Hur lång tid tog det innan du var gravid?

Q

qrumelur

Jag är jättenyfiken på hur lång tid det tar för olika kvinnor att bli gravida.
En kompis till mig sa att hon och hennes make snackade lite löst om det en kväll och dagen därpå var hon gravid! :D
Och en annan höll på i flera, flera år.

Hur lång tid tog det för dig?

Sv: Hur lång tid tog det innan du var gravid?

Vi pratade om det i mars, att vi skulle försöka efter nästa mens. Och så var jag gravid efter det. Vi trodde det skulle vara besvärligare än så, bebis kommer i januari. :laugh:

Gravid på P-piller blev jag, så jag vet ärligt talat inte hur lätt det skulle vara utan faktiskt. Även blivit gravid på P-stav en gång också.

kl

Med My pratade vi om att vi kunde börja försöka i april eftersom jag då precis skulle hinna färdigt med min utbildning om vi lyckades på första försöket. Jag var helt inställd på att det kunde ta lång tid, men vi gjorde verkligen ett seriöst försök i april (räknade ut mina mest fertila dagar och såg till att försöka göra en bebis de dagarna), och 6 maj testade jag positivt! My föddes 27 januari året därpå =)

Med bebisen i magen hade vi bestämt oss för att försöka så fort det gick igen efter att My var född. Det tog 9 månader innan jag fick tillbaka min mens och dagen efter det att My blev 11 månader testade jag positivt.

Jag är så väldigt glad och tacksam för att det har gått så lätt båda gångerna!

//Julia

Med båda barnen hade jag en vanlig mens efter att jag slutat med p-piller (förutom den mensen som kommer direkt efter piller-kartan), sen blev det ingen mer mens för då var jag gravid.

På första försöket efter att vi bestämt oss några dagar innan :laugh:

Första barnet 10 månader, andra barnet slarvade vi med kondom en gång.

Jadu det är himla olika :)
Roligaste är när vänner & bekanta säger att dom lyckades på första försöket.... ja menar, det är verkligen inte ovanlig att det kan ta upp till ett år... eller ännu längre! Jag måste ha dom mest fertila vännerna/bekanta av alla ;)

För mig tog det ca. 6 månader efter jag slutat med mina p-piller! Men då hade jag ingen aning när min ÄL var?! Inte så duktig på sånt där, utan vi hade det mysigt en 2-3 gånger i veckan. Ibland inget alls ifall min sambo var borta över nån helg & jag lika så! :D Men sen plötsligt en dag :d

Tog det lite som det kom...

Slutade med p-piller någongång i oktober och blev gravid vid årsskiftet. :idea: Vi försökte inte aktivt bli gravida utan tog det som det kom :p

Tror jag slutade med p-pillerna i september. Hade en blödning o sen blev jag gravid. Väntar nu otåligt på att lilleman ska ta sig för att komma ut bara (har gått 1 vecka över nu). Vi gjorde inga större försök utan fortsatte som vanligt när jag slutat med pillerna.

Blev lite förvånad att det gick så pass fort då ätit piller i nästan 10 år o trodde ärligt att kroppen behövde lite mer tid för att ställa om sig... snacka om att ha fel :D

Jag och mitt ex försökte få barn i ett år men det vart aldrig något för det tog slut efter det året.
Med min nuvarande sambo vart jag gravid på första "försöket". Va inget försök igt men vi hade oskyddat sex vid äl engång(jag hade missat helt att jag hade äl då som jag annars har stenkoll på) och vi är båda vuxna och vet vad som kan hända.

Jag far val bidra med lite motvikt till alla "han behovde bara skaka kalsongerna" historierna ;)

Det tog 4 ar och 4 IVF forsok (till en kostnad av ca 200.000kr) att bli gravid - fast det inkluderar aven ett missfall. Tvillingar blev det till slut, de foddes i januari 2008 :)
Sen de foddes har vi kort utan skydd, men det verkar inte vilja handa pa naturlig vag.

3½ år innan vi tillslut lyckades med vårat första IVF..

Blev gravid på första försöket, slutade i MF i v. 14.
Sedan tog det ca 7 månader innan plus igen, då upptäcktes MA i v. 10.
Sen blev jag gravid igen utan någon mens emellan och är i v. 11 nu.

Vad är MA? Det är så himla många förkortningar i graviditesbranchen att jag blir helt förvirrad. ;)

kl

Jag var helt inställd på att vi också skulle få vänta länge innan nåt hände så att allt har funkat med träff direkt och utan missfall eller andra komplikationer känns som ett fantastiskt under! Jag hade inga hormonpreparat innan vi bestämde oss så det kan ju bidra till det snabba förloppet. :)

Nu har vi halva graviditeten kvar så än har vi inte rott båten i hamn än men det känns ändå som största risktiden har passerat.

Hade en riktig mens efter att jag slutade med piller :)
För sambons syrra tog det ca 8 mån.

Vad är MA? Det är så himla många förkortningar i graviditesbranchen att jag blir helt förvirrad. ;)

Missed abortion. Fostret dör men det blir inget missfall på en gång, utan det kan ta veckor innan livmodern stöter ut fostret eller så ser man det vid ultraljudet. Kallas oxå för fördröjt missfall.

Blev gravid direkt;)

För min syster tog det 5 år innan de fick hjälp genom IVF.

Vi pratade om det lite löst och sa att "nu kör vi på" blir det så blir det :)

Två veckor senare var jag gravid. martin är nu drygt 15 månader <3

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 128
Senast: Hajfisk
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Höstföräldrar 2023

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat