Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

*kl*

Kul tråd :) Får jag och min 04:a också vara med fast vi inte varit med i tråden från start :D

:)Alltid lika kul med nya hästar att följa

min häst kommer nu snart skickas iväg på inridning i 1-2 månader då jag känner att jag nog inte har tiden, sen så ska syrran opereras så har ingen som kan hjälpa mig så mycket som jag vill..

men det kommer säkert bli bra för honom.:)

Berätta! Det är så spännande när "nya" hästar kommer in i tråden :D Bilder? :d

Har en isistjej och vi har ännu inte komit till ridningen (jag har suttit på henne och sonen åker häst i skogen ibland) utan vi jobbar mest från marken med lite olika ledövningar och går runt i skogen över stock och sten, löshoppas lite och lite longering för att lära in och befästa muntliga kommandon så hon kan det tills när jag ska rida

En bild på son och häst:
MedCasperfina.jpg

För övrigt påstår sonen att när hon är inriden och klar ska han ta över henne så hon blir hans *S*

Lite mer bilder... från olika ggr med tidsramen tidig vår till nu:
9runthalsen.jpg

01tranapositioner.jpg

Travar.jpg

hussebro.jpg

pbro.jpg

Vi har varit iväg på en kurs med... mest för att hon skulle få komma iväg och testa på att sova borta osv
1vantarute.jpg

Jag var mest nöjd med att hon stog där hon skulle i transporten Gången innan när hon åkte klättrade hon över bommen så helahon (ja hon är liten *S*) stog framför bommen när jag skulle ha ut henne :eek:

Jahapp... skulle rida idag. Kände redan när vi gick från stallet att hon var lite skum på nått sett. Men det blev bättre och vi promenerade ett tag. Sen skulle jag hoppa upp och det gick bra men sen när vi skulle gå spände hon varje muskel i hela kroppen och bockade, som tur är, så har hon hållt på så mycket nu så att jag vet hur jag ska ta det men jag kunde inte få henne att slappna av så när jag hade fått henne att sluta bocka så hoppade jag av för jag var fundersam på om det var något som var fel eftersom hon skött sig så bra ett tag och hon spände sig otroligt mycket. Hittade inget på utrustningen och longerade för att se hur hon rörde sig och såg inget. Men jag lät henne vara och hoppade inte upp igen eftersom jag hade en känsla att de kunde finnas någon anledning...

Så jag hoppas att det bara var en dålig dag och att det inte var något som störde henne i kroppen eller utrustningen... Tänkte att det var lika bra att inte pressa henne när det gått så bra ett tag nu. Så jag får se nästa gång hur det går då, men jag tror att det går bättre.

Måste bara skriva av mig lite.. tänkte att det kunde passa här. Min älskade stackars lilla kille samt jag (skärrade matte) blev påkörda idag :crazy: Vi var ute och gick på en i normala fall väldigt lugnt trafikerad grusväg (mycket kurvor och dålig sikt så de få bilar som kör där kör väldigt sakta... i normala fall d.v.s.). Vi befann oss på den enda raksträckan som finns på hela den här biten av vägen så jag såg ju traktordj*veln (med ett stort d*ävla släp också såklart) redan när den var c:a 50 meter bort. Just på den här biten av vägen är det såklart inte helt enkelt att bara gå av vägen heller (stenröse på båda sidor och sen rätt så smalt). Jag håller grabben kvar ute vid vägrenen och ställer mig själv en bit ut på vägen och börjar veva med armarna. Tror ni att han saktar in eller?! Nej knappast :mad: Full djävla gas rakt mot oss och snäll som min lilla häst är så rör han inte en fena förren han är i stort sett ihoptryckt mellan traktorn och stenröset... Då börjar han dra bakåt och drar i stort sett ner mig på backen och kör upp bakdelen mot ena framdäcket på traktorn. Då äntligen stannar han som kör, men motorn stänger han inte av. Jag vågar ju inte fortsätta rakt fram då, livrädd att han ska börja köra när vi är mellan släpet och stenröset utan måste vända... Jag hinner gå tio meter bort (stor eloge till min älskling som helt lugnt bara följer efter mig) innan han börjar köra igen :eek: Det är precis att jag hinner upp i skogen och vända min lilla kille mot fanskapet innan han drar förbi med full gas igen... Ojojoj vad förbannad jag var :crazy: Och så j*vla rädd jag var innan jag vågade stanna och kolla att han var okej. Stallägaren måste trott att jag blivit galen innan jag hade lugnat ner mig såpass mkt att jag kunde förklara, innan stod jag bara stod och skrek svordomar :angel:

Var tvungen att skriva av mig någonstans bara, min stackars lilla bäbis klarade sig bra med lite märken i pälsen, hoppas han klarade sig lika bra "mentalt" också bara... Det kunde slutat riktigt j*vla illa om han gått omkull eller nåt...

*ursäkta för rörigt inlägg, men jag är bara så jävla förbannad*

Vilken j***l!!!! Shit, man vill ju bara låta veta vad han gjort på ett hårt och ont sätt!!! Fyyyyy! Vilken tur att du hade så duktig liten kille!!!

Vilken j***l!!!! Shit, man vill ju bara låta veta vad han gjort på ett hårt och ont sätt!!! Fyyyyy! Vilken tur att du hade så duktig liten kille!!!

Ja verkligen... Skulle kunnat vrida nacken av honom just då. :mad:

edit; Han som körde traktorn alltså! Inte hästen för han uppförde sig exemplariskt med tanke på situationen. Min duktiga lilla grabb :love:

Senast ändrad:

Nej fy...

*kl*
Har vart ute hos hästen idag och jag tror han klarat sig mkt bra iaf. Reagerade inte på varken bilar eller lastbilar (har turen att ha han på ett ställe där det är mkt rörelse hela tiden, så miljöträning ingår liksom i "vardagen"). Han har växt mkt bak nu dom senaste veckorna så vi tar det mkt lugnt med ridningen. Han går mest och "skrotar" och leker med sin jämnåriga kompis i hagen. Satt iallafall upp idag och skrittade på banan ett varv, helt smärtfritt och utan protester. Sadeln däremot ligger som ett mähä nu så nu blir det lite bråttom att försöka införskaffa en ny innan vi sätter igång "på riktigt" igen. Fr.o.m. idag så ska hästarna få börja sova inne igen.

Folk är ta mig fan inte kloka på en endaste jävlaste fläck! :mad:

Ber man dem stanna så fan ska de stanna!!!!!!!!!! Har man en rutinerad häst som man vet inte bryr sig så ber man väl inte heller dem stanna fattar dem väl. Man ber inte dem stanna för skojs skull. Idioter!!! Han kunde ju heller inte veta om du bett honom att stanna för att det kanske är en älg i skogen och att det finns risk för din häst att totalhoppa ut i vägen. De har ingen aning om vad som lurar som de inte ser och hör. Och att sen inte stanna och kolla hur det gick????? Vad är det för jäkla idioti??? Än är inte den sista idioten född... Jag blir så himla besviken på mänskligheten ibland...

Och nu min tur att be om ursäkt för mitt svamlande inlägg, blev bara så förbannad!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:cry:

Ja och det värsta är att jag inte är så sugen på att gå/rida på den vägen något mer, förutom när man vet att dom inte kör med traktorer där. Och det är lite jobbigt för man måste i stort sett alltid rida en liten bit på den vägen om man ska rida ut. Alla som kör bil där i normala fall kör sakta och kör ännu saktare/stannar om de möter en häst :bow: Och alla från trakten vet att det är mkt barn, hundar och hästar just på den vägen.

Det känns så bra nu:)
trodde jag skulle behöva skicka min lilla kille på inridning men visade sig att jag slapp:)
Idag skrittade vi sittandes gränsle så vi har gjort stor framsteg, var som om han tyckte att det var helt naturligt:)
man blir lite stålt sen har han blivit jätte duktig i longeringen och lyssnar jätte bra på komandona:D
jag är en sådan stålt mamma..
passar på att lägga upp lite nya bilder;)

En liten bild på mig och hästen
12961796.jpg

Första gången vi tömkör:)
12961815.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama