Hur "hästiga" är era hem?

Sv: Hur "hästiga" är era hem?

Målningen är inte riktigt 100% lik henne, men det är ju så det är med konst. Konstnärlig frihet liksom
Kul att du kände igen henne ändå

Fin ponny, jag tyckte mycket om henne. Hade gärna behållit henne men det går liksom inte att bara samla på hästar

Så du är kvar där då:). Jag bytte ju ras och slutade där för 15 år sen så då var hon inte där.
Är inte kvar, jag var tvungen att sluta vid årsskiftet tyvärr, men red en sista lektion till i januari och då hade jag henne. Mycket fin liten ponny som sagt!

Ett foto på kylen sen ett ridläger för många år sedan då jag sitter på en häst. Ärvde ett par jättefina ljusstakar ifrån min mormor när hon dog som är hästskoformade (en liggande hästsko och en som står över den andra) som står på varsin sida av tvn i v-rummet. Sen finns det inte mycket som visar mitt intresse.

Tycker det är jättefint och charmigt hos andra som har betydligt mer hästrelaterade saker i hemmet men tyvärr är det andra intressen som tagit över inredningen i mitt hem.

Senast ändrad:

kl

Jag har faktiskt inte en enda hästgrej här hemma. Förmodligen pga att jag är ganska dålig på att köpa "prydnadsgrejer" men också för att jag känner att det är lätt hänt att det blir för mycket och att det börjar se ut som att en 12-åring har inrett ens hem :)

MEN jag skulle inte tacka nej till nån av Peder Fredricsons tavlor:

hoppande-haestar-passpartou420l_52d18f422a6b224e988f3e63.jpg
grupp-med-passpartou420l_52d18f42ddf2b344c52c65c3.jpg

Eller den svarta statyn som Elegant machinery visar i sitt inlägg. Fotona i länken är också otroligt vackra men jag har lite planer om att ta liknande bilder själv, nångång.. ;)

Inte speciellt, har några foton uppsatta på en magnettavla i köket, en rätt stor häststatyett i sovrumsfönstret samt ett par gamla ridstövlar i vardagsrummet :p
Hade ett tag tanke på att köpa några av Thomas Carlgrens foton och sätta upp på väggarna, men la det på is eftersom jag redan har rätt mycket tavlor/konst uppe. Men de är helt fantastiska, jag hoppas att det kommer en ny chans när jag köper större lägenhet :p

inredningsblogg+sideboard+o%CC%88verska%CC%8Ap.jpg

foto-studiokarin-1.gif

Likadan statyett som min, fast inte mitt vardagsrum (tyvärr :p)

För ett antal år sedan tog jag ned de två oljemålningarna på mina två första hästar och vad jag kan se så finns inget hästrelaterat hemma nu.
(Men ett foto i canvas på avlidna hunden hänger i köket...)
Under uppväxten och tonåren fick jag allt möjligt hästrelaterat av folk i present och jag tror att jag blev lite allergisk mot detta. En del saker var verkligt fula - men det var en häst.....:crazy:

Nu när jag ser i den här tråden så ser jag en hel del saker jag gärna skulle ha.....
Men eftersom jag har ärvt en hel del tavlor och prydnader så är det dessa som hänger på väggarna/står framme nu (jag har f ö ingenstans att ha dem annars...)
Kanske jag ändrar längre fram.

...Jo, men nu såg jag bjällerkransen som ligger ovanpå bokhyllan i datarummet....hade glömt bort den...:)

Svarar lite på hur det kommer se ut så småningom (bor i renoveringskaos så det finns ingenting uppackat av prydnader än).

Vi har en gammal oljemålning med 2 hästar som betar, inramade fotografier på min älskling och hans "storasyster" som tyvärr inte finns med oss längre. (storasyster alltså). Någon gammal porslinsfigur som kommer upp i biblioteket så småningom samt en fåtöljkudde med gammaldags/ klassiskt hästmotiv till samma rum.

Något som jag verkligen önskar mig är statyer. Ett hästhuvud eller en hel häst men ffa lite större statyer då som kan få ta lite plats. Jag har hellre några få stora saker en helt helplottrigt hem. Och inget glitter eller annat på statyerna utan mer nedtonade typ betonggrå eller svart, typ :p

kl

Jag har faktiskt inte en enda hästgrej här hemma. Förmodligen pga att jag är ganska dålig på att köpa "prydnadsgrejer" men också för att jag känner att det är lätt hänt att det blir för mycket och att det börjar se ut som att en 12-åring har inrett ens hem :)

MEN jag skulle inte tacka nej till nån av Peder Fredricsons tavlor:

hoppande-haestar-passpartou420l_52d18f422a6b224e988f3e63.jpg
grupp-med-passpartou420l_52d18f42ddf2b344c52c65c3.jpg

Eller den svarta statyn som Elegant machinery visar i sitt inlägg. Fotona i länken är också otroligt vackra men jag har lite planer om att ta liknande bilder själv, nångång.. ;)

Precis min smak också. :d

Lite hästigt har jag i mitt sovrum. Upptäckte nu att tavlorna visst har hamnat på sne. :crazy:

167p55i.jpg

Tavlorna håller jag med om, de var jättesnygga!
Men glasen :crazy: inte alls min smak.

KL

Jag har mycket "häst" hemma. Är något av en samlare när det gäller tavlor med hästmotiv. Hästtavlorna hänger i alla rum! Har även en ishink som jag är glad över, den är nästan lite för mycket... Men det är nog därför jag gillar den!

Kan ibland nästa känna att jag går lite till överdrift och det blir lite "10-årings flickrum" ;)

Jag håller med om att jag saknar tjocka filtar med vuxnare hästmotiv. Och jag skulle gärna ha tallrikar med diskreta motiv, bara ett litet hästhuvud med vind i manen eller liknande.

Ny fråga: Hur "hästigt" ser det ut hemma hos er? Då tänker jag inte främst på hästlukt ;) , rid-och stallkläder, osv. Utan, dekorerar ni era hem också med hästrelaterade saker? Tavlor med hästar? Muggar, burkar, etc med hästmotiv? Jul-iga hästdekorationer? Eller häst-iga juldekorationer kanske man säger....
Tycker ni det är roligt och fint med t.ex. en häst på kakburken? Eller te´burken? På en snygg väska?
Eller blir det bara tramsigt och för mycket?

Vad skulle ni vilja ha (bortsett från saker till hästen/stallet) som är hästrelaterat?

Hästeriet börjar redan på ytterdörren där ett fint stort gammalt bett tjänar som Dörrklapp, i hallen är det svart/vit mönstrad hästtapet och en stor prydnadshäst på byrån, på kanten av den vägghängda öppnaspisen hänger gammeltantens ( hon finns inte mer) favoritträns toalettlocket har hästmotiv, i vardagsrummet hänger stooora fotodukar med några av våra hästar på samt boxskyltar från sålda eller avlidna älsklingar. Bokhyllan i köket har byggts av en sockerlåda och begagnade hästskor i döttrarnas rum är det fullt av förstoringar och kort på dem och våra hästar samt den ena har samma tapet i rummet som vi har i hallen :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka