Bojkott av amerikanska varor och tjänster

Visa bifogad fil 163307
Hittade denna lilla lista. Den är, som ni ser, lite danskfokuserad men det absolut mesta går ju att få tag på i Sverige och kanske kan hjälpa lite när det kommer till att välja märken :)
Fniss. I mina kretsar (Skåne) är det väldigt legitimt att klanka ner på Danmark som stående skämt. Väljer man hellre danska produkter, då vet man att det är illa 😂 (Bra lista!)

Latz kattmat gillar min katt såklart. 😨 Men det är ett Nestléföretag, och jag har undvikit Nestlé sedan tonåren, efter bästa förmåga (misslyckas tex med kattmaten ibland i krissituationer).

Ja, men eftersom tråden handlar om amerikansk bojkott så trodde jag tråden skulle handla om amerikanska företag
Det blir ju en ringar på vattnet-effekt. Katten måste ju ha mat. Ska jag undvika USA, kommer nya problem med de möjliga produktalternativen. Jag tänker inte BÖRJA köpa Nestléprodukter för att nuvarande president i USA är en katastrof, när jag nu så gott som aldrig har köpt något från Nestlé förut.

Det blir ju en ringar på vattnet-effekt. Katten måste ju ha mat. Ska jag undvika USA, kommer nya problem med de möjliga produktalternativen. Jag tänker inte BÖRJA köpa Nestléprodukter för att nuvarande president i USA är en katastrof, när jag nu så gott som aldrig har köpt något från Nestlé förut.

Dåså! Mina katter äter inget annat än Gourmet Gold av all blötmat som finns, så jag kan inte vara så kategorisk.

Det beror mycket på hur de närproducerade produkterna är producerade, skulle jag säga. Men jag skulle ju inte kunna undvika amerikanska produkter om jag bodde i USA.

Nej, och har har jag i over 10 ar jobbat for att kopa sa locala varor som mojligt. Nara min stad, atminstone den har sidan av Cascades bergskedja, Oregon, vastkusten, etc ... Narproducerade Amerikanska varor som har odlats/djurhallning som ar bra/varor som tillverkas har. Min stat ar demokratisk och valde inte Trump ... Jag fortsatter att kopa locala varor och gynna locala etablissement.

Har du provat om Bozita funkar? Är svenskt. Passa på och kolla kattsanden också, flera sorter med bentonitlera tillverkas i usa vilket är helt galet även ur miljösynpunkt, frakta en massa tung kattsand över halva jordklotet!

Jag använder Greenwoods strö till katten, försökt googla mig till om det är amerikanskt men verkar vara engelskt/tyskt. Tyvärr måste jag ge Megara RC för att hennes mage ska fungera, men hon får Bozita blötmat. Jag dricker inte läsk, förutom någon Pepsi Max någon gång. Kiviks lättdrycker torde vara svenskt. Tomater och grönsaker är europeiska, om än inte bra för klimatet. Diabetiker så söta saker går bort naturligt.

Det jag använder, och som är svårt att undvika är IT. Men Samsung mobil och tyvärr FB. Försökte ta bort mitt twitter konto men det hänger envist kvar. Dock inaktiverat det. Vet inte hur många komponenter i min dator som kommer från USA ägda företag. AMD verkar vara ägda av amerikanska ägda hedge funds och liknande.

Har ingen apple produkt. Proteinet jag äter verkar tillverkas i Europa och gissar att det inte är värt att importera revbensspjäll och liknande från USA. Lammet kommer definitivt från Nya Zealand. Grejer köper jag från IKEA, Jula och Rusta mestadels. Om deras varor är importerade från USA vet jag faktiskt inte, men det mesta verkar komma från Tyskland. Kläder köper jag i princip inte. Är Bonprix ägt av ett amerikanskt företag? Det jag verkligen inte kan klara mig utan är helt beroende av är mediciner men de tillverkas mest i Danmark och, tror jag, Kina.

Jag verkar bojkotta USA naturligt redan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka