Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

Hej! Ny här.

Har precis köpt mig en ohanterad treåring :love: Är så avundsjuk på er alla som kommit så långt, men jag tänker inte stressa.

Det är jätteroligt att läsa era inlägg, har dock inte läst alla bara några sidor i början och några i slutet, tänkte försöka svälja alla sidor då jag hoppas att ni har skrivit en massa om blod svett och tårar. Jag hade två jobbiga dagar med honom i veckan :cry: och när jag tvivlar så brukar jag kika in här. :) Synd bara att jag inte hade kunnat vara med er från början också.

Hej i alla fall

Välkommen :p Den här tråden är kanonbra när man söker inspiration! Det händer kanske inte så mkt nu, många har sina hästar på vila, men den kommer nog igång ordentligt till hösten. Vad är det för ras du har?

En svensson häst.. Hehe :devil: Ett halvblod alltså. ue:Romeo e:Uskudar des Malais. Det är han på bilden. Måste få någon att hjälpa mig ta kort. Han är rätt snygg (det var dörför jag köpte honom:angel:) men det syns inte när jag tar korten...

Ja det är han. Ska se om jag kan lägga upp fler bilder på honom. Har bara tagit med mobilen. Har kort från den första gången jag kollade på honom.

Jag vet inte riktigt hur man lägger upp bilder ännu, men på min profil så har jag lagt in en bild från första dagen jag kollade. Han står lite konstigt bara.

nää.. tjockisbilder :D

Nope, där är jag stenhård. Inga bilder på fröken så länge hon inte dragit ihop sig lite. Nån måtta får det vara:angel:

Hon har fått börja jobba idag och det gick bra. 45 minuters jobb totalt. Först 15 minuter på linan och sen 30 minuter skritt i skogen vid handen i rask takt. Blir samma i morgon;)

KL

Måste bara höra med er andra. Har era tre åringar skor än? Och hur gick det att sko dom första gången?
Min blev skodd i lördags, (nästan tre veckor tidigare än planerat), för första gången.. Egentligen så har han superfina hovar, och var inte i jätte stort behov av skor än, men jag har på senaste tiden märkt att det varit lite besvärligt för honom på grusvägar, så då ville jag sko innan han blev ännu mera ömfotad. Hade tänkt sko enbart fram, men det blev runt om, då han tydligen slet LITE för mkt på insidan av hoven, så hovis tyckte det var bäst att sko bak, nu när det blir mkt mera skogsridning framöver.

Iaf, när jag kom hem igår och såg honom med skor på hovarna, jag blev tårögd!!! Varför vet jag absolut inte. Jag hade tidigt bestämt mig för att jag ville ha honom barfota så länge det gick. Men i fredags så var han fortfarande "bebis". I Lördags så hade han blivit så vuxen! Att skor kan göra så mkt. Min lilla bebis:cry::love:. Nu är han inte så liten längre, men kommer väll antagligen fortsätta vara min "lilla bebis" i många år till, trots att han ser så vuxen ut nu.

Nej, jag har inte skott än. Det blir när jag ska rida mycket tempo och sträcka. Då behövs det skor...så, hoppas på nästa år tidigast;)

KL

Måste bara höra med er andra. Har era tre åringar skor än? Och hur gick det att sko dom första gången?
Min blev skodd i lördags, (nästan tre veckor tidigare än planerat), för första gången.. Egentligen så har han superfina hovar, och var inte i jätte stort behov av skor än, men jag har på senaste tiden märkt att det varit lite besvärligt för honom på grusvägar, så då ville jag sko innan han blev ännu mera ömfotad. Hade tänkt sko enbart fram, men det blev runt om, då han tydligen slet LITE för mkt på insidan av hoven, så hovis tyckte det var bäst att sko bak, nu när det blir mkt mera skogsridning framöver.

Iaf, när jag kom hem igår och såg honom med skor på hovarna, jag blev tårögd!!! Varför vet jag absolut inte. Jag hade tidigt bestämt mig för att jag ville ha honom barfota så länge det gick. Men i fredags så var han fortfarande "bebis". I Lördags så hade han blivit så vuxen! Att skor kan göra så mkt. Min lilla bebis:cry::love:. Nu är han inte så liten längre, men kommer väll antagligen fortsätta vara min "lilla bebis" i många år till, trots att han ser så vuxen ut nu.

Kan inte annat än hålla med! Fick exakt samma känsla när min bebis fick skor! Hon vart plötsligt så vuxen! Tyvärr missade jag skoningen, men den hade gått mkt bra. Nu är hon iaf "halv" vuxen (har bara skor på framfötterna än så länge)

Båda mina var helskodda i våras. Mest pga 3års testet faktiskt. De gick mycket plus att deras steg blev "bättre" med skor.
Nu är båda barfota, för de går på bete. Ska sko dem till hösten när de är igångsatta igen, och då blir det förmodligen skor runt om!

Varit och fotat lite på betet :) Carisma hon står så snällt och är fotogenisk och plirar fint in i kameran. MEN Lasse däremot :crazy: Han ska bara busa och springer rätt in i kameran så det blir närbilder på hans näsborre :eek::rofl:

Carisma
carisma-bete.jpg

Carisma-bete1.jpg

Lasse (första bilden innan anfall :D)
Lasse-bete.jpg

Visst har Lasse blivit BRUN :love: Känner knappt igen honom :p

Nej, jag har inte skott än. Det blir när jag ska rida mycket tempo och sträcka. Då behövs det skor...så, hoppas på nästa år tidigast;)

Hade också hoppats på att sko mkt senare, om ett år ungefär. Men efter alla hovbölder hit och dit så fick det bli skor. Hovis tyckte egentligen inte det var nödvändigt, då hans hovkvalitet är väldigt bra, men pga hovbölderna, och att han sliter snett på bak så fick det (tyvärr) bli skor runt om. Hade hoppats på att det bara skulle bli på fram till att börja med.

Kan inte annat än hålla med! Fick exakt samma känsla när min bebis fick skor! Hon vart plötsligt så vuxen! Tyvärr missade jag skoningen, men den hade gått mkt bra. Nu är hon iaf "halv" vuxen (har bara skor på framfötterna än så länge)

Ja, det var så konstigt när jag tog in honom på stallgången. Förut "tassade" det så mysigt när han kom och gick. Nu låter det klapp klapp, och han verkar så vuxen. Min lilla bebis-plutt som alltid skulle vara liten....trode jag.

Båda mina var helskodda i våras. Mest pga 3års testet faktiskt. De gick mycket plus att deras steg blev "bättre" med skor.
Nu är båda barfota, för de går på bete. Ska sko dem till hösten när de är igångsatta igen, och då blir det förmodligen skor runt om!

Varit och fotat lite på betet :) Carisma hon står så snällt och är fotogenisk och plirar fint in i kameran. MEN Lasse däremot :crazy: Han ska bara busa och springer rätt in i kameran så det blir närbilder på hans näsborre :eek::rofl:

Carisma
carisma-bete.jpg

Carisma-bete1.jpg

Lasse (första bilden innan anfall :D)
Lasse-bete.jpg

Visst har Lasse blivit BRUN :love: Känner knappt igen honom :p

Hade som jag tidigare skrivit, hoppats på att få vänta med skorna ett bra tag till, men så blev det tyvärr inte.
Jag har just satt igång på riktigt nu, pga av skador på lillen. Känner att jag ligger "helt fel" i utbildningen/planeringen, då alla andra har sommar vila nu. Men min vart skadad i våras, och vilade pga det. Sen fick han vila ända fram tills nu, och bara leka och "ta igen sig" efter skadan. Så jag har som sagt just börjat sätta igång. Jobbar ganska lugnt, men vill kunna gå i skogen utan problem med ömma fossingar. Han har klarat sig bra från att vara ömfotad ända fram tills nu. Är väll bara o inse att han börjar bli vuxen och tung.

Vilka fina hästar du har! Jag känner igen det där med närbilder på näsborrar. Jag har nästan bara sådana bilder på min kille. Han vill bara komma fram och gosa, och lukta på kameran. Hur jag än smyger i buskarna i utkanten av hagen med kameran i högsta hugg, så ser han mej alltid och kommer galopperandes.

Vilka fina bilder på Carisma!! Bilderna på Lasse låter ungefär som de jag lyckas få på Saga :p

första gången jag skulle sko min givk det inte överhuvud taget:(

så nu får han gå barfota hela sommaren och vi tränar för fullt på att få honom att lyfta snällt och hålla kvar hoven

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Banta/slimma ner shettis?