Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag ville ha tre och fick tre.
Nu är det bra.:cool:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag ville ha 2 men har bara 1 och några mer blir det inte.
Jag är för sjuk för att orka spädbarn eller för den delen gå gravid och då dessutom utan mina piller = jag redo för dårhuset.
Maken är också sjuk och orkar inte han heller.
Just nu är vi ändå nöjda även om livet inte riktigt blev som vi ville och känner inget sug efter egna fler barn.
Skulle jag ändå råka bli med barn är det abort som gäller så därför har jag planerat på att serilisera mig.
Jag har dock inget emot att låna andras bebisar att sniffa på en liten stund :love:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

När jag var yngre så har jag alltid pratat om två barn. Man gjorde ju sånna där "tester" och allt har pekat på två barn, en flicka och en pojke. Men ut pluppade tre pojkar med rask takt på två års mellanrum och nu känner jag att det är alldeles nog med dom tre trollen. :)
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Det beror lite på när du menar...

Jag menar nog hur många man tänkt sig som "vuxen" eller när man nu allvarligt funderat på saken.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

NÄr jag var liten ville jag ha 10 st. Tonåren 4, 3 jämngammla och 1 sladdbarn. Nu fick jag två och är helnöjd. Har flera vänninor som fått småglin och känner att en liten skulle sitta fint vid bröstet nu........men min sambo ska bli morfar, så det skulle inte kännas bra.
gulan
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag tillhör dom som ALDRIG skulle ha några barn... usch och fy :D Är ingen speciellt barnkär människa heller :o
Men har idag en son påväg in i tonåren... räcker så :crazy: inga fler... men han jag har är ju go ändå... när han sover :angel:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

viljan skrev:
När jag var yngre så har jag alltid pratat om två barn. Man gjorde ju sånna där "tester" och allt har pekat på två barn, en flicka och en pojke. Men ut pluppade tre pojkar med rask takt på två års mellanrum och nu känner jag att det är alldeles nog med dom tre trollen. :)

Intressant!!! Jag har(ofta!!)använt mig av en ring och den har banne mig alltid visat rätt. Alltså könen. Jag tror stenhårt på det där men har stoppat vid fem... Mitt nästa barn OM det skulle bli nåt ska isf bli en flicka.
Jag är så övertygad så jag har bara sparat flickkläder... :crazy:
Men kan inte bestämma mig om det blir fler eller inte.. Beror på hur det utvecklar sig med min värk och störrehusköparplaner...

Kan inte minnas att jag hade några planer på familj när jag var yngre...men har hittat nån gammal skolbok från högstadiet när jag bara var sååååååååååååå kär och där i har jag listat upp och planerat vårt liv och där har jag banne mig skrivit upp FEM namn till våra barn och alla började på M...*hrm*

3 egna och 1 bonus får väl räcka ett tag tror jag. Har nog ändån med dem här!! Hela trotsåldersstegen upp till tonårskrig får vem som helst att bli gråhårig. Men dom är söta när dom sover... :love:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Uppväxt med massa syskon,ville jag inga egna barn ha men det blev 4 st tillslut:angel: :D
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Trots att viljan att få barn alltid funnits så har jag försökt hålla mig ödmjuk inför det och inte tagit för givet att det skulle fungera för mig att bli gravid. Men önskan har alltid varit att mitt första barn skulle få ett syskon. Och nej, jag håller med dig, att förutse att lillasystern skulle komma bara 45 min efter sin storebror, det var svårt att förutse. :D

Trots att jag hade en väldigt bra graviditet och förlossning, känner jag inte att jag vill ha fler barn just nu. Men man vet aldrig! ;)

/Timsetim
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag har sagt att två barn är lagom. Samon tycker minst två, helst tre. Så vi får väl se vad som händer i framtiden...
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Ett lite annorlunda svar kanske: ville ha 2 och har inga ännu. :crazy: Men jag hoppas det blir de närmaste åren

//snart 37 år
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag har alltid tidigare sagt att "jag vill inte ha några barn men om jag nån gång får ett barn så kommer jag se till att få två".

Men nu står jag här med ett barn och har bestämt mig (och är mycket bestämd) att det inte blir flera. Har lite att göra med min jobbiga förlossning men också att jag inte ser "vinsten" med fler barn (förutom att barnet får syskon - det är dock en tung faktor) för jag lär inte bli gladare av två barn än av ett. Bara mer stressad och får mindre tid över till vår underbara dotter.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Timsetim skrev:
att förutse att lillasystern skulle komma bara 45 min efter sin storebror, det var svårt att förutse. :D

:bow: :bow: :bow: DET förstår jag!
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag håller tummarna för dig! Kan man säga så?
Min granne är i samma sits och jag håller tummarna för henne med.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag vill ha minst 3 barn.
Har 2 barn än så länge. Får se om det blir fler.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

ChristinA skrev:
Jag håller tummarna för dig! Kan man säga så?
Min granne är i samma sits och jag håller tummarna för henne med.
Tack!
Nå,än så länge har vi inte ens börjat försöka så det du håller tummarna för just nu är nog att vi ska komma DIT först - att han vill lika mycket som jag. ;)
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag har har alltid sagt att jag vill ha två barn mellan (min ålder) 25-30 och så blev det...första förlossningen jobbig...javisst! Men andra var som en dröm (nåja, nästan då :smirk: ) i alla fall som dag o natt i jämförelse. Trodde aldrig att man skulle kunna älska ett barn till lika mycket...men det var inga problem.
Jag älskar båda lika högt :love: :love: men på olika vis pga av att dom är så olika.
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag är för tillfället inne i en period då jag säger att jag inte vill ha några barn men tidigare har jag tyckt att två har verkat lagom så jag får väl se vad som sker när jag blir äldre ;) (är "bara" 25 än)
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

tinna skrev:
Jag har har alltid sagt att jag vill ha två barn mellan (min ålder) 25-30 och så blev det...första förlossningen jobbig...javisst! Men andra var som en dröm (nåja, nästan då :smirk: ) i alla fall som dag o natt i jämförelse. Trodde aldrig att man skulle kunna älska ett barn till lika mycket...men det var inga problem.
Jag älskar båda lika högt :love: :love: men på olika vis pga av att dom är så olika.

Åhå...det minns jag. Tänkte på det jättemkt när jag väntade barn nr två. Hittade ingenstans man kunde läsa om det och jag trodde då att jag måste vara den enda människan som hade så stora känslor för första barnet... :crazy:
Vågade inte direkt ta upp det heller med nån om dom skulle tro jag va knäpp.

Men så kom han då barn nr 2 och oooojaaa, fanns kärlek till honom med!!! Och det finns till nästföljande!!! Man kan älska hur många barn som helst, man är ju som en outtröttlig kärlekstunna vad det gäller barn iaf!!!! :love: :love:
 
Sv: Hur många barn ville ni ha och hur blev det?

Jag ville ha fyra barn. Hade en period när jag inte ville ha några alls, strax efter tonåren. Nu har jag två troll och det lär inte bli fler för maken är nöjd och jag snart 40. :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 432
Senast: orkide
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 240
Senast: Liran
·
Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
821

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp