Hur hinner ni????

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mallotten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 29
  • Visningar Visningar 2 197
Sv: Hur hinner ni????

Ja ni som både jobbar har hund å häst, sj jobbar ja "bara" 75% å har mina vovvar hos dagmatte, när ja hämtar dom vill ja ju inte bara dumpa dom hemma för att sen åka å rida så de har resulterat i att ja lånat ut min häst på foder :cry: Jag får inte ha hundarna me mig i manegen eller ut då vi rider i tätbebyggt område, som sagt hur pusslar ni ihop detta?? Ja ska ha min häst 4 ggr per vecka from augusti så ja behöver lite tips :bump: i värsta fall säljer ja hästen....

Det finns ju dom som har hund, häst, jobb, barn, sambo och hus!
:crazy::D

Vi skaffade första valpen för tre veckor sedan.... och på onsdag ska hästen besiktigas!:cry:
Insåg med en gång att det aldrig skulle funka, så jag fick bara inse att hästen fick säljas.
Så... alla hinner inte jobba heltid, ha hund och ha häst...

De dagar vädret är ok, får hunden följa med och vara antingen i bilen eller sitta vid boxen, han gillar bilen bättre.....medans jag gör iordning i stallet och gör klar hästen. Sen får han följa med på min ridtur å det älskar han!
Är vädret inte hundvänligt(för varmt eller för kallt)tar vi en långpromenad innan stall, å då klarar han sig hemma den tid jag är i stallet.

Jag har jobbar heltid, har hus, karl, häst, katt och hund.

Det är ju så att som hundägare måste jag anpassa mitt liv efter det. Nu är husse den som faktiskt äger hunden från början så om inte annat så hjälps vi ju såklart. Men samtidigt måste jag ändå anpassa mitt hästeriet efter hunden. Jag kan tex inte ställa min häst i ett stall där hundar inte är tillåtna, där det är koppeltvång eller där det är svårt att ta med sig hunden ut på ridturerna. Efter som att jag måste kunna ha honom med mig ibland, gärna så mkt som möjligt för hans egen skull. Min hund måste kunna gå lös på gården och på ridturerna och helst vill jag inte behöva hålla ngn stenhård koll på honom när vi är på gården. Han ska kunna vistas där kravlös (mot att matte tar bort bajs förstås).

Man får anpassa livet efter djuren helt enkelt.

Senast ändrad:

Tillägger att jag, pga min häst bla, inte har tid för träning med hunden utöver vardagen. Därför har jag inte heller ngn jätteaktiv brukshund com behöver tränas/tävlas.

Jag har en BC-korsning som klarar sig med att vara med sambon på byggerna och jobba på dagarna, följa med på ridturer, etc. Vi lämnar honom mycket sällan, inte ens när vi handlar är han hemma. Han väntar utanför butiken. Vi lämnar honom hemma ensam kanske max 1 gång/mån, oftast inte ens det. Sen när vi åker bort hel/halvdagar på djurpark eller liknande, där han inte får följa med, då är han hos sambons föräldrar som han är uppvuxen med. Aldrig hunddagis eller liknande utan bara familj. Det händer kanske 1-2 ggr om året att vi behöver hundvakt.

Jag har.. Eller ja, jag pluggar, jobbar inte. Och har en make, en 7åring, en 1åring, en bordercollie/sheltie, en shettis, ett varmblod, och hus. Man får ge fan i att sova helt enkelt...:D:rofl: Nä, men jag är lyckligt lottad och kan ha med hunden överallt, på ridturerna samt promenaderna med barnvagnen, äldsta sonen är varannan vecka hos pappan, och maken tar mycket med huset.

Köp en hästgård :p
Nej men, ha den i boxen medans du rider, det dör den nog inte av :D

Jag har hunden med mig på jobbet och när jag är hos hästarna så har jag hunden med mig där också, omd en inte kan springa lös så binder jag henne och när jag är ute och rider är hon antingen med eller kvar i boxen. Funkar hur bra som helst! Är jag iväg och tränar eller tävlar får hon vara i släpet just när jag sitter till häst (oftast vill iofs någon gå med henne:)) i övrigt har jag henne med mig när jag går bana osv. Har även en kollega som också har hund så är det något speciellt tar en av oss båda hundarna.

Förresten så har sambon en dotter som vi har rätt ofta med och som fått lära sig att när vi gör saker tillsammans är det hundvänliga aktiviteter:)

:angel: Vad sägs om:

*jobb
*make, som jobbar heltid
*3 barn
*10 hundar
*3 katter
*120 får + deras lamm
*3 hästar
*5 getter
*2 kor

Tack och lov så är här nu förutom de mänskliga medlemmarna bara hundar (om än någon mindre) och katter kvar :D Men nog fanns tid till både ridning, vallning, jordbruket etc. när övriga djur fanns också även om jag inte riktigt kan begripa hur det gick till :cool:

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 569
Senast: Elendil
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
6 021
Senast: Cattis_E
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 462
Senast: Crossline
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka