Hur lång tid tog det för dig att bli gravid?

Narcissa

Trådstartare
Ja som rubriken säger? När ni aktivt försökte bli gravida, hur lång tid tog det innan ni lyckades sas?

När man läser om hur lång tid det kan ta för en del att bli gravida, så är det nästan pinsamt att berätta att man blivit gravid på första försöket alla fyra gångerna. Trots övervikt, 35-40 år och de tre sista med en make som bara har en testikel kvar.
(gissa en gång varför jag valde att sterilisera mig sen.....)

Jag har larvigt lätt att bli gravid men däremot problem att behålla barnet :cry:

Har varit gravis totalt 5 gånger. Första två gångerna var det inte planerat (en kondom som sprack och en man som uppgav att han inte kunde få barn)och första gången gjorde jag abort och andra gången blev det ett tidigt missfall.

Med nuvarande man blev jag först gravid på tredje försöket men det slutade i MA som upptäcktes i v 12. Blev sedan gravid igen på första försöket men även det slutade i MA som upptäcktes på vul i v 8-9.

Efter det gjorde vi en paus och blev sedan gravid igen på andra försöket som faktiskt ledde fram till sonen, idag 11 månader :D

Första gången på avbrutet samlag, andra gången första ÄL efter spiral (dvs ett par-tre veckor), slutade i MF. Tredje gången direkt efter MF. Hann inte få mens mellan andra och tredje graviditeten.

Precis som Mirtai har jag haft väldigt lätt att bli gravid men också svårt att behålla fostren.

År p-piller i 11 år. Slutade och väntade en mens (som kom enligt samma kalender som när jag åt piller).

Efter det har jag tre gånger blivit gravid på första försöker men de två första slutade i tidiga missfall. Tredje gången har än så länge gått alldeles finfint och jag är nu i v 24.

Under denna tiden upptäcktes också att jag har underproduktion på sköldkörteln där missfall kan vara en komplikation. Så det kan ju mycket väl ha varit orsaken till mina missfall.

jag fattade inte ens att jag var gravid så min syster skickade mig till BM för jag var så himla otrevlig på midsommarfesten:D. Jag hade slutat med p-pillren för att kolla om mensen kom tillbaka. Japp gravid

Planerade gången testade jag positivt två veckor efter att vi hade bestämt oss. Har nu en son på snart 14 månader. Har också en oplanerad graviditet i bagaget som kom till när jag använde p-plåster. Då blev det abort.

Tog ut min p-ring den 5 april, graviditeten räknas från den 9 april (första dagen på sista mensen alltså). Så direkt.

Tog ut P- staven i juni (efter att ha haft olika preventivmedel i 16 år) och blev gravid i juli - augusti nån gång, v 26 nu iaf. Vart aldrig något riktigt försök utan gick mycket fortare än vi tänkt, vilket såklart bara var positivt :-)

Det tog sej på första försöket, anv inte prev.medel utan körde på avbrutet tills vi bestämde oss för att försöka bli en till i familjen.

Första barnet försökte vi inte aktivt men blev gravida efter en mens och en utebliven ägglossning.
Andra barnet blev till den månaden vi hade bestämt att vänta några månader att bli gravida... Avbrutet är INTE säkert ;)

Slutade med ppiller i maj och blev gravid i oktober. Men jag började försöka räkna ut när jag hade ägglossning från i augusti så det var väl då vi blev seriösare. V12+4 idag :D

Ja som rubriken säger? När ni aktivt försökte bli gravida, hur lång tid tog det innan ni lyckades sas?

Tredje försöket, kanske fjärde.
Egentligen är det nästan konstigt att det inte hände tidigare eftersom vi inte har skyddat oss mer än med metoden "avbrutet samlag" de senaste 6 åren.

Har ännu inte lyckats. Började försöka i Augusti 2013. IVF nästa. Inga fel har hittats på varken mig eller mannen. Mensen kom precis som vanligt då ja slutade med p-piller, ägglossningen kom alltså ett par veckor efter att jag slutat. Man blir nästan deprimerad av att läsa hur många som lyckas i princip direkt. Dock vet jag att det finns andra här på Buke som försökt i över 1,5 år och sedan plötsligt blivit spontangravida.

Som 17-åring försökte jag inte alls men tja.

I vuxen ålder, 3 ägglossningar gravid = utomkveds.

Sen 4 eller 5 ägglossningar gravid = utomkveds/missfall.

Sen 3 ägglossningar utan resultat innan jag började med hormoner igen, just nu gravidförbud.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
484
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 709
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
649
Senast: Imogen
·
Kropp & Själ Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall? Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
5 764
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar