Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

visar man dom inte under ryttare på tre års test ??
Man får göra som man vill, men vill man ha hästen bedömd som gångartshäst så är det ett krav.

Annars visas skritt och trav vid handen, galoppen och hoppningen lös.

oki någon som vet vart jag kan hitta fakta om detta ..?

Det krävs ridprov om hästen ska få erhålla diplom!

Ikeline: Gå in på ASVH och in på unhästbedömningar, där finns bedomningsreglementet. Där står det vad målet med 3 årst testet är och vad som krävs.

Mvh Hanna

He he nu ska vi se om ja inte kan försöka lägga in en bild på min lille pojk .. Fasen det va så längesen så ja kommer knappt ihåg hur man gjorde .. ;)
Men men vi gör ett försök:d

En när han går på hingstbete..

Senast ändrad av en moderator:

ha ha det gick ju:idea:

:banana: :banana: :banana: :banana:
Ska se om jag inte kan ta lite bilder på han i dag .. Han ser inte riktigt ut som så nu .. ;)

hmm var de den där som var tysk eller hur var det nu??

Mina 2 04.or ska iväg på löshoppning på söndag i ett helt nytt ridhus.
duktig tränare som ska hjälpa oss, ska bli kul o få lite kommentarer

Min är efter Stanford ..
Va skoj å löshoppa å att tränaren är där .. det är ju skit bra ju

ok då är jag med.
var nån annans som var tysk då.. inte lätt o hålla reda på alla :p
den såg trevlig ut i modellen, ganska stor va?

ja ska bli jättekul o löshoppa med tränare. DOm är ju löshoppade förut o enligt mej hoppar båda bra men jag är ju lite partisk :angel:

Jag har en tysk hingst iaf :P

Har ett frieser sto som är fött tidigt på året! Nu är hon ca. 156 i manke. Men känns väldans mkt större pga sin resning...

Hon är longerad, tömlongerad, tömkörd, inkörd, säker på lasning och åker till ridhus någon gång ibland, sutten på, skrittad med några steg, mkt NH tränad och så tar vi å promenerar ibland och försöker lära oss att bilarna inte alls är farliga. Inte ens när det är blött på vägbanan och dubbdäcken låter läskigt...;)

En super häst med bra "huvud"... har aldrig backat för något, stannar, kollar läget, å väntar och ser efter hur jag reagerar. Sedan brukar hon bara gå vidare... Är sååå nöjd med min lilla svarta pärla:D

MVH Marichje

ja han är 166 nu tror jag å han kommer nog växa en del till innan han är färdig

låter ju jätte skoj ju .. mnin är oxå sån i bland att han stannar å kollar å ser hur jag reagerar .. säger jag inget så brukar han gå vidare ..

KL

Jag vann över min lilla polla idag, jippi!!! Tömkörde på banan och det gick jättebra men sen skulle kompisen med sin häst gå in och då vart hon arg! Så hon började protestera som hon har gjort förut bara det att nu var vi på banan och jag kunde ta det. Förra gången var vi ju i en backe i skogen och det slutade med att hon kom lös och jag slutade tömköra. Nu fortsatte jag bara och använde rösten och röt nej åt henne och gjorde allt för att driva henne framåt. Jag tänkte att nu kommer du inte att vinna, jag ger mig inte! Tog bara några minuter så hade hon fattat att det var jag som bestämde oxå var hon jätte duktig igen!! Jag vart sååååå glad efter alla tok fasoner hon haft för sig att vi äntligen fick en situation där jag kände mig säker och visste att jag skulle klara av att ta striden. När hon hade fattat att hon inte kom undan så vart hon lika duktig som innan och försökte inte dra iväg alls igen!

:banana: :banana: :banana: :banana:

ahh just de. det var du som hade den tyska hingsten.
fixat nå kort på honom ??

verona: kul att du fick sista ordet :)

låter ju jätte skoj ju .. mnin är oxå sån i bland att han stannar å kollar å ser hur jag reagerar .. säger jag inget så brukar han gå vidare ..

Ja det är verkligen jätteskönt när dom är sånna! Att de stannar å kollar läget är ju fasen så mkt bättre än att de flyr fältet! Tränade mkt på under inkörningen, att om det var något som var otäckt så gjorde vi halt. Tanken är att hon ska kunna gå fram för de flesta vagnar och redskap och då är det ju guld värt om hon stannar. Förhoppningsvis så fungerar det även när man kommit upp på ryggen!!:smirk:

Min är ju oxå väldigt mycket tömkörd å han ska köras in sen oxå så det är ju guld värt att han inte sticker sin väg ..
Lite jobbigt å få stopp på han kan jag ju tänka mig .;-)

Här kommer en Elvirauppdatering!

Tömkörde i ridhuset igår, för första gången med tömmen i bara bettet, och det gick superbra!!

Hon har visat lite ovilja/oförstående till att följa bettet innan, så jag har antingen jobbat bettlöst eller kombinerat. Men igår kunde jag styra henne runt på volten nästan utan problem.
Bara man låter saker och ting vara ett tag så lossnar det utan problem när man tar upp det igen, det bevisas gång på gång när det gäller (ung-)hästar!:D

Som en liten bonusövning så fick vi efter en stund sällskap i ridhuset av en annan häst, och hon brydde sig inte alls om den efter en stund.
Tidigare har det bara varit att avsluta och gå hem om det kommit en annan häst, hon har blivit så totalt ofokuserad... Men igår funkade det!

Såååå duktig bebis!!:love: :love: :love:

Jag har en liten fråga till alla er med bebisar i stallet - Hur gör ni med sadlar?
Jag har tre olika sadlar med och utan diverse paddar till min flicka som jag får byta emellan eftersom hon ändrar sig hela tiden. Nu tycks ingen passa riktigt bra på henne. Är lite nyfiken på hur ni gör?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt