Hur lång tid?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur lång tid?

Det tog tre år för oss men nu ligger underverket här alldeles intill mig! Jag åt p-piller innan.
 
Sv: Hur lång tid?

2 ar 8 man och da med hjalp av ivf, slutade i missfall. Nu har jag precis fatt tva embryon tillbaka sa vi far val se...om tva veckor ar det dags att testa.

Vi har alltsa forsokt sedan maj 2003. Jag at p-piller innan, men det har inget med saken att gora, det visade sig att jag lider av endometrios och maken har dalig rorlighet pa spermierna.
 
Sv: Hur lång tid?

Hästfrälst skrev:
När ni planerade att skaffa barn, hur lång tid efter att ni slutat med preventivmedel gick det innan ni blev gravida? Och berätta gärna vilket preventivmedel ni använt och hur länge. Lite nyfiken på detta då det kanske är dags för mig snart! :)


Slutade med P-Piller i Oktober förra året.(Tror det hett Trinovum.)
Hade då ätit det regelbundet i 8 år.
Slutade med P-piller då jag vart så trött av dem och ont i brösten.

Fick regelbunden Mens direkt, och gjorde ett skaffa barn försök i Januari och ett i Februrari, och då tog det sig.

Ska nu ha mitt första barn i November.:love:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur lång tid?

Mina tre sista graviditeter har haft ett sista mens datum fyra dagar efter jag tagit ut hormonspiralen.Den första hade jag inget preventivmedel men kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan jag blev gravid,det kan inte ha tagit så lång tid dock eftersom vi fick missfall 8 månader tidigare.

Ja jag blir gravid av att tvätta sambons underkläder:D
 
Sv: Hur lång tid?

Efter jag slutat med p-piller (el de va nog mini-piller tror ja, har provat nästan alla sorter så minns inte va de va senast:o ), så tog det nästan exakt 6 månader innan jag testade positivt... :)
 
Sv: Hur lång tid?

Hade ätit p-piller i 13 år men några års paus i mitten nån gång, blev sedan gravid i första ägglossningen, alltså två veckor efter p-piller slut... Åt Trinordiol tror jag det hette...

Problem blev det för oss istället då vi hade planerat att det tidigast skulle ta 6 månader innan man blev gravid efter p-piller, det hade vi hört, sedan var jag överviktig, rökte, drack kaffe och alkohol, allt det där de säger motverkar graviditet... Men lycklig är jag för det över min lillfia *ler*..... Det bästa i mitt liv!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur lång tid?

Oj det var snabbt! Märker hur olika det är för alla. Undrar om det ligger i generna? I så fall ska jag ha lätt för att bli gravid.
 
Sv: Hur lång tid?

P-piller många år, gravid på första ägglossningen efter att jag slutade. Båda gångerna.
Nu har jag hormonspiral men det lär inte bli fler barn.
 
Sv: Hur lång tid?

vi har försökt i 2.5år men vet ej om jag är det ska göra ett nytt gravtest om 3veckor...jag blev gravid förra året i nov fick missfall i januari...
 
Sv: Hur lång tid?

Hästfrälst skrev:
Oj det var snabbt! Märker hur olika det är för alla. Undrar om det ligger i generna? I så fall ska jag ha lätt för att bli gravid.

Vet inte, min mamma och ena syster blev gravida stup i kvarten typ, men min andra syster hade svårt för att bli gravid till en början, men sen ploppade de ut.

Men jag kan få en känsla att när man vill för mycket så tar det längre tid, hade ett par bekanta, de försökte i 2 år, sen orkade de inte bry sig mer och flyttade, under flytten blev hon gravid :rofl:

Ett annat par försökte i 6 år, skilde sig sedan och träffade nya och blev gravida direkt... Hört rykten om att ibland "matchar" man svårare för varandra... Vet inte om det är sant..
 
Sv: Hur lång tid?

Jo det kan säkert stämma! Har med hört mycket folk som sagt att medans de försöker och tänker enbart på det hela tiden så funkar det inte, sen när de slappnar av och inte tänker på det så mycket så händer det!
 
Sv: Hur lång tid?

Mamma ville gärna ha barn men fick inga, så efter 10 år bröt de förhållandet för han kunde inte leva utan barn. Vid midsommar strax därefter träffade hon en kille och blev gravid på en gång och min bror föddes 9 månader senare. Sedan efter ytterligare 2 år föddes jag, dock inte med samma pappa som min bror :angel: Efter 4 år kom min första syster och efter 9 år kom mina andra och efter ytterligare 11 år kom min tredje syster.... sedan blev det spiral för mamma av någon anledning:angel:

Jag kan inte anse att jag har problem med att bli gravid, men min lillasyster har, de har försökt i flera år nu utan resultat.
 
Sv: Hur lång tid?

Hästfrälst skrev:
Jo det kan säkert stämma! Har med hört mycket folk som sagt att medans de försöker och tänker enbart på det hela tiden så funkar det inte, sen när de slappnar av och inte tänker på det så mycket så händer det!

Bullshit!!!!
Sluta ge de som har svårt att bli gravida dåligt samvete för något de inte kan påverka!
 
Sv: Hur lång tid?

Tack för det!!

Själv tänkte jag på det extremt mycket hela tiden, inte minst det 14:e försöket då jag faktiskt blev gravid. Inga andra skilllnader i livssituationen heller. Det var helt enkelt dags.
 
Sv: Hur lång tid?

Hästfrälst skrev:
Oj det var snabbt! Märker hur olika det är för alla. Undrar om det ligger i generna? I så fall ska jag ha lätt för att bli gravid.

Isåfall skulle jag också ha lätt för att bli gravid, ingen i min släkt eller makens släkt lider av infertilitet. Men vi har stora problem. Det är helt individuellt det där. Du har mycket att lära, låter det som!! Jag föreslår att du letar upp en bra bok om befruktning och läser på lite....det är det faktiskt rätt många som skulle ha nytta av för övrigt!

Att öht föreslå att man ska "slappna av så går det lättare"...

FNYS och DUBBELFNYS! :mad:
 
Sv: Hur lång tid?

Lupino skrev:
VILL du finns hur mycket att lära sig och snöa in på detta på sajten familjeliv.se (men gå inte in där om du inte vill bli fixerad).

Skönt att höra att jag inte är ensam om att tycka så :)
Jag har snokat runt där för att läsa på. Tittade in på Planerar barn-forumet och insåg att jag skulle bli extremt nojig och fixerad om jag fortsatte läsa där. Så jag håller mig borta från de diskussionerna ett tag till :p
 
Sv: Hur lång tid?

emma74 skrev:
Bullshit!!!!
Sluta ge de som har svårt att bli gravida dåligt samvete för något de inte kan påverka!
haha det är bara saker jag hört, inte egna erfarenheter! ;)
 
Sv: Hur lång tid?

emma74 skrev:
Bullshit!!!!
Sluta ge de som har svårt att bli gravida dåligt samvete för något de inte kan påverka!

Förhoppningsvis var det inte så menat. Men det kan ju låta så ända.
Någon som jag själv upplevt är att det kan bli lättare att bli gravid om man umgås med höggravida mödrar och nyfödda spädbarn. Det är som att andras hormoner och barnaskrik sätter igång något hos en själv som man innan inte har kunnat kontrollera.

De sade på radion, för ungefär ett år sen, när vi funderade på varför jag inte blev gravid, att stress och oro inte verkade spela någon roll för om man blev gravid eller inte och i synnerhet då vid IVF. Det lät ju bra för alla som kämpar.

Jag blev gravid efter 7 månader. Innan hade vi bara använt kondom som preventivmedel. Dock har jag fått höra senare att jag antagligen har så tidig ägglossning och långdragen mens att de två överlappar. Jag gillar inte alls att ha samlag de sista dagarna man har mens, och det kan vara ett av skälen till att vi inte prickat tidigare. Men 7 månader är ju inte särskilt lång tid. Dock tillräckligt länge för att man skall hinna börja undra...

Fny
 
Sv: Hur lång tid?

Första bebban blev till på första försöket! Andra bebban tog tid på sig. Vi försökte i 10 månader som inte är lång tid- men när man vill så... Bokade ett gynbesök bara för att kunna lägga åt sidan att nåt var fel. Inget var fel men gynekologen fick veta att jag åt en massa Paraflex mot min värkande rygg och nacke. Hon sa att Paraflex kan verka som prev,medel. OCH OJ så rätt hon hade. Slutade med dom på en gång och blev gravid direkt!!! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 474
Senast: Modest
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 700
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 374
Senast: WildWilma
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp