Hur länge räcker erat foder?

D

dancehall

Hej! Hittade ingen liknande tråd, finns det en så länka den gärna!

Jag är iallafall intresserad av veta hur mycket foder ni ger av varje sort till er häst och hur länge respektive räcker? T.ex. min häst får 4 kg kornkross om dagen, det räcker i si och så veckor.

Som sagt, skulle vara kul att veta! :)

Sv: Hur länge räcker erat foder?

Min häst får hö, och det som ligger på skullen (vet faktiskt inte hur många ton de brukar få in...) brukar räcka till hela stallet en hel vinter.

Övriga fodersorter räcker olika länge beroende på hur mycket man ger. Förra vintern (07-08) gick det åt 2-3 säckar lusernhack i månaden... Året innan gick det kanske 3-4 st på hela vintern.

Hösilaget räcker hela hösten och våren.
Lusern ger jag 1 kg om dagen, det är 25 kg säck så med enkel matte räcker den i 25 dagar. :D
Hippon räcker lääänge för den ger jag bara 1/4 kg av som skrammel.

Oftast brukar jag köpa nytt foder en gång i månaden.

Hösilaget vågar jag inte svara på, vi får nya rundbalar levererade när de börjar ta slut... :)

Hippo Muslin har han fått 1kg om dagen, och det är 20kg säck. Så det räcker i 20 dagar :D

Tokoselen räcker nog ungefär 1 år...

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 989
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj

Hästrelaterat