B
Brutal
Jag har en hund sedan tidigare, men är sugen på en till lagom till nästa sommar när vovven blir två år. Dock funderar jag på hur jag ska få det att passa in med en valp, eftersom det trots allt krävs en del ledig tid tillsammans med valpen i början. Men hur lång tid bör det ta innan valpen successivt har vant sig till att klara av ca 5 timmars ensamhet? Jag vet att det är individuellt, men vad är orimligt och inte? Jag funderade på att vara ledig den första månaden tillsammans med valpen och därefter endast arbeta 2 dagar i veckan i två månader framåt. Men då krävs ändå att valpen klarar av dessa 2 dagar i veckan med fem timmars ensamhet. Är det orimligt? Jag har andra alternativ, exempelvis att ha hundpassning under dessa två dagar i veckan, men jag vill höra lite här först om er expertis.
Med förra hunden var jag ledig i ungefär tre månader med ensamhetsträning, innan han fick vara ensam 5 timmar 2-3 ggr/veckan. Men nu har jag inte riktigt samma möjlighet och undrar om mitt upplägg kan fungera.
Med förra hunden var jag ledig i ungefär tre månader med ensamhetsträning, innan han fick vara ensam 5 timmar 2-3 ggr/veckan. Men nu har jag inte riktigt samma möjlighet och undrar om mitt upplägg kan fungera.