Hur "hästiga" är era hem?

Jag har köpt en ny häst idag :)

15284_10152523246883323_2461211271012198380_n.jpg

Ny fråga: Hur "hästigt" ser det ut hemma hos er? Då tänker jag inte främst på hästlukt ;) , rid-och stallkläder, osv. Utan, dekorerar ni era hem också med hästrelaterade saker? Tavlor med hästar? Muggar, burkar, etc med hästmotiv? Jul-iga hästdekorationer? Eller häst-iga juldekorationer kanske man säger....
Tycker ni det är roligt och fint med t.ex. en häst på kakburken? Eller te´burken? På en snygg väska?
Eller blir det bara tramsigt och för mycket?

Vad skulle ni vilja ha (bortsett från saker till hästen/stallet) som är hästrelaterat?

En vägg i köket är dekorerad med foton på både häst och vovve. Dock i svartvitt.
Tyckte det blev snyggt och väldigt personligt. Sambon tvärvägrade till en början men höll faktiskt med om att det blev riktigt snyggt. Hade velat ha en staty någonstans (helst töltande islandshäst) men dom är svindyra eller så tycker jag inte att dom är fina. Kommer definitivt inreda mer med hästmotiv. Trots att man är hästmänniska är det väldigt harmoniska och vackra djur och jag vill ha sånt i mitt hem. :D

Här är det inte så hästigt (förutom lukten ;)).
Har en bild på ena ponnyn i sovrummet ihop med lite rosetter från tävlingar. När den andra börjar visa sig från sin rätta sida och jag får tummen ur och åker på tävlingar kommer hon komma upp på väggen med.
En liten keramikhäst i allmogestil står på byrån, i sovrummet. Och jag satte en hästsko i en kruka med murgröna (fast nu är den så övervuxen att den knappt syns längre), det blev lite fint om jag får säga det själv.

I tidigare hem (harflyttat runt väldigt mycket pga makens yrke) har det kanske inte synts så tydligt att vi är en hästfamilj, men så när vi flyttade hem till Sverige köpte vi en riktig drömherrgård som bara var som gjord för att inredas "hästigt". På mitt kontor sitter stora tavlor på hästar som varit speciella i mitt liv; första egna ponnyn, mest framgångsrika ponnyn, mina två juniorhästar, dotterns mest framgångsrika ponny och hennes ena storhäst som vi nyligen fick ta bort. Mina egna rosetter och pokaler från min egna karriär finns också de inramade/uppställda på kontoret, allt för att minnas ungdomens glansdagar... ;)

Döttrarnas rum är, förstås, kantade av tavlor på hästarna och dylikt. Rosetter och plaketter är dock förpassade till sadelkammare och boxdörrar. Dekoreringskuddar med hästmotiv har vi lite varstans, samma sak med modellhästar i alla möjliga utformningar. Hela huset går i ryttaranda och jag älskar det!

I tidigare hem (harflyttat runt väldigt mycket pga makens yrke) har det kanske inte synts så tydligt att vi är en hästfamilj, men så när vi flyttade hem till Sverige köpte vi en riktig drömherrgård som bara var som gjord för att inredas "hästigt". På mitt kontor sitter stora tavlor på hästar som varit speciella i mitt liv; första egna ponnyn, mest framgångsrika ponnyn, mina två juniorhästar, dotterns mest framgångsrika ponny och hennes ena storhäst som vi nyligen fick ta bort. Mina egna rosetter och pokaler från min egna karriär finns också de inramade/uppställda på kontoret, allt för att minnas ungdomens glansdagar... ;)

Döttrarnas rum är, förstås, kantade av tavlor på hästarna och dylikt. Rosetter och plaketter är dock förpassade till sadelkammare och boxdörrar. Dekoreringskuddar med hästmotiv har vi lite varstans, samma sak med modellhästar i alla möjliga utformningar. Hela huset går i ryttaranda och jag älskar det!

Hade velat se bilder, även på själva drömherrgården. Låter ju helt fantastiskt fint :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka