Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Som jag fick lära mig i en hästvårdskurs sas det att på våren sätts pälsfällningen igång av ljuset. På hösten börjar de sätta päls när det blir kallare. Tar man upp en häst från södra sverige mitt i vintern upp hit i norr där det är kallare brukar de börja sätta päls även då. Kan ju inte vara pga att vi har mkt mörkare här att de börjar tvärsätta päls mitt i vintern?
Jag frågade Kimmis, så varför ska du svara?Jag borde lagt till att jag bad om ursäkt för att svara åt dig. Men om du bortser från den ursäkten som givetvis gäller, så vågar jag påstå att LIA hade förväntat sig ett annat svar ang. din hästhållnings status : )
Normal belysning inomhus kan inte jämföras med den man får av solen, den är mycket svagare och har inte samma sammansättning. Krasst kan du bara räkna den tid hästarna är ute i dagsljus (eller i speciella ljusrum av den typ man använder för ljusterapi för människor), och den tiden är långt kortare norrut.
KL
Vart tog TS vägen? Har man tagit fan i båten får man ro honom i land.
Här häver man ur sig en massa och när folk ilsknar till och ställer motfrågor så vägrar man svara![]()