Hur långt har ni kommit med era 04?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur långt har ni kommit med era 04?

GOTT NYTT ÅR!!!:)

På nyårsdagen klarade vi av premiäruppsittningen!!:banana: :banana: :banana:

Ahhh va skoj hur reagerade h*n ..

Hon brydde sig inte så mycket alls, det kändes förvånande stabilt faktiskt.:)

Har ridit in många travare tidigare, och de har ofta känts ganska vingliga trots att de varit vältränade i vagn innan.

Till helgen ska vi nog börja röra oss framåt lite.

Ahh så skoj jag har oxå ridit in ett par travare en del va jätte vingliga å en del va jätte stabila..
Alla har varit träande i vagn innan även tävlade men det är ju klar skillnad på alla nästan.

*kl*

Är så avis på er som har ridhus att skrota i. Själv står min gumman på vintervila fast jag ångrar nästan att jag ställde av hästarna för är finns ingen halka eller snö.

Den kommer väl lagom till slutet av feburari när jag ska sätta igång på allvar förståss.

mm jo .. men jag har inte alltid haft den turen .. förra året tränade jag för fullt ute på is kalla åkrar i snö å blåst .. inte skoj ja vet !!

*kl*

Här är mina damer under första ridturen ihop. 8:e gången dom har sadel och ryttare.. Taget nyårsafton. Jag på fuxen och Bellatrix på den bruna.

PICT1362-1.jpg

PICT1363.jpg

Tömkörde min skrutt hemma på gårdsplan idag o han va så duktig, värre var det att få på tränset för det ville han absolut inte ha på sig idag :D

Ja, dom där hetsar inte upp sig i onödan.. Den bruna har bara haft träns på sig, ett 15tal gånger. Hon var helt ohanterad i augusti när jag köpte henne.. Fuxen kan vara lite fånig för farliga stenar i skogen.. Men den bruna kan man släppa en bomb utan att hon skulle bry sig..

Gud så söta dom va ... härligt breda å fina ..
skoj att det går så bra

Jippi!!!

Nu står det 1-0 till mig. Min pojke som varit så trotsig de senaste veckorna börjar ge med sig. Igår longerade jag honom en stund med sadeln på igen och alla fyra hovarna behöll han kvar på marken, han reste sig inte en enda gång.

Nu kanske man kan sätta sig på honom igen inom kort. Det är ju så tråkigt när man börjat rida och sedan får backa tillbaka 5 pinnhål.

Men vi skyndar med baby-steg. Går det lugnt och sansat till nu så blir det tömkörnings kurs nästa vecka och sedan lite ridning.

Hur tänker ni som skall vara med på 3-års testet göra med avställning och vila? Jag hade tänkt att ha han inriden vid detta laget och låta honom vila i Januari men nu vet jag inte längre.

Jag vet inte min är ju uppsutten å riden fram i skritt å trav men galoppen klarar han ju inte ..
jag är skit dåligt insatt i det här med tre års testet hur ska dom kunna gå m,m tacksam för svar ...

En annan fundering är om bett å bettlöst på ung häst ,,, min pålle är väldigt tung i munnen å han håller på å tappar tänder men vad rekomenderar ni å rida honom på inom bett löst då jag inte vill att han ska ha bett !!??? så han inte blir så himlans tung
Kan man rida honom med bett + bettlöst dom första gångerna ...??
han kan ju vara lite svår styrd i bland när han inte vill..?

Vi går på promenader, tömkör och kör med rockard. Hon (hästen på bilden, en bruksnordsvensk <---------) har varit iväg på inkörning men vi tar det försiktigt och håller mest till på hemmaplan så här i början. Snart ska vi pröva skogskörning. Inridning påbörjas efter sommarbetet.

Hej!

Min är inriden men inte utbildad, longerad och löshoppad lite.
Riden i alla gångarter och skrittad i skogen. Ska vila fram till mars ialla fall, för hon växer så mycket.

min har precis avslutat en växtperiod igen så nu blir de lite promenader, longering ,löshoppning och ridning för att bygga upp honom och få lite kondis. mkt backar, bra även för mig :angel:
Ska in till ridhuset på fredag och rida där för första gången, ko mmer bli spännande :bump:

Va nyss ute med min. Longerade lite först o sen satt jag upp själv, mha av en stol förvisso men han stod som ett ljus. La lite tyngd i stigbygeln oxå o det brydde han sig inte om. Kunde skritta, stanna o svänga på kommando. Skötte sig exemplariskt med andra ord :bump:

vad roligt.
POnnyn kan jag hoppa upp själv på men halvblodet tycker jag är lite läskig precis när ja börjar klättra :p
Väl i sadeln är de inga problem.

Jag har en hingst. Han är hur go som helst! Jag har suttit på honom och ska börja själva inridningen nu. Han är tömkörd, löshoppad och longerad.
Han är även NH tränad.

Han är e. Davignon II ee. Donnerhall

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 950
Körning Hur har ni gjort för att trafikträna era körhästar? Min fjording är ganska cool med det mesta, han är van vid bilar, traktorer och...
Svar
12
· Visningar
2 339
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 526
Senast: moonstruck
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 563
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30