Hur lång tid tog det innan ni fick er mens?

V

valentino-95

Hejsan !

Ja som frågan lyder..
Hur lång tid efter er förlossning/snitt tog det innan er mens kom igång??

Sv: Hur lång tid tog det innan ni fick er mens?

Lånar tråden lite, hoppas det är okej ts?

Är det någon som har haft som mensvärk långt innan mensen kommit tillbaka? Jag har haft flera perioder nu efter förlossningen när jag har haft som mensvärk, framförallt på kvällarna. På efterkontrollen var allt normalt och bra, och då hade jag också haft den här mensvärken ett tag. BM sa att vi skulle kolla upp det om det inte blev bättre, men sen försvann det lite och jag tänkte inte mer på det.

Idag har jag haft ganska rejäl mensvärk (ingen mens dock) hela dagen. Är det någon som varit med om något liknande? Kan det vara såhär en period innan det kommer igång, eller borde jag gå och kolla upp det?

//Julia

Det är helt okej att du gör det ;)

Hoppas även du får svar på din undran *L*.
Jag har också denna värk precis som mensvärk men ingen mens kommer.
Men i och försig så var det ju inte länge sen min son föddes :)
Han föddes med akut snitt den 27/2-09.

Ojj det va inte illa.
Men har hört att det kan ta lång tid för vissa innan mensen kommer igång.

Jag har oxå känt av någon form av mensvärk men ingen mens i sikte ännu!
Sonen född 22/2-09.

jag har oxå sån värk, men ingen mens ännu tack o lov:D sonen född 18/3-09, har inbillat mig att det har med amningen o göra men kanske bara jag som upplever det så, tycker de är värre precis efter amning iaf..(ammar och ger ersättning då de inte riktigt räcker till:/) har inte varit på efterkoll ännu men ska boka tid imorgon, fast jag egentligen inte vill men lika bra o få de gjort.....

Senast ändrad:

Efter blödningen i samband med förlossningen så var min mens tillbaka på dagen 21 dagar senare. Detta trots att jag ammade.

Kan svara på min egna fråga nu :)

Hittade nämligen min "Mens bok" där jag skrivit upp minna menstrationer innan och såg då att med min dotter född 4/2-02 så hadde det tydligen tagit 3 månader innan min mens kom igång.

Japps har 2 Feb barn ;) fast med 7 år i mellan *fnissar*.

ca 11-12 månader, minns inte riktigt. Nu har jag inte fått nån mens än och hoppas slippa den ett tag men jag ammar ju fortfarande och planerar att göra det ett tag till...
Däremot har jag haft en del mensvärk

Jag hade avslag i 6 veckor och 2 veckor efter det kom mensen, trots att jag helpumpade.

Jag fick tillbaka den efter 9 veckor.

Hade också ganska ond mensvärk i omgångar i typ 2 veckor innan det kom igång. När det väl började blöda så försvann värken, halleluja!

Jag hade avslag ca 2½ vecka. Fick sen en mens-liknande blödning efter ca en vecka. Frågade bm om det kunde vara mensen som kom så snabbt och det kunde det tydligen.

Tror att jag hade ägglossning för ett par dagar sen så nu är det väl bara att vänta och se om mensen kommer när den "ska"! Hoppas det!

Jag helammade i ett ar for han var helt oinresserad av mat, sa det berodde sakert pa det.

Freya, jag hade mensvark ratt lange innan, sakert flera veckor. Och sen fick jag mensen fran hell. Men kolla klart upp det om du ar orolig, tank om dar ar nagot kvar dar inne?

Tack för era svar om mensvärken =)

Jag gjorde ju en gynundersökning på efterkontrollen (och även 14 dagar efter förlossningen då jag var jättesjuk) och allt såg normalt ut och kändes normalt. Det gjorde inte ont när hon tryckte någonstans, livmodern hade dragit ihop sig som den ska och så, så jag tror inte att det finns kvar något där =) BM sa att om det hade varit tex slemhinna kvar så hade jag haft problem med blödningar och/eller äckliga flytningar, och det har jag ju inte.

Får väl vänta och se om det kommer någon mens snart eller om kroppen bara luras. Jag blir glad om den kommer snart!

//Julia

Det tog 16 månader. Började nästan tro att något var fel, men så en dag kom den.

När jag slutade amma kom mensen tillbaka direkt... dvs efter 10 månader :grin:

ca 1 månad. ammade inte, men pumpade ca 3 ggr om dagen i 1-1,5 vecka efter förlossningen

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 291
Senast: Tantan
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
709
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 112
Senast: AraSlei
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 534
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar