Hur "hästiga" är era hem?

Sv: Hur "hästiga" är era hem?

KL

Mitt hem är nog ganska hästigt men absolut inte barnsligt eller i mitt tyckte fult. Dels har jag ett träns som en gammal häst haft, rosetter från tävlingar, en stor tavla målad av en konstnär av en av mina gamla hästar men framförallt har jag en hel del hästmodeller som jag själv har gjort. Modellhästarna är det som folk alltid vill se mer av och där jag får mest intresserade frågor. Det har resulterat i att jag brukar få måla av vänners hästar eftersom dom också vill ha sin egen häst på hyllan. :)

Men vilka fantastiskt fina! :love:
Har ju faktiskt ett par stigbyglar liggandes, hur gör man? :p

Inte så jättehästigt. Men jag har börjat smyga in lite smågrejor. Ett par ljusstakar gjorda av hästskor i hallen, ett par gardiner med rävjaktsmotiv i min läshörna och en porslinsfigur föreställande ett ardennersto med föl som jag fick i fördelsedagspresent av min sambos mormor :) Och några fler saker ska jag nog kunna smyga in.

Tack!

Först stålborstas stigbyglarna för att få bort lite rost.
Sen kapa rör med lämplig radie, grada bort de vassa kanterna, svetsa fast dom och spraya med färg!

Dottern använde sina urvuxna barnstigbyglar som följde med första sadeln från B*rj*s.:)

Otroligt fina!

Dottern vill inte göra fler och sälja? ;)

Kl

Dessa tavlor var mer utspridda förut, men nu har jag flyttat in hos min sambo och dessa hänger bredvid min säng, mest egentligen för tapet + bård är så gräsliga :crazy: Det ska renoveras ;) Den med galopperande hästar är ett original från Italien, Siena, motiv Piazza di Siena.

Dessa hänger oxå bredvid sängen

Denna står i fönstret i trappan, från Italien, Volterra.

Och dessa i en hylla, den rosa är från Italien, också ett hantverk, köpt i San Gimignano. De två små är loppisfynd.

Tack! :) Ja, jag gillar dem! Men ser nu att jag skrivit fel :o Översta tavlan med de galopperande hästarna är motiv il Palio di Siena! Piazza di Siena är en stor hopptävling :p

*kl*

Min vän målade dessa och de hängde uppe när jag bodde i stugan.

Jag har fler bilder som hon har målat som är helt underbara. Tyvärr gillar inte min sambo hästar så jag har bara ett kort på ena ponnyn framme. Resten finns i fotoalbum. Och min mor tog tavlorna och hängde upp hos sig :D

Jag har klämt in en hel del hästar i vårat hem :)

Dessa gillar jag inte egentligen, men de får stå där tills jag hittar något jag gillar :)

Denna är arvegods från min käre morfar. Ska hängas upp över mikron sen när köket är klart :)

Denna fick jag i julklapp av ägaren till stuteriet där jag hjälpte till förut. Den används ganska flitigt :)

Har massa saker till, men det är någonstans i stöket som är just nu när vi renoverar lite. Så fler bilder kommer senare :)

Mitt nya hus har hittills inga hästdekorationer alls.
Jag är lite ledsen över att favorittapeten inte alls passar här :(
hunting-scenes.jpeg

Jag hoppas att det kan bli något litet hästigt nånstans

Finns hemma nu: en mugg är nog allt tror jag om man inte tittar på vinden vill säga. Jo förresten! ett mobilfodral med morahästar har jag ju men bytt pga. använder väska nu så kan ej ha det så det ligger i hallskänken under glashyllan som prydnad och färgklick :p

Det jag kan komma är:

+1 på fönsterskyddet som nämndes innan!
Rullgardin med en stor mulle på.
Glas och tabletter i tjockare modell som redan nämnts eller i transparant + genomskinlig kraftigare plast kanske kan vara snyggt och hålla ner priset med?
Duktyngder av siluetter. (rostfri och svart uppsättning kanske?)
Ringarna som duschdraperi hänger i? (litet och diskret och bra att ha sak för många, många tjejer/damer kan nog till och med övertyga andra (bättre?) hälften och få in den lilla detaljen i hemmet)
Te/kaffeburk/brödlåda med enkelt större motiv eller några små kanske 3 i rad eller annan förvaringsburk.
Sen finns det ju alla de där tillbehövren till teknik men det är ju inte direkt heminredning.

Senast ändrad:
Har några hästsko ljusstakar, häststatyer, målade tavlor och kort på mina egna :) Rätt lagom och godkänt av sambom! :D

Mitt nya hus har hittills inga hästdekorationer alls.
Jag är lite ledsen över att favorittapeten inte alls passar här :(
hunting-scenes.jpeg

Jag hoppas att det kan bli något litet hästigt nånstans

Jag får enligt sambon inte tapetsera ett helt rum med den tapeten, för mkt häst på den och den är för dyr tydligen. Jag var givetvis heeeelt oförstående till sin sambons åsikt. Men jag fick till slut ge med mig och beställde tapetprov på denna tapet och en hästig tapet till i samma prisklass som fick bli 2 tavlor idag.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka