Hur många knoppar...

Sv: Hur många knoppar...

Finns väl lite varstans, men billigt är det att köpa från US- om man väljer rätt- som inte tar 25 dollar för att skicka den:mad:

Nu har jag gjort knoppar, och skitfult blev det :o Hittade inte någon stoppnål så jag sydde inte, jag får träna lite till nästa gång

men, men... vi rider fort så det inte syns! :idea:

:rofl:

Men är tävlingen idag:confused:
du kan ju inte knoppa flera dygn före:mad:;)
tänk på att det blir spret om den går o även äter från marken med hårt flätad man- manen rycks upp:eek:

19434332.jpg

Såhär ser mina sydda knoppar ut!

Jag tycker iaf att de var jättefina :bow:

Men är tävlingen idag:confused:
du kan ju inte knoppa flera dygn före:mad:;)
tänk på att det blir spret om den går o även äter från marken med hårt flätad man- manen rycks upp:eek:

Tävlingen var idag och är nu avklarad.. Skickar PM ;)

Tack! Man ser ju mest dem längst fram. De där bak syns inte så bra... Och den i pannan brukar inte bli så bra. Gör ju inbakad först, och han vill aldrig stå still och då är det inte så lätt...

Välkommen hem till mig och knoppa Hedwig till nästa helg...:D Tyckte det där var riktigt snyggt!!:love:

Tycker det beror på hur tjock/tunn manen är. Det är inte snyggt med "jättebollar" till knoppar. Hästen jag oftast tävlade hade halvtjock man och han hade ca 15 knoppar. (och normallång hals) Knopparna på "Bombastics" bild är för stora och sitter för glest för min smak. men smaken är ju olika förstås.
Viktigast för att det ska bli snyggt är att knopparna är på jämnt avstånd och att det inte spretar småhår åt alla håll tycker jag.
För mig är det viktigt att även pannluggen är knoppad. Annars ser det halvfärdigt ut tycker jag.

Duktiga? För den blå-gula rosetten eller? Det kanske var de andra som inte var så bra den dagen... ;) haha!

Fint, men...
Jag gillar inte feta knoppar:p
Därför måste manen vara ryckt:cool:

Skojjar du??? Det är ju as-snyggt din tok!!! :p :D

Bombastic: De var verkligen gudasnygga! :love: Lagom stora, snygga bågar och till råga på allt snyggt sydda! :bow:

Tullgarn i Vagnhärad. Hedwig står mitt emot spolspiltan...:D

Tack! Har ju förstått att du är allas "knoppnings-idol" här, så det var ju bra betyg att komma från dig 8)

Tycker oxå att dina knoppar var helt perfekta!! :love:
Du får gärna komma och knoppa min när det blir dax för kvaliten..:p

Det kanske är som med mycket annat, att det går mode även i knoppningen. Det är ju längesen jag tävlade och knoppade häst och på den tiden såg knopparna annorlunda ut. kanske jag tycker det är snyggt bara för att jag är van det?:)

Tack! Har ju förstått att du är allas "knoppnings-idol" här, så det var ju bra betyg att komma från dig 8)

Hahaha nej, det tror jag knappast :rofl: Jag bara gav en beskrivning som jag hoppades kunde komma ngn till nytta :) (och det var tur att ingen såg mina knoppar som gjordes i hundranittio i helgen. Spretiga var bara förnamnet :o)

Och det var ju inte bara dina knoppar som var fina utan även bågarna :love: Och snyggt placerade var de också. :bow:

Jag ska testa att ha hårgelé i när jag ska tävla på söndag, som jag såg att du hade skrivit. Jag brukar alltid bara fukta manen med vatten innan jag knoppar. Men det blir kanske ännu bättre med gelé.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 417
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Luff
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix