Hur lär man bäst barnen att slåss?

Sv: Hur lär man bäst barnen att slåss?

Nej jag har ingen idealbild. Då skulle jag inte förespråka att bruka våld i situationer.

Det kanske är att du har för ideala förväntningar och krav på vad som händer på träningar då istället? Jag har ju ingen aning om hur pass hårt du har blivit slängd etc. eller hur blåmärken uppstod och jag säger absolut inte att det är fallet, men likagärna som att 98% av befokningen är toleranta/blinda så kan det vara du som är "överkänslig" (i brist på en bättre term).

Jag kanske bara haft tur att jag generellt får träna med respektfulla och seriösa grabbar som är medvetna om att dom är starka och kan orsaka mer skada på mig än tex. deras lika stora polare.
Såklart man får skador, det hör ju till territoriet lite precis som med all träning/ sport etc. men det är ju skillnad på att det händer av misstag nån gång ibland till att en eller flera specifika personer upprepat orsakar skador på mig/ dig/ nån.

Som du säger, resten kan du ju inte veta. "samma sort" är ju väldigt generalisernade, jag personligen skulle inte vilja döma någon som råkade träna för hårt med mig som att dom potenciellt är en i övrigt våldsam person såvidare inte just den individen bevisligen är det.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 828
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 411
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 743
Senast: fejko
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 311
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter