Bojkott av amerikanska varor och tjänster

RC är ju franskt så.
Det är förvisso numera ett dotterbolag till Mars, men huvudkontoret ligger kvar i Frankrike. Fattar jag det rätt så tillverkas nästan all mat som säljs här i EU dessutom.
Jag ger inte RC av andra skäl - men det är inte det företaget jag hade bojkottat i första hand i detta fallet.

Jag gillar verkligen inte RC, eftersom det är dyrt och överskattat. Men tyvärr är gastrofibern det enda som, så vitt jag vet, får Megaras mage att reglera sig. Innan gav jag henne laktulos och psylliumfrön och det funkade hyfsat. Men inte lika bra som RC.

Är det just amerikanska flaggor de tagit bort eller alla nationsflaggor?
Just amerikanska
Är du säker att man tagit bort amerikanska flaggor, för att dölja att varorna är amerikanska? Har du besökt ett eller flera systembolag?

Är det öl, vin eller sprit? Nya varor/tillfälligt sortiment?

Vinet står ju i hyllor som är sorterade efter, och tydligt märkta med ursprungsland.

Ölet står lite blandat.

Sprit köper jag nästan aldrig, så där vet jag inte hur de sorterar. Men allt brukar vara märkt med ursprungsland = tillverkningsland.

Var försiktig här, så att det inte uppstår konspirationsterorier.

Jag besökte ett systembolag i fredags förra veckan. På de varugrupper jag tittade på, så var allt som vanligt.

Finns ingen som helst anledning för Systembolaget att ta bort flaggmärkningen för USA?
Det står ju klart och tydligt på både hylla och flaska att det kommer därifrån.
En bojkott vore ju att ta bort all alkohol helt som produceras där. Plus då all annan alkohol som kanske produceras utanför usa men ändå är lagrat på amerikanska ekfat eller innehåller ingredienser som kommer därifrån.
Jag var också på systemet i dagarna och där var märkningen precis som vanligt och inget saknades eller var borttaget.

Finns ingen som helst anledning för Systembolaget att ta bort flaggmärkningen för USA?
Det står ju klart och tydligt på både hylla och flaska att det kommer därifrån.
En bojkott vore ju att ta bort all alkohol helt som produceras där. Plus då all annan alkohol som kanske produceras utanför usa men ändå är lagrat på amerikanska ekfat eller innehåller ingredienser som kommer därifrån.
Jag var också på systemet i dagarna och där var märkningen precis som vanligt och inget saknades eller var borttaget.

Dessutom blir det ju svårare för konsumenter att bojkotta om märkningen görs otydlig och svepande...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka