Hur lång tid tog det innan du var gravid?

Sv: Hur lång tid tog det innan du var gravid?

Missed abortion. Fostret dör men det blir inget missfall på en gång, utan det kan ta veckor innan livmodern stöter ut fostret eller så ser man det vid ultraljudet. Kallas oxå för fördröjt missfall.

:crazy: :crazy: nämen fy 17 vad obehagligt. Blir man inte sjuk av något sånt? vad gör man när man upptäcker det?
Verkar vara en läskig bransch det här. :o

sunshine bor i England. I Sverige får du ett, två eller tre försök beroende på vilket landsting du tillhör samt att all medicin går på högkostnadsskyddet. (bara medicinen går på runt 20 000 kr). Ett IVF-försök om du behöver fler än du får går på ca 25 000 kr.

Sonen tog 3 år och 1 ivf-försök.

2:an som ligger i magen blev till på andra försöket (spontant då vill säga :) )

:crazy: :crazy: nämen fy 17 vad obehagligt. Blir man inte sjuk av något sånt? vad gör man när man upptäcker det?
Verkar vara en läskig bransch det här. :o

Jag har just genomlidit ett MA...

Fick en blödning i v 11, åkte in för att göra ett vaginalt UL, där visade sig att fostret enbart var stort som ett ca v 6-7 foster. Så jag har alltså gått och känt mig mycket gravid i 4-5 veckor trots att fostret varit dött men har inte stöts bort, först nu, 4 dagar efter UL har de börjat komma ut...
Läkaren ville göra ett UL till en vecka efter det första för att vara på den säkra sidan(fal i fall att första UL visade "fel"), så det är bokat tills på torsdag, men då lär det förhoppningsvis inte vara något kvar...
Hade kroppen inte stött bort fostret till på torsdag på mitt återbesök hade det blivit "abortpiller" eller skrapning för mig!

Jag beklagar så väldigt mycket! För mig var första trimestern skitjobbig mentalt och jag kan bara föreställa mig besvikelsen att ha alla besvär och sedan råka ut för detta!

Jag hoppas att du mår bra i övrigt och att ni kommer få ett friskt barn i magen nästa gång!

Jag beklagar verkligen det måste vara hemskt. :cry:

Det gick snabbt för mig och sambon!!

Kanske 20min ;o)

Det är nästan lite jobbigt att det gått så snabbt, vi har varit i chock hela sommaren. Trodde det skulle ta längre tid...

/Kviga

Det tog ett år efter att jag slutat med p-piller innan jag blev gravid första gången.
Andra gången blev jag gravid 2 månader efter att jag slutat med minipiller.
Nu tredje gången blev det till vid första ägglossningen efter att jag slutat med minipiller.
För mig verkar det vara lättare ju äldre jag är. Var 20 när jag blev gravid första gången, nu är jag 30. Tredje barnet kommer i februari.

Ytterligare en motvikt till flera "skaka kalsongerna berättelser". För oss tog det 7 år och 9 provrörsförsök inna vi fick vår dotter (hade då varit gravid en gång efter ivf men fick missfall , sk MA). Efter dotterns föddsel har vi gjort ytteligare 2 ivf-försök som misslyckats så nu lägger vi baranfödande på hyllan. Dock inte lagt ut så mycket pengar, klarat av de flesta via landstinget men betalt för 2 st + alla läkarbesök, läkemedel och resor då.

Tvillingarna blev till med p-piller.

Sonen kom till efter ett år utan skydd.

Båda mina är *piller-barn* så numera vågar jag inte lita på hormonpreparat för min del.

De två första har bara kommit, oplanerade, trean hade vi pratat lite om och bestämde oss när jag parkerade utanför mvc för ett cellprov att dra spiralen när jag ändå var där, hon är tillverkad samma kväll :) Fyran fick komma när hon ville och hon är 14 mån yngre än sin storasyster.

Har verkligen förstått att jag är lyckligt lottad som har så lätt att bli gravid, iom att jag jobbar där jag gör (gynakuten). En missed ab har vi fått också, strax efter tvåan.

Slutade med kondomer i slutet av Mars. Tog det enligt principen, blir det så blir det, fick ett missfall i slutet av Maj. Fick en vettig mens, började försöka igen, fick ngt som vagt påminde om mens i slutet av juni och var gravid ett par tre veckor senare. (vet inte om det var att det blödde när fostret fastnade, ett missfall, eller en mens).

(nu är han fyra månader och intresserad av flygande fisk, mobil :p).

kl..

ingen av gångerna har vi ens planerat eller försökt så har inte alls svårt att bli gravid...

för mig och mitt x tog det ca 6 månader att bli gravid men vi försökte inte riktigt utan hände de så hände de men aif så tvingade han mig till abort..

Med min nuvarande man tog det precis ett år innan jag blev gravid, plussade dagen före vår årsdag! Så nu väntar vi tillökning i vår :)

Ytterligare en motvikt till flera "skaka kalsongerna berättelser". För oss tog det 7 år och 9 provrörsförsök inna vi fick vår dotter (hade då varit gravid en gång efter ivf men fick missfall , sk MA). Efter dotterns föddsel har vi gjort ytteligare 2 ivf-försök som misslyckats så nu lägger vi baranfödande på hyllan. Dock inte lagt ut så mycket pengar, klarat av de flesta via landstinget men betalt för 2 st + alla läkarbesök, läkemedel och resor då.

Din historia låter som min! För oss tog det också 7 år och ett IVF, det första dock till skillnad mot dig. Sen gjorde jag ett IVF till som slutade i missfall och nu snart ska jag sätta in det sista frysta embryot som jag har kvar i frysen om det överlever upptiningen. Annars har jag slängt 36000 kr i sjön, men man får ju inte tänka så.
Kul att läsa om de som blir gravida så snabbt, eftersom jag mest träffar folk som har svårt att bli gravida eller inte kan det öht, så känns det som jag glömt bort att folk faktiskt KAN bli med barn naturligt också!

Jag har två barn och jag blev gravid på första försöket med båda två. Så jag verkar höra till dem som har lätt för att bli gravid.

KL
Första gången blev jag gravid på andra äl efter det att jag slutat med p-piller. (utan att ha någon koll på när äl borde skett)
Andra gången efter att ha struntat i kondom en gång. Fast denna gång hade jag koll på äl och hoppades hoppades på att bli gravid.

Ännu en som det tog lite tid för - 3,5 år och tre IVF-försök. Men nu har vi en dotter på 1,5 år.

*Kl*

Slutade med minipiller i slutet av april. Ägglossningen kom igång i augusti, hade mens i jämna cykler från mitten av maj men först 21 aug fick jag en :laugh: på ÄL-test. Uppenbarligen tog det sig på första försöker för idag plussade jag :laugh:
Så, det beror på lite hur man räknar. Räknar man ÄL så på första försöket. Räknar man totalt sett så 4,5 mån från minipillerstopp till plus.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 129
Senast: Hajfisk
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka