Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Jag var tvungen att sko Saga i vintras för hon ramlade omkring på isen i hagen som bambi så jag vart rädd att hon skulle skada sig. Nu går hon utan skor för jag vill ha henne utan då det går men tyvärr har jag fått ångra att jag tog av dem för hon blir mindre känslig mot strömmen och har nu återigen gått igenom staketet några gånger då gräset blivit grönare där. Men hovis vill inte sko henne ute så hon måste ändå vara utan tills jag tar in henne igen.

Jag håller definitivt med om att de kändes väldigt vuxna när de fick på sig skor :-)

första gången jag skulle sko min givk det inte överhuvud taget:(

så nu får han gå barfota hela sommaren och vi tränar för fullt på att få honom att lyfta snällt och hålla kvar hoven

Fy så tråkigt. Hopppas det går bättre att lyfta hovarna snart.
Min kille är lite knäpp med ena frambenet. Han står och "gungar" med det när jag kratsar den hoven. Inte så att jag tappar greppet lr så, men mkt irriterande. Vet inte varför han gör så. Har "förvarnat" hovis om detta vid varje värkning, och nu vid skoningen. Men han gör inte så med hovis. Så det är ngn fix idé han fått, att göra så med mej. Men bättre har han blivit med det nu som tur är. Måttligt irriterande när man hela tiden "missar" med hovkratsen.

Lycka till!

Jag var tvungen att sko Saga i vintras för hon ramlade omkring på isen i hagen som bambi så jag vart rädd att hon skulle skada sig. Nu går hon utan skor för jag vill ha henne utan då det går men tyvärr har jag fått ångra att jag tog av dem för hon blir mindre känslig mot strömmen och har nu återigen gått igenom staketet några gånger då gräset blivit grönare där. Men hovis vill inte sko henne ute så hon måste ändå vara utan tills jag tar in henne igen.

Jag håller definitivt med om att de kändes väldigt vuxna när de fick på sig skor :-)

Vi hade en bra vinter, så jag slapp sko i vintras som tur var. Var mkt snö i hagen, så vart aldrig is.

Min har också varit/är en riktig utbrytar-kung. Han har ända sen var liten stått med mulen mot stängslet fast det är ström på:crazy:. Hoppas facktist att det blir bättre, nu när han har fått skor.

okej problemet med min herre är att han tar upp alla hovar en gång sen gör han det inte igen han står liksom som fast vuxen i marken:crazy:

lägger in lite nya bilder på honom kunde inte låta bli;)

12542046.jpg

12542047.jpg

12542007.jpg

:)

Bild039.jpg

Bild008.jpg

Mobilbilder. Den ena är från första dagen jag kollade på honom :love:
Han står lite galet och ser lite fisig ut.
Den andra bilden är från första dagen vi släppte ihop honom med en av de andra hästarna. Han sprang runt hagen för att kolla hur stängslet gick, sen var han färdig och började äta. Idag har han varit en ängel. Hängde på honom för första gången med sadel. Sådär poppis:) Men det gick ändå bra, får jobba jobba jobba;)

Senast ändrad av en moderator:

Hängde lite mer på min herre idag oxå gick bättre en väntat så så snart jag får med mig syrran upp igen så ska vi se om vi kan testa att sitta:)

Så roligt! Vad kul att det gick bra!

Jobba på, och LYCKA TILL!:)

Skönt att det går bättre!

Jag är så nöjd med Saga nu! Hon har inte bockat en enda gång sen den där mega rodeon hon hade sist jag skrev av mig hennes ovett. Det var nog det värsta hon hade gjort och hon kanske kände så också och insåg att jag ändå satt kvar så hon gav upp :D

Här kommer lite nya bilder, han börjar bli så fin (konstigt att man själv som ägare tycker det:angel:)

12593399.jpg

12593395.jpg

Ja, idag var min familj på besök i stallet. Min systers dotter 1,5 skulle få rykta på en av shettisarna och rida på henne. När vi kom ut till paddocken kom två stora hästar fram. "Oj vad fin han är" säger mamma, " vad heter han?"
"Stig heter han." svarade jag.
"Jaha då måste den andra vara Idas"
.............. Kul att ni kommer ihåg hur min häst ser ut :cry:
Plus att de tyckte inte min var finast av dem alla.... ;)

Du skulle kunna fodra upp den lite redan nu, så att den inte går ner o blir smalare igen- när ni börjar rida den.
Söt häst:)

Nu har vi suttit på han igen och absolut inga problem den här gången:)

så nu går det nog snart ska ni se:)

*kl*

Nu har jag jobbat lilla fröken i en vecka ungefär och hon har redan dragit ihop sig i hullet. Lite hjälp har jag fått i och med att det blåser för hästarna rör sig mycket mer när det viner omkring dom. Fölet mobbar henne också till fölets mors belåtenhet, då får hon gå själv och käka:smirk:

Tror dock att det var i grevens tid jag började jobba henne...hon var i mulligaste laget...:o
Lilly070717_2.jpg

Taget med mobilkamera...för ca 1 vecka sen.

Senast ändrad:

Du skulle se henne irl;)... Blir inte så bra bildmässigt, tyvärr. Syrran kommer med bättre kamerautrustning i september och då lägger jag in lite ridbilder...men visst, hon är rätt grann lillfröken:D

Vilken söt:love: Alldeles bedårande!

KL
Ja, nu har jag ridit lillkillen igen, två gng facktist. Första gången av de två gångerna, gick allt helt underbart bra:bump::love:. Han tar styrningen otroligt bra, så länge jag är mjuk och försiktig. Men igår, ja visst skötte han sig bra, och var lydig och så. Men så helt plötsligt utan anledning (?), så tar han bettet, inte för att dra iväg, utan han bara biter tag stenhårt, och blir helt död i munnen. Jag provade att driva fram, och då slutade han, men var facktist riktigt otäckt, då jag föll fram i sadeln, och nästan tappade balansen helt. Ngn som har några tankar om varför han gjorde så? Han har gjort det några gånger tidigare, men då har han slutat nästan direkt, utan ngn åtsägning. Funderar om jag gjorde ngt fel, lr om det kan vara han som tappar orken, och hänger tag i mej. Men jag är mjuk i handen, och han hänger ju mer än bara hänger, om ngn förstår hur jag menar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?