Bojkott av amerikanska varor och tjänster

jag som hade tänkt att IES går bort som skola för att de verkade ge korrupta betyg redan.)
Det är ju litet värre än så.
För egen del så tar jag inte med tång i något som har med Rebecca Weidmo Uvell att göra.
Och det är både personligt och ideologiskt.

Menar de som aktivt varit en del av Trumps kampanj etc.
Det får man ju kolla särskilt.
Men jag har använt Microsoft i 40 år och ser det här som en parentes.

För egen del så tar jag inte med tång i något som har med Rebecca Weidmo Uvell att göra.

Credd till alla som inte vill ta i tång i något som har med Rebecca Weidmo Uvell att göra också, f.ö.

Senast ändrad:
Det finns inte en chans att jag kan bojkotta amerikansk tech. Dels använder mitt jobb Microsoft och dels tänker jag inte stöka med något annat operativsystem än Windows privat. Jag orkar helt enkelt inte, jag vill att sådant ska fungera enkelt. Jag har android på telefonen, jag vet inte ens om det finns något icke-amerikanskt alternativ... men återigen, jag orkar inte krångla med sådant.

Jag kommer inte att säga upp streamingtjänster heller. Utan streamingtjänsterna blir en massa kulturarbetare inom TV-och filmindustrin arbetslösa och det vill jag inte. Och nej, det finns inte tillräckligt med intressanta program/filmer inom Europa som visas på SVT...

Jag köper redan svenska varor så ofta jag kan, för att stötta svenska producenter samt minska på transporterna. En swasticar var redan ointressant för mig, precis som andra amerikanska bilmärken.

Dvs jag kommer att fortsätta som jag gör, dvs stötta svenska producenter så gott jag kan.

Det finns inte en chans att jag kan bojkotta amerikansk tech. Dels använder mitt jobb Microsoft och dels tänker jag inte stöka med något annat operativsystem än Windows privat. Jag orkar helt enkelt inte, jag vill att sådant ska fungera enkelt. Jag har android på telefonen, jag vet inte ens om det finns något icke-amerikanskt alternativ... men återigen, jag orkar inte krångla med sådant.

Jag kommer inte att säga upp streamingtjänster heller. Utan streamingtjänsterna blir en massa kulturarbetare inom TV-och filmindustrin arbetslösa och det vill jag inte. Och nej, det finns inte tillräckligt med intressanta program/filmer inom Europa som visas på SVT...

Jag köper redan svenska varor så ofta jag kan, för att stötta svenska producenter samt minska på transporterna. En swasticar var redan ointressant för mig, precis som andra amerikanska bilmärken.

Dvs jag kommer att fortsätta som jag gör, dvs stötta svenska producenter så gott jag kan.
Jag tänker att de har ju funnits så oerhört länge och att Trump bara är en tillfällighet i Amerikansk historia.
1 januari 2029 är det över oavsett vad vi gör under tiden.
Om ingen lackar ur och avlivar honom tidigare.

Klart det är synd om Rysslands befolkning men tycker du att det gör att man inte ska ta till det ekonomiska vapnet?
Om du svarar ja på den frågan, hur ska vi då se till att vedervärdiga regimer inte tillåts trakassera sin egen eller andras befolkningar?
Det är synd om Rysslands befolkning.
Det är synd om USAs befolkning
Jag tycker ändå att vi ska bojkotta det vi kan.
För vår egen moraliska kompass. Visa vår ståndpunkt. Stå på egna ben i Europa osv. Att tycka synd om en befolkning innebär inte att man automatiskt måste ta ansvar för befolkningen, jag låter bara gärna bli att smutskasta just befolkningen för vad deras ledare gör och tänker att de sitter faktiskt inte direkt bekvämt i sin situation. Det är inte mitt ansvar att lösa varken Rysslands eller USAs befolknings missnöje med sina ledare när de får sanktioner från andra länder, det är ett ansvar de får bära själv. Mitt ansvar är att markera att jag inte är ok med vad ledaren gör. Om bojkott sätter press på ledaren är det det man får ta till. Men att kasta skit på befolkningen tycker jag man kan avstå.

Jag är väldigt glad jag inte är amerikan eller ryss i alla fall.

Ja, han får väl inte sitta mer än denna period?
Nej sedan har han använt sina två mandatperioder och det blir stopp.
Dessutom så är han 78 bast och blir 79 i sommar.
Han borde ju ta slut av naturliga orsaker.
Men jag är faktiskt imponerad över vilken energi, arbetsförmåga och hälsa som han har.
Högre pensionsålder verkar inte vara ett problem för honom.
Jobba till 82.

Han får förvisso, enligt nuvarande lag, inte sitta längre än så. Men mot bakgrund av det han uträttat under sin första månad, och mot bakgrund av hans benägenhet att bry sig om lagar, och mot bakgrund av det man kan ana av hans ambitioner, tror jag inte det är uteslutet att han ser till att antingen direkt eller indirekt styra längre än så.
Oavsett hur länge han sitter så tror jag att han har potential att orsaka stor och irreversibel skada både nationellt och internationellt på kortare tid än en mandatperiod.

Vilken teknik?

Mycket går ju att hitta i Japan.
It, sociala media, diverse program.

Prylarna är det mindre problemet, det immateriella löser jag inte.

Men jag kommer inte heller att påstå att jag bojkottar USA. Att jag inte köper så mycket från USA är av andra skäl, mest miljö/klimat och så rena smakfrågor (jag gillar tex inte cola).

(vet inget om henne, dock problematiskt om man som influerare tar betalt för att influera)

Jag tänker att de har ju funnits så oerhört länge och att Trump bara är en tillfällighet i Amerikansk historia.
1 januari 2029 är det över oavsett vad vi gör under tiden.
Om ingen lackar ur och avlivar honom tidigare.
Hur är det över då? Trodde de siktade på att ge presidenten fler perioder eller helt enkelt storma igen?

Hur är det över då? Trodde de siktade på att ge presidenten fler perioder eller helt enkelt storma igen?
Det går inte att göra när man vara har en mandatperiod kvar.
Det behövs två.

Och storma, som en statskupp, kommer att ge inbördeskrig.
Det är de nog egentligen för civiliserade för, hoppas jag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka