Streckkoden varierar för mig om jag vänder den rätt eller inte, beror helt och hållet på hur fort bandet går så kan variera från alla varor rätt till lite blandat eller inte någon av varorna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Samma här! Läste en vetenskaplig studie för några år sedan som testade den ökade belastningen på kassörerna när saker ligger felvända. Det var jättestor skillnad på om kunderna vände rätt eller fel.Vid tillfällen jag inte självscannar:
Tyngre varor först, ömtåliga sist och självklart med streckkoden åt rätt håll.
Samma här! Läste en vetenskaplig studie för några år sedan som testade den ökade belastningen på kassörerna när saker ligger felvända. Det var jättestor skillnad på om kunderna vände rätt eller fel.
För mig som alltid handlar för ca 1500 kr så är ordningen viktig dvs tungt först och ömtåligt sist. Dessutom är det viktigt att kassören pausar bandet ibland när man handlar så mycket. En gång lät kassören bandet gå hela tiden och då exploderade en liter yoggi. Det var yoggi på allt! Inte kul..,