Hur länge lever och....

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Pinup
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 3 511
Sv: Hur länge lever och....

Jag har bara haft "egna" höns i ca 7 månader, men jag är uppväxt med höns..
Och de höns vi hade levde ca 8-9 år den äldsta hönan vi hade blev 12 år gammal en svenskdvärghöna, hon hade även en kull kycklingar sin sista sommar men dog sedan på hösten.
Angående värpning så värpte dom hela livet fram tills pension, 6 månader el lite mer innan de dog.

Sv: Hur länge lever och....

Jag har haft höns i 18 år. Medelåldern brukar hålla sig runt 10 år med toppar på både 12 och 13 år.
Min nu äldsta höna är 12½ år. Hon är jättefin i fjäderdräkten och värper fortfarande.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 181
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 623
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Djur Stör mig på jordbruksverkets förslag på nya kravmått för djur. Går de igenom kommer det innebära slutet för småskalig djurhållning. 11 12 13
Svar
248
· Visningar
10 900
Senast: Efwa
·
Övr. Djur Hur länge kan Kopparbarber honan bära rom? Min ena hona är rätt tjock och har varit i ca 4v
Svar
0
· Visningar
353

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka