Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*kl*
Igår hade vi sadelprovning i stallet. Så mina stackars sommarfeta pållar fick gå hem från betet över dagen och desutom fick de gå ett ridpass var med en massa olika sadlar :devil:
Men det gick bra! Lasse var sommarslö och gick knappt att få i galopp, men snäll som en ko var han, med tanke på att han inte är riden på 2 månader.

Carisma var med duktig, men lite busigare. Men jag fick en bra känsla :love:

Provningen slutade med att vi kom fram till att de kunde ha samma sadel (tur) Problemet är bara att en sådan ska införskaffas, och en ny kostar ca 16000 :eek: Hitta inga begagnade.... Men får väl leta ett tag :smirk:

Har bestämt mig för att rida igång Lasse nu, han är lite för fet för sitt eget bästa, så det blir skritt-rundor fram till 27e då hovslagaren kommer och smäller på 4 skor :banana:

Carisma får ta igen sig ett tag till! Hoppas på en fin höst så de kan gå ute länge!

Fina bilder alla lägger ut! kul att se!

*KL*

Snabb uppdatering...:
Tog hem alla hästarna igår. Har ett russto med föl här sedan lite längre tid tillbaka som ska gå tillsammans med Funny och Rocket. Lilly går i egen hage och för henne har allvaret börjat idag med linjobb i nya rundcorallen. I övrigt handlar det mest om andra höskörden just nu...:cool:

jag skulle oxå vilja åka på sadelprovning.
har iofs bestämt mej för att jag vill ha en butet :angel: men dom är skitsvåra o hitta begagnade. Måste ha en vid bom oxå.. suck.

Calle är den som gör mest hos mej nu. han rids varannan dag ungefär. ute i skogen ,mkt skritt men även lite trav o galopp.
i förrgår bockade han ordentligt med mej då han försökte springa ikapp mamma o rebecca :rofl:
satt lite löst där ett tag men som tur är så har han inte balans o bocka så många språng i taget ;)
Men nog finns de rejält med kraft i honom ......

*kl*
Lägger in lite bilder från dagens lilla ridpass. Red c:a 15-20 minuter. Jag sitter som ett jäkla mähä bara (framåtlutad med krumma axlar), men jag jobbar på det. Hästen är det inga större krav på förutom att han ska bjuda framåt ordentligt. Han skötte sig utmärkt!

Kollar sadelgjorden:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/13320000-13329999/640x480/13329607.jpg?0

Travar lite:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/13320000-13329999/640x480/13329646.jpg?0

Jag har hållning som en säck potatis ungefär..:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/13320000-13329999/640x480/13329647.jpg?0

Lite galopp:
http://archive11.pixbox.se/arkivet/synligt_17/13320000-13329999/640x480/13329671.jpg?0

Jag är väl medveten om bristerna och har hjälp. Hänsyn måste tas till att hästen inte är särskilt mkt riden den senaste månaden.

Du behöver inte ursäkta dig så mycket!! Han ser ju jätte fin ut! Och det där med hållningen så kan jag säga att jag oxå har en tendens att falla fram lite för att man försöker ha en lite lättare sits då man är rädd om dom små liven :) (även fast det säkert inte är nödvändigt :p)

Kan nu ståltsera med att min herre är skritt bar:) hehe

så nu är det bara resten kvar;)

Va roligt! Berätta! Skrittar du själv till och med eller med ledare? Skönt att det går bra!!:banana:

vad roligt att du kommit så långt :banana:

Igår fick calle ta några skutt över ett liiitet kryss med en matta under.
Mattan är han så van så de reagerar han inte på . Går över matta o presenning till o från hagen :D
Däremot har han börjat bocka lite i galoppen. I början så bockar han rejält 2-3 ggr sen är de bra. Knasboll!!
tror jag har hittat en sadel oxå....ska bara våga köpa den osedd..hm

mm är en sadel nere i hässleholm som jag sett på bild.

Jag tror gott om folk så egentligen inte orolig över att sadeln ska komma när pengarna är inbetalade. Men de handlar om mkt pengar o då är de lite jobbigt ;)
Sen vet ja inte om han kan ha den heller. Han bör kunna ha den utifrån de andra sadlarna ja provat men vet inte 100.

Funderar på o vänta 3 veckor o åka på en sadelprovning några mil härifrån, för att få en chans o prova en lika sadel.
Men då kommer de kosta pengar o prova där oxå. suck.
allt kostar en massa pengar :p

KL

Saga har varit jätte duktig idag! :love:

Jag red på åkern bredvid hagen. Första gången, eller ja, jag skrittade runt barbacka med repgrimma i förrgår och gjorde styrövningar men nu tänkte jag "rida" mer. Jag bestämde mig för att vara lite hård på henne för jag tror att jag har varit lite för snäll. Hon har ju tjafsat med bettet lite och så. Och det gick så bra, drog och grejade lite först men jag höll stenhårt på att hon inte skulle få som hon ville och det gick bättre och bättre. Så vi skrittade och travade runt där och gjorde igångsättningar osv. Gick super! Var första gången som vi travade på böjt spår och det gick riktigt bra.

Kändes verkligen superkul att rida runt där på åkern... på min lilla lilla snutta :love::love:

Va kul att detv börjar släppa för er! Saga verkar vara en speciell dam, som vill att saker skall göras på hennes vis :) Har en sån jag med! Men efter lite övertalning brukar det gå bra. Vad är saga för ras? JAg har säkert frågat det förr, men man har ju minne som en guldfisk ;)

skicka över postförskott det gör alltis jag när jag köper sadeln över internet:)

Igår fick min lilla herre skor på framfötterna:) han var jätte duktigt och igår skrittade vi även lite mer på abnan men med ledare

Jo hon är speciell... ibland på ett sånthär sätt :love: och ibland på ett sånt här sätt :devil: Så ibland blir matte så här :mad: men nästan alltid så här :D:love:

:bump:

Saga är korsning varmblod/halvblod/arab. Mamma varmblod och pappa halvblod/arab såvitt jag vet men reggad som okänd så jag kan ju inte vara hundra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama