Holy, det var bra att veta! Hade tänkt ta itu med att börja handla därLidl tex, de har en läsare i bandet sas
Edit: Men jag tror de har börjat byta ut dem för jag har för mig att jag sett någon läsare som var placerad framför kassören.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Holy, det var bra att veta! Hade tänkt ta itu med att börja handla därLidl tex, de har en läsare i bandet sas
Edit: Men jag tror de har börjat byta ut dem för jag har för mig att jag sett någon läsare som var placerad framför kassören.
Har också jobbat i kassa. Såvida man försöker med streckkoderna i mån om tid och inte gjorde berg var jag nöjd. Är streckkoden svår att hitta? Du behöver inte vända ihjäl dig då kassören kan lösa det snabbt. Aj vad det kliade i fingrarna när någon kämpar, ja än idag när man själv vet var koden sitter Men finns det möjlighet så hjälper det att inte behöva vrida, många moment ändå som sliter i längden.
Holy, det var bra att veta! Hade tänkt ta itu med att börja handla där
Verkligen, konstig taktik! Så ska man försöka väga varor och allt rasar ovanpåJa, det absolut viktigaste är verkligen att inte bygga berg. Det går inte snabbare utan långsammare...
Flaskor ska väl ligga för att inte välta?Här är läsarna både i bandet och framför, detsamma i självscanningen. Man måste nästan aktivt försöka lägga varorna fel för att de inte ska läsas när personen bakom kassan drar dem. Jag får alltid påminna släkten när de är här och är så himla noga med placeringen av varorna jag ser hur irriterade de bli i kön bakom för att det tar så mycket tid och plats. Vi lägger flaskorna också.
Men generellt när jag går genom kassan är det tungt först och ömtåligt sist.
Min tanke också, men i alla fall i början tyckte mor och far att de skulle stå.Flaskor ska väl ligga för att inte välta?
AhaMin tanke också, men i alla fall i början tyckte mor och far att de skulle stå.
Lidl och en annan butik som jag inte minns namnet på.Hm. Något nytt, var handlar du mat där streckkoden inte ska vara "mot dig"?
Alltid tungt och tåligt först, ömtåligt och lätt sist, men streckkoden vänd åt rätt håll och inga varuberg.
Jag är mest imponerad över att du kommer ihåg vad som ligger var i vagen och hör ihop med vad....Det är nog mer min ocd än att det skulle underlätta för kassapersonalen.
Ja, precis! Så gör jag också. Och alla andra sätt är väl fel?Jag självscannar om det finns möjlighet... men annars tunga grejor först och sedan ömtåligare saker. ALLTID streckkoden åt rätt håll, varorna en och en (inte i en stor sullhög!) samt frågar kassapersonalen om de vill ha upp det som är riktigt tungt och otympligt.
Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög
/Mvh fd kassörskan
Ja, precis! Så gör jag också. Och alla andra sätt är väl fel?
De läggs ju ner i korgen samtidigt så då är det enkelt att lägga varorna som hör ihop på samma plats...Jag är mest imponerad över att du kommer ihåg vad som ligger var i vagen och hör ihop med vad....
Haha här kastar vi ner det hullran bullran...De läggs ju ner i korgen samtidigt så då är det enkelt att lägga varorna som hör ihop på samma plats...
Ska se om jag inte ka få en bild på min korg/vagn nästa gång jag handlar mer än typ 5 grejer
Jag vänder alltid streck-koden åt rätt håll. Läste dock i en tidning en intervju med olika kassapersonal att många tyckte att den där streck-koden kan nog kassapersonalen hantera själva - kunde behöver inte bemöda sig. Fick känskan av att jag stör deras jobb, men har ändå fortsatt vända koden rätt. Tycker att det ju måste underlätta mycket.Jag självscannar om det finns möjlighet... men annars tunga grejor först och sedan ömtåligare saker. ALLTID streckkoden åt rätt håll, varorna en och en (inte i en stor sullhög!) samt frågar kassapersonalen om de vill ha upp det som är riktigt tungt och otympligt.
Det finns en plats i helvetet reserverat för de som inte vänder koden åt rätt håll samt slänger på allt i en hög
/Mvh fd kassörskan
Jag vänder alltid streck-koden åt rätt håll. Läste dock i en tidning en intervju med olika kassapersonal att många tyckte att den där streck-koden kan nog kassapersonalen hantera själva - kunde behöver inte bemöda sig. Fick känskan av att jag stör deras jobb, men har ändå fortsatt vända koden rätt. Tycker att det ju måste underlätta mycket.
Men näääj! Så kan man ju inte göra...Haha här kastar vi ner det hullran bullran...
/Mvh fd kassörskan