Bojkott av amerikanska varor och tjänster

Jag är långt ifrån så påläst, jag kan verkligen bara inte tro att den majoritet som valde fram Trump på nytt idag någonsin skulle välja fram någonting så vettigt som Obamas återkomst imorgon. Obama var länge sedan.

Jag haller med @MJLee ... Det i runda tal 64% rostberattigade som rostade. runt 90 millioner rostberattigade manniskor rostade inte ... och majoriteten av dem var inte Trump sympasitorer. Jag ar overtygad att de flesta av dem, och aven manga som rostade pa Trump, skulle lagga sin rost pa Obama om det hade varit mojligt.

Jag haller med @MJLee ... Det i runda tal 64% rostberattigade som rostade. runt 90 millioner rostberattigade manniskor rostade inte ... och majoriteten av dem var inte Trump sympasitorer. Jag ar overtygad att de flesta av dem, och aven manga som rostade pa Trump, skulle lagga sin rost pa Obama om det hade varit mojligt.
Fast röstar man inte har man på sätt och vis också röstat. Det syntes ju lång väg att det barkade hän.
Jag är långt ifrån övertygad, men oavsett kommer det ju inte att hända och nu sitter Trumpen där han sitter.

Javisst, absolut, och det ”misslyckas” många med…! Det jag vände mig mot var att det skulle vara problematiskt i sig att influencers tar betalt för att influera. Det gör de ju hela tiden, influencer är ett jobb för de allra allra flesta.
Det är problematiskt om de inte berättar att de fått betalt bland annat.

Vance har lika mycket karisma som en potatis så jag håller det inte som troligt att han kan mobilisera som Trump kan och gör
Jag för min del tror att de kommer att skada USA så mycket att MAGA-rörelsen blir arga.
Om de då röstar på någon annan eller reagerar med att gå och gömma sig kan jag inte avgöra.

Det är synd om Rysslands befolkning.
Det är synd om USAs befolkning
Jag tycker ändå att vi ska bojkotta det vi kan.
För vår egen moraliska kompass. Visa vår ståndpunkt. Stå på egna ben i Europa osv. Att tycka synd om en befolkning innebär inte att man automatiskt måste ta ansvar för befolkningen, jag låter bara gärna bli att smutskasta just befolkningen för vad deras ledare gör och tänker att de sitter faktiskt inte direkt bekvämt i sin situation. Det är inte mitt ansvar att lösa varken Rysslands eller USAs befolknings missnöje med sina ledare när de får sanktioner från andra länder, det är ett ansvar de får bära själv. Mitt ansvar är att markera att jag inte är ok med vad ledaren gör. Om bojkott sätter press på ledaren är det det man får ta till. Men att kasta skit på befolkningen tycker jag man kan avstå.

Jag är väldigt glad jag inte är amerikan eller ryss i alla fall.
Tack då förstår jag ditt resonemang och håller med (förutom att de som röstade på honom och de som var för lata för att rösta lär få skit från mig).

Jag tror inte de skulle välja Obama igen. Jag tror Trumptvätten gått för långt för det.

Ingen som ens överväger Trump skulle ju välja Obama, och uppenbarligen är de förstnämnda i majoritet.
Min teori är att de skulle välja vem som helst som är man. Jag tror ju att Pete Buttigieg (som iofs verkar väldigt bra, men har attribut som USA har problem med) har större chans än en kvinna i USA.

Min teori är att de skulle välja vem som helst som är man. Jag tror ju att Pete Buttigieg (som iofs verkar väldigt bra, men har attribut som USA har problem med) har större chans än en kvinna i USA.

Demokraterna har ju nu en hel del framtidsnamn, bl.a Mayor Pete som jag personligen är mycket förtjust i. Att han är öppet gay och gift med en man kan vara problematiskt bland vissa väljargrupper. Shapiro är ett annat namn man hör en del från. Liksom J.B. Pritzker vars profil höjdes betydligt under kampanjen för att nominera en vice president. Tim Kaine som jag tror @EmmaBovary är förtjust i, är ett annat framtidsnamn. Det kommer ta ett århundrade innan demokraterna vågar välja en kvinna att kandidera efter att både Hilary och Kamala fick stryk av den värsta presidentkandidaten i modern (och icke-modern) amerikansk historia.

Jag tror att när en kvinnlig president väljs så kommer hon vara republikan - lite som att det var en republikansk president, Nixon, som kunde normalisera relationerna med Kina.

Demokraterna har ju nu en hel del framtidsnamn, bl.a Mayor Pete som jag personligen är mycket förtjust i. Att han är öppet gay och gift med en man kan vara problematiskt bland vissa väljargrupper. Shapiro är ett annat namn man hör en del från. Liksom J.B. Pritzker vars profil höjdes betydligt under kampanjen för att nominera en vice president. Tim Kaine som jag tror @EmmaBovary är förtjust i, är ett annat framtidsnamn. Det kommer ta ett århundrade innan demokraterna vågar välja en kvinna att kandidera efter att både Hilary och Kamala fick stryk av den värsta presidentkandidaten i modern (och icke-modern) amerikansk historia.

Jag tror att när en kvinnlig president väljs så kommer hon vara republikan - lite som att det var en republikansk president, Nixon, som kunde normalisera relationerna med Kina.
Nej, det är inte Tim Kaine är inte den jag är förtjust i (även om jag kanske nämnt honom för att han röstade emot gränslös vapenförsäljning till Israel). Jag tror du tänker på Andy Beshear som jag är en ett stort fan av! Utöver att jag gillar Pritzker massor då, tror kanske mer på honom än Andy för 2028.

Sedan känns det lite som att folk missar att Clinton och Harris gjorde samma misstag, att kämpa med att vinna moderata republikaner. Trots att båda var medvetna om att strategin skulle riskera att förlora en del arbetare/progressiva. I början kändes det inte som att det var var Harris kampanj sysslande med, men det mynnande ju ut i just det. Men jag tror förvisso att du har rätt i att demokraterna inte kommer våga låta en kvinna kandidera nästa gång.

Jag tänker sluta dricka dricka utom julmust, påskmust, trocadero, cuba cola. Typ. Fatta hur stort dryckesbolaget coca-cola är med märken som Sprite etc. Bojkotta dricka.

Med öl får jag kolla upp om de är inne där också men enbart belgisk, tjeckisk öl och europeiska viner.

Jag tänker sluta dricka dricka utom julmust, påskmust, trocadero, cuba cola. Typ. Fatta hur stort dryckesbolaget coca-cola är med märken som Sprite etc. Bojkotta dricka.

Med öl får jag kolla upp om de är inne där också men enbart belgisk, tjeckisk öl och europeiska viner.
Min enda stora last i livet är cola zero. Idag sitter även jag med cuba cola. Efter två små flaskor smakar den minst lika bra faktiskt. 👍

Blötmaten till katten är ett problem här. Hon äter bara Whiskasvarianter I SÅS. Och Whiskas ägs av Mars.

Förslag på lösning, någon?

Jag såg en variant på bojkott där man vissa datum bojkottade ett visst företag, andra datum bojkottade man andra. Kan tyvärr inte hitta det nu men tycker att tanken är intressant.

Blötmaten till katten är ett problem här. Hon äter bara Whiskasvarianter I SÅS. Och Whiskas ägs av Mars.

Förslag på lösning, någon?
Har du provat om Bozita funkar? Är svenskt. Passa på och kolla kattsanden också, flera sorter med bentonitlera tillverkas i usa vilket är helt galet även ur miljösynpunkt, frakta en massa tung kattsand över halva jordklotet!

1741157040661.webp

Hittade denna lilla lista. Den är, som ni ser, lite danskfokuserad men det absolut mesta går ju att få tag på i Sverige och kanske kan hjälpa lite när det kommer till att välja märken :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Bichon havanais
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka