P
Petra
Sv: Hur leder jag mitt ånglok???
Tack Lovisaleonora!!!
Tack Lovisaleonora!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag, personligen tror att allt kommer att gå bra. Min häst är väldigt snäll, och älskar att bli ompysslad. Jag tänker använda grimma, och se hur det går. Vid tilfället då hon drog i mig, hade hon inte ens varit hos mig ett dygn. Hon blev förvirrad och stressad.
Vill återigen tacka er alla, för att ni bryr er om en som verkligen vill lära.
Tkr inte du det är farligt? Om hästen sliter sig och sticker ut på vägen eller drar med sig ryttaren (och om man har otur blir trampad)? Nordsvenska Brukshästar är inga små hästar, och vad tror du händer om man blir trampad av en sån? Jag vet en tjej som blev trampad av en travare och var nära på att dö pga leverskador..Jag ser det som att TS står inför ett val här. Dvs, mot bakgrund av svaren hon fått.
Antingen lära sig häst- eller att använda häst ändå.
För min del ser jag inga problem med att nöja sig med grimma tills hon kan häst. Det är trots allt inga farliga problem hon har.
Jag tycker det är tragiskt med alla som fastnar i "kedje och stigbett-spåret" och aldrig lär sig att det finns alternativ. Du ser många exempel här i Buke.
LIA
Försöker ivarjefall skapa en relation. Mina hästar går inte i samma hage än, utan bredvid varandra. Jag tar allting lugnt så dom får chans att vänja sig vid sitt nya liv. Försöker ta in så mycket kunskap som det bara går och att hålla mig lugn. Jag är mer van vid hundar än hästar, därav fot.
Och ja, jag tycker faktiskt att det ÄR antingen/eller. Antingen tvångsprylar eller hanteringskunskap. Såg inga alternativ till tvångsredskap i dom första svaren, det var därför jag svarade.
LIA
Varför reagerar man så starkt på att leda en häst i träns, när det är okej att rida en häst med träns?
Jag svarar med en motfråga.
Hur lång tid tycker du det ska behöva ta, innan en häst "respekterar" (eller accepterar dig som ledare och följer dina signaler) dig?
LIA