Hur långt åkte nu för eran valp?

Alfakrulls

Trådstartare
Ja, hur långt åkte nu för att finna eran valp?
Skulle ni kunna åka hur långt som helst för en valp?

Ja, min valp finns 50 mil ifrån mig,(enkel resa) och de tar ju 6-7 timmar att köra med bil!! :crazy:

Men vad gör man inte för att hitta en bra kennel :angel:

Senast ändrad:
Sv: Hur långt åkte nu för eran valp?

Jag åkte ca 80 mil när jag hämtade min samojedvalp, enkel resa. Tog några timmar :crazy: Bodde i Härnösand då, och uppfödaren fanns nedanför Jönköping

Mulles_matte skrev:
Jag åkte ca 80 mil när jag hämtade min samojedvalp, enkel resa. Tog några timmar :crazy: Bodde i Härnösand då, och uppfödaren fanns nedanför Jönköping

åhå har du samojed?!
De är precis de jag med väntar på !! :D

Men besökte du den innan någon gång? innan du hämtade den alltså?!

Jag har som längst åkt 80 mil enkel resa, för ca 15 år sedan..
Först för att titta på valparna och sedan 2 veckor efteråt hämta våran lille kille.

Jag hade, fick omplacera henne när jag flyttade.. hon trivdes inte i en lägenhet på 4:e våningen :(

Ja jag va nere ett par gånger innan jag hämtade henne. Btw, vilken kennel ska du köpa från? PM:a gärna om du inte vill skriva det här.

vi ringde valphänvisare vid 15:30 en måndag, 16 mil till en valp som kunde hämtas direkt, 16:00 är farsan vid bankomaten och vi åkte iväg för att köpa vår valp.. vi kom inte hema förrens mycket sent på natten, dagen innan skola.. men är man sugen på valp så är man.. :)

har PM:at dej nu!! ;)

Åhå va jag längtar!!
Tråkgit att du fick omplacera henne!!

140 mil enkel resa :)

Det tog tid, men vi övernattade hos mina föräldrar på vägen .

Åkte till Almunge (Utanför Norrtälje/Rimbo) och bor i Vaxholm så kanske 10-12 mil enkel resa. :)
Vi var och tittade på honom när han var pytteytte oxå ! :)

Calazirya skrev:
140 mil enkel resa :)

Det tog tid, men vi övernattade hos mina föräldrar på vägen .

Oj de va långt de!! :smirk:

Ja, de är väl bara att bita ihop alla de där timmarna innan man kommer fram!! :p

Jag åkte 32 mil enkel resa för att kolla på min blivande valp i söndags å hämtar honom nu på söndag :love:

60 mil, enkel resa. Men det var det värt! :love:

Vet inte hur långt det är... Men Skåne till Dalarna, åkte tåg när jag tittade och hämtade. Nu har vi bilat dit en gång, och det tar ungefär 6-7 timmar (lite olaglig körning :angel: ), annars åker jag tåg dit eftersom det är så skönt att kunna slappna av på resan.

//E

Så långt så jag fick ta flyg. Var det bara 50 mil hade jag varit glad! Jag kan åka 60 mil enkel resa för att hälsa på en kompis eller för att tävla. Längsta jag åkt över dagen för att tävla är 40 mil enkelt och så tillbaka igen.

Skulle kunna åka över hela världen för att hitta rätt hund. Sen handlar det ju även om vad man har för ambitioner och mål med sin hund.
Nästa hund ska jag köpa i Tyskland.

Nu har ja ringt henne, hon som har kenneln!!
Och har nu tingat en tik valp :love: :D

Va as nervös för att ringa, tog la 2 timmar innan ja vågade slå numret och sätta på telefonen!! :p
Men jag överlevde, och hon var jätte trevlig!! :banana:

Så, nu e även jag snart Hund ägare!! :rofl:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 712
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 848
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar