Hur många knoppar...

Sv: Hur många knoppar...

:rofl::rofl: haha, dalmas :rofl:

På den bilden hade han nyss landat i norrland, lastbilen hade precis åkt. (tyckte bilden var bra för att visa vilken lååååååååååång hals han har ;) )Jag använder trimkniv då det ser lite bättre ut än klippt, rycker inte - hästen blir vansinnig så jag har gett upp.
en holländsk folkdansare då. vad heter dem?
heugotter:confused::confused:

:rofl::rofl::rofl: du är ju inte klok på en fläck!

Kanske jag ska ge honom de e.v lederhosen? Vad tror du om det?

:rofl:

Tack för tips!!! :bow:

Hur syr man knopparna??

Nu är inte jag rätt person att fråga...syr lite hej vilt...:angel: men när jag har gjort det så sitter knopparna som berget.
Köpte en bok om manar och svansar där de förklarades rätt bra!:idea:
Ska se om jag kan gräva fram den.

Såhär gör jag.
Stark tråd- björntråd eller iallfall syntet.
Saxen i fickan o gummisnoddarna i munnen.

Knut längst ner på den minst 50 cm långa tråden.
Trä igenom nere vid gummisnodden -
upp igenom mitten av flätan vid mankammen- dra
Sen viker du flätan dubbel o håller.
stick nerifrån o upp -sen ner runt knoppen 2 ggr åt ena hållet
sen åt andra hållet 2 ggr. sen kan du snurra tråden ett par varv runt knoppen o sen fäster du- klipp av- nästa.

Hajjar du:confused:

Det där måste jag testa nästa gång, tror inte jag hinner fixa björntråd. Men det låter som att resultatet blir hållbart!! :bow:

Men kan man kanske knyta fast tråden i gummisnodden som man sätter längst ned innan man trär den om flätan, för att vara säker på att den sitter!?

Vaddå knyta:crazy:

glömde att säga att manen bör vara en handsbredd lång- om det ska bli snyggt. Ngt kortare mot nacken.
Det är fördelen med att tävla- hästen o utrustningen hålls i bra skick:o

men om jag ska göra en knut på tråden längst ned? Men den kanske går att göra så pass stor att den inte går igenom utan fastnar kvar där snodden är, om du förstår vad jag menar. Inser nu att det inte blir så bra att knyta fast den i gummisnodden..

hmm.. ska nog åka iväg och se om jag hittar någon björntråd

*öhum* Ja, det är inte förrän nu som jag börjar putsa ORDENTLIGT på både häst och utrustning.. :o

Du sätter ju snodden många varv runt änden- knuten kommer att fastna. gör en stor knut- flera:idea:

syntet funkar oxå.
Ta nu inte ljusblå tråd:devil:

Men om du snurrar tråden runt hela knoppen så kommer ju tråden att synas, och vitsen med det hela är ju att tråden inte skall synas. Sy istället fram och tillbaka på samma ställe ett par gånger, klipp sedan av tråden på undersidan av knoppen så sitter den utan att tråden syns!

okej, jag får väl ta och testa det då! Jag brukar alltid bara sy fram och tillbaks. Tänkte lägga ut bild, men fattar inte hur man gör....

Nu har jag gjort knoppar, och skitfult blev det :o Hittade inte någon stoppnål så jag sydde inte, jag får träna lite till nästa gång

men, men... vi rider fort så det inte syns! :idea:

:rofl:

Har köpt en sån däringa cowboysarhuva:angel: som hittills är oanvänd:crazy:
Jag gillar inte oljan i ansiktet. De ser ut som araber som är galna.

Sån huva verkar ju skitsmart, var inhandlar man det?

Sydda knoppar är snyggt men det har jag aldrig orkat göra. Förr hade jag stalldräng som knoppade samma morgon som jag skulle iväg men nu åker jag för ofta så hon har strejkat:angel: svikare, jag kanske betalade för dåligt:devil:

Olja i ansiktet älskar jag:love: Jag vill att mina hästar ska se lite vilda ut:cool::banana:

19434332.jpg

Såhär ser mina sydda knoppar ut!

Fint, men...
Jag gillar inte feta knoppar:p
Därför måste manen vara ryckt:cool:

Jag rycker aldrig, är rädd att det ska spreta för mycke då. Plus att jag INTE gillar så pluttiga knoppar 8). Men annars är det ju snyggare med ryckt.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 417
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: SiZo
·
Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
969
Senast: Luff
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix