Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

ahh så skoj .. du har inga bilder ?

kul att någon mer har hingst.
Min är lugnet själv. I mitt tycke aldeles för tam:rofl:
Så i går när jag tömkörde på sandbanan så började han att bocka och stanade och halv stegrade.
Äntligen han lever.:bump: :bump:
Han är så till lags så man storknar i bland :crazy:
Jag avundas er som har så mycke bus i era 04

Men då kan du få en hel del bus från min om du vill, skulle vara skönt ;)

*knapplån*
"Min" 04 Warsteiner-Indus-Urbino som jag sålde i somras är riden i alla gångarter (mycket fin att rida enligt nya matte) och trafiksäker.
Hon ska gå treårstest nu i vår och därefter betäckas.
Hon får nog vila lite nu under vinten och smälta allt nytt.
Jag är så mallig över dem:love:

kl
idag har jag varit in till ridhuset o ridit på mina 2.
Halvblodet är pigg o alert o rida, blir lite trutig fram o vill springa.
Dessutom så slutade styrningen o fungera i galoppen.. då gick de mest fort :rofl:
Men rider honom hellre när han är sådär pigg o positiv än en segpropp.

POnnyn som egentligen inte är nån ponny är sån perfektionist så han vägrar göra fel. blir tokig på honom. :angel:
går o böjer väckert på halsen , superfin i munnen o tycker han är störst bästo vackrast.
Och eftersom han e så söööt så tror han att han slipper jobba utan kan gå med lite handbroms o bara se vacker ut.
så syrran fick jaga mej med långpisken lite så ja fick fart på honom o ärlig bjudning, då ... då blev han suuuuperfin.
Sen fick båda duschas o schamponeras för o få brt allt skit dom dragit på sej under vintern.
första gången dom duschade och dom stod som ljus. Stolt matte :love:

va skoj .. min har ju framåt anda så det räcker å blir över i bland ..
ibland kan han bli så glad så han sprallar till ..

joo jag har bilder,, men tyvärr vet jag inte hur jag viasar dem här lixom :P

han är oxå lugn, min hingst. Men jag upplever att dem flesta 2,5 åringar är lugna. Farten och busen brukar komma mer framåt våren när dem närmar sig 3 år.
Så vi som har hingst måste ju tänka ännu mer på hantering. Även om dem är hur lugna som helst nu. Men ska ni ha kvar era som hingst eller ska dem kastreras ?

Uppdatering: Min vallack e: Santa Cruz har för första gången haft sadel och stigbyglar vid longering, lite rodeohäst blev han allt. Hängde på honom utan problem. Nu ska han igång på allvar inför 3 års testet. Jga har tagit det lite lungt för han har växt mkt i höst.

Mvh Hanna

Nu har vi rört oss framåt lite!!:) (Och även lite uppåt...:angel: )

Syster var med och ledde oss i rihuset, och det gick jättebra de första stegen, sedan var vi tvungna att svänga. Då tyckte Elvira det blev lite konstigt, så hon brallade iväg lite.

Inget allvarligt dock, jag hängde kvar. Det var mest som att hon ville känna lite på hur jag fungerade däruppe, inte att hon ville ha av mig.:love:

Tanken är att han ska vara kvar som hingst.
Men tiden får utvisa. Om han bli stökig inga kuler kan bli en spännande vår:angel:

Okej,,, nee det är vad man själv skulle vilja oxå,, altså att man har kvar honom så länge som möjligt som hingst. Men han är väldigt fin och vart tysklands 4:de finaste föl 04. Och han är rekomenderad som hingstämne,, och då är det ju jätte tråkigt att kastrera honom om det är så att han kan bli godkänd. Men men det ordnar sig alltid.

Hur har du tänkt att lägga upp din träning inför tre års testet ?? Nyfiken !!
Själv är jag inte insatt i detta alls så skulle gärna vilja veta lite mer om det om du har tid å lust å förse mig med lite fakta ?!?!
// Ikeline

*KL*

Jag är så överlycklig nu :bump:

Skulle prova att longera Saga idag efter att hon har fått vila i nästan tre veckor, fast jag tog en promenad med henne igår så det var inte första aktiviteten. Hon har ju varit som en tokig bomb att longera ända sedan typ oktober-november... men idag helt plötsligt :love:

Longerade i skritt och trav och det gick jättebra! Hon tänkte busa till det lite några gånger men då röt jag nej och ryckte lite i linan för att hon skulle uppmärksamma mig samt drev på henne framåt och då gav hon sig :love:

Jag var så lycklig så jag trodde jag skulle ramla ihop:-)
Kanske hon börjar ta sig till sans och lyssna bättre på mig nu!

:banana: :banana:

hejhej !
Idag var jag med min hingst till ridhuset. Jag gjorde iordning en volt. Och provade på join Up. Och det funkade :D Jag vart överlycklig när jag kände att han kom fram och nosa mig på ryggen. Det bara kittlade i hela magen :smirk:
Sedan så följde han mig överallt i ridhuset.
Men när vi typ skulle åka kom det in en valack och Desoto vart gensat jätte glad :rofl: Men han gjorde inget som tur var :P

*KL*

Halloj!

Vi gnetar på här. Lilly sköter sig med den äran även om hon får några trotsiga ryck ibland...men de är oftast övergående:angel: . Rider 10-15 minter 2gg/vecka och jobbar resten vid handen. Ska kollas i munnen inom kort innan vi börjar jobba med bettet i munnen. Nu är det kapson och sidepull för det mesta. Har ridits i skritt och trav men vi håller tillbaka oss lite. I slutet av januari kommer vi nog trava mer och så lägger vi in galoppen i februari...då är vi redo för clinicen i mars;)

ikeline! jo jag kan ju berätta hur jag ska göra.:idea:

Min vallack är inte riden ännu men nu har vi börjat, jag har faktiskt en kompis som ska hjälpa mig och även rida honom på 3 års testet.

Han är sadelvan och tränsvan men inte van vid tryck på bettet genom tygel osv. Har precis börjat att tömkörnings longera idag vilket vi kommer att göra regelbundet framöver.
Har hängt på honom 2 ggr utan problem så jag tror nog att vi är ute och rider i skogen om några veckor med ledhäst. Jag kommer att ha med honom som handhäst rätt mkt utan ryttare för att bygga upp muskler och kondition samt löshoppa några gånger i månaden.

Jag åker iväg till det stället 3 års testet ska bara (är alltid) dom har löshoppning på söndagar. Då blir han ju bekant med miljön med.

Jag låter proffs visa honom för hand på testet då jag vill att han ska få dom bästa förutsättningarna.

Mkt mer än så är det inte, dom är ju fortfarande bebisar :D så man ska inte ta det på blodigt allvar och träna ihjäl dom.

Detta är mitt upplägg sedan får man hoppas att han inte skadar sig eller har en väldigt dålig dag på dagen D. :D

Mvh Hanna

visar man dom inte under ryttare på tre års test ??
Som sagt har ju ingen aning om detta !

det får vi verkligen hoppas att allt går som det ska .. Himla bra att du kan åka å träna där testet ska vara .. skita bra ju

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama