Hur långt åkte nu för eran valp?

Sv: Hur långt åkte nu för eran valp?

Jag själv har inte åkt speciellt långt för att hämta valp. Däremot har jag skickat valpar till mestadelen av Skandinavien, ända upp i Kiruna finns valp från mej och den som finns i mest söderläge finns på tyska gränsen i Danmark.
Sedan har jag skickat valpar till USA, mest runt Chicago.

Mina kunde behöver inte åka till mej, då jag oftast tar med mej hela kullen och åker närmare dem. Men de från Kiruna har kommit ner till Karlstad och hämtat och även de från Danmark.

Tjaa.. Inom samma län var det i alla fall, hur långt vet jag inte.

Hur gammla var era hundar när ni började på kurs med den?!
Valp kursen tänker jag mest på då...?!

*Tilda* skrev:
Hur gammla var era hundar när ni började på kurs med den?!
Valp kursen tänker jag mest på då...?!

3 månader var min bebis...

_bed_of_roses_ skrev:
Jag kommer bara åka 15mil för att hämta mig valp.
Men skulle kunna åka imon hela sverige om det var så att man hittat en hund LÅNGT bort.

ja va glad att nemi "bara" va 38 mil att åka med....men ja håller me...ja hade kunnat åka mycke längre

Jag tror det blev ca: 100 mil enkel väg. Hittade min pärla i norge :banana:

Jag gick ingen valpkurs med min, men började i princip med dressyren från första dagen! Inte på kravnivån då givetvis.....;)
Sedan gick vi första dressyrkursen när hon var ca: 7-8månader tror jag. Minnet är bra men kort! :eek:

Ja, Sammanlagt blir de nu 200 mil för min valp...
Först ska vi upp och titta på henne nästa vecka, de är ju 100 mil tur & retur, och sen hämta henne 3 veckor senare, ytterligare 100 mil tur & retur.....:smirk:

Men de är de helt klart värt....skulle kunna tänka mit att åka de dubbla för att hitta just min valp!!:love:

Tippan skrev:
Bara för att vara värst. Jag åkte en gång för några år sedan 120 mil enkel resa för att kolla på valpar.

Då ska jag vara värst åt andra hållet.:D

Åkte 2 mil, tyckte synd om valparna och tog en med mig. Valpen jag valde var den enda som INTE var intresserad av mig, han skrek av ovilja när jag lyfte upp honom.:eek: Anledningen till att jag valde just honom var för att han hade en sårskada som behövde veterinärvård, och eftersom jag bara kunde rädda en valp fick det bli honom. De andra var "fräscha" så att säga.

Men men, det är fyra år sedan nu och fastän jag aldrig mer kommer att spontanköpa en stackars blandras igen på det sättet så är jag glad att jag gjorde det.:love: :love: :love:

ja pappa åkte till spanien för att titta på Defensa, det är ju en liten bit :angel:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 712
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 848
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar