hur hittar man en vettig medryttare? Går det?

Jag undrade också. Okej lite jobbigt kan det vara men 1 km är 10-20 minuters promenad och det ska vara extremväder för att det ska vara jobbigt.

Ja, typ tung snömodd eller jäkligt dåliga kläder. Man kan ju cykla eller gå.
2-3 km hade jag förstått bättre. Men, alla har ju olika gräns men man förstår då att man kan ha problem med att hitta medryttare om den tycker att 1 km är långt i dåligt väder.
 
Ja, typ tung snömodd eller jäkligt dåliga kläder. Man kan ju cykla eller gå.
2-3 km hade jag förstått bättre. Men, alla har ju olika gräns men man förstår då att man kan ha problem med att hitta medryttare om den tycker att 1 km är långt i dåligt väder.

Fast att inte vara bilburen, ta buss och sen gå 1 km hade jag tyckt varit skitdrygt när man dessutom ska tima in busstider på hemvägen igen tex.
 
Fast att inte vara bilburen, ta buss och sen gå 1 km hade jag tyckt varit skitdrygt när man dessutom ska tima in busstider på hemvägen igen tex.

Fast jag fattade som om man bara hade ca 1 km från stallet, punkt.
Med andra transportmedel inblandade kan jag verkligen förstå det hela.

Men jag tänker att då kanske man inte ska ta det stallet heller.
 
Fast jag fattade som om man bara hade ca 1 km från stallet, punkt.
Med andra transportmedel inblandade kan jag verkligen förstå det hela.

Men jag tänker att då kanske man inte ska ta det stallet heller.

TS redogör för det på första sidan i tråden. Buss och sen 1 km väg utan bussförbindelse. Och att det kan göra det svårt att få napp på medryttarannons.
 
Extremt långt vid dåligt väder? 1 Km?

Ja ska du åka buss till stallet och sen hoppa av bussen för att gå 1km så hade jag tyckt att det varit långt. TS skriver inte att det är 1km totalt utan 1km bara ifrån bussen och då kanske medryttaren redan åkt 20-30 min buss uppå det eller längre samt att man då får åka och lukta häst samt passa tiden i stallet efter bussen.
 
Hon kanske inte mår så bra, annat än att hon är lite krasslig? Det kan ju ibland vara svårt att tala om. :)

Blev lite osäker, letar ni en ny medryttare eller en till?

En ny, eftersom nuvarande inte tar tillräckligt många dagar för att avlasta hästens ägare tillräckligt.
 
Du kanske har för vana att jävlas när du frågar eller gillar att veta svaret i förväg men döm inte andra efter dig själv.. Jag frågade eftersom jag inte hittade svaret. Skit samma, jag är inte ett dyft intresserad längre.

Men du, mitt syfte var inte att jävlas. Åtminstone inte värre än att lite skämtsamt påpeka att svaret fanns i inlägget du svarade på (att de sökte en ny, inte en till). Jag menade absolut inget illa, alla kan ju läsa lite fel :) Men förlåt!
 
En ny, eftersom nuvarande inte tar tillräckligt många dagar för att avlasta hästens ägare tillräckligt.

Du svarade detta på ovanstående:
2 medryttare varav en ska ta 3 dagar? Blir det någon dag kvar?

Du kanske har för vana att jävlas när du frågar eller gillar att veta svaret i förväg men döm inte andra efter dig själv.. Jag frågade eftersom jag inte hittade svaret. Skit samma, jag är inte ett dyft intresserad längre.
Herregud så otrevlig utan annan anledning än att du själv inte läser vad du svarar på.
 
Hjälper min bästa väninna att hitta medryttare till hennes arab.

  • 3 dagar i veckan, (2 fasta dagar och en rörlig två av dagarna skall han motioneras och en av dagarna kan vara en skötardag om man inte hinner eller kan rida)
  • Motionsridning. Främst uteritter men lättare lösgörande pass eller markarbete på bana går bra 1-2ggr/veckan. Då får man med fördel rida för instruktör.
  • Snäll häst. På riktigt.
  • Inga kommunala förbindelser. Körkort är ett krav, ev. engagerade föräldrar + moppe/eu-bil.
Har fått många svar men mest 13-16 åringar utan möjlighet att ta sig till stallet på egen hand. Det krävs rätt engagerade föräldrar för att skjutsa 3 ggr/veckan, och att dessutom vara seriösa nog att göra det när man eller ungen är sjuk (nuvarande medryttare prioriterar en annan sport, kan bara vara ute 2 dagar i veckan och vill inte vara i stallet om hon är febrig.. Noggran och snäll tjej, men oengagerad)

En del svar från vuxna medryttare som inte kan mer än 2 dagar i veckan.
En del svar från folk som vill tävla och träna.

En ung tjej med epa-traktor hörde av sig via mail. Verkade super! Skrev sakligt och moget. Lämnade referenser från hästrelaterad praktikplats (ej kontaktat dem).
Såg att vi hade en gemensam vän på FB och fick via denne reda på att tjejen varit väldigt stökig i skolan och slarvig med tidigare medryttar-hästar. Dock var det några år sedan, och vi vill ju tro det bästa om folk så min väninna ringde upp henne. Hon svarar "aaaaahh??" när hon lyfter luren. :crazy:
Hon ställde inga frågor, alls. Och berättade att hon bor i fosterfamilj.
Vi känner oss kluvna, denna tjej behöver ju förmodligen vara i stallet så mycket som möjligt, men man vill inte riskera att göra en felrekrytering som påverkar hästen eller de andra i stallet negativt.. :(

Drömscenario: Någon med körkort och bil som vill ha egen hobbyhäst men inte har tid och råd.
Social, noggrann och engagerad. Kunnig på det sätt att man hör en lös sko, och kan basic sår-vård.
Vi väntar med spänning.
@Lobelia som jag förstår det. De har en medryttare men ska kicka henne för att hon inte kommer till stallet när hon har feber. Tjejen som de ringde och frågade tycker inte om att prata i telefon så hon duger inte heller.

@spinxx hade du tänkt att medrtyttaren som rider gratis?

Jag förstår inte heller, en medryttare ska ta tre dagar och hästen kan eventuellt stå en av de dagarna. Då är det fyra dagar kvar. Är det så det är menat? Eller ska ni behålla medryttaren som rider nu och ta in en medryttare till som då ska rida tre dagar i veckan?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
11
· Visningar
754
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag har letat efter en lämplig medryttare en tid nu. Verkar helt omöjligt. Då har jag ändå två välridna, normalvakna och helt...
Svar
16
· Visningar
2 016
Senast: Unafraid
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 774
Senast: alazzi
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 641
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp