Hur länge vara hemma med unghund/vuxen hund?

Ainon

Trådstartare
Hur läng är det lämpligt att vara hemma när man fått hem en ny hund som är ½år resp över 1år?

Förstår att det är olika men generellt;)

Sv: Hur länge vara hemma med unghund/vuxen hund?

Beror väl på hundens tidigare erfarenheter o hur den är i sättet.

Jag skulle nog behandla den lite som en valp. Dvs vara hemma o ta det lugnt första tiden, promenera o lära känna omgivningarna o varandra. Sen skulle jag utöka allt eftersom jag såg att det fungerade o hunden fortfarande verkar trygg.

Sv: Hur länge vara hemma med unghund/vuxen hund?

Är det 2 st hundar du menar? Svårt att säga hur lång tid, men jag tycker att de ska känna sig hemma riktigt ordentligt först. Har alltid haft 2 hundar åt gången, var aldrig några större problem när de hade varandra. Var alltid någon hemma hos dom, men då och då var vi borta upp till 6-7 timmar. De låg ihop och sov när vi kom hem och snacka om glädjen när vi kom in. Skulle inte kunna tänka mig ett liv utan hundar. Denna villkorslösa äkta kärlek. Underbart.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 924
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
376
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 745
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 113
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30