Hur "hästiga" är era hem?

Sv: Hur "hästiga" är era hem?

Mitt häsätigaste rum kallas numera jaktrummet för det har en sån grymt snygg hästtapet

untitled.jpeg

Tapeten är lite lagom galen, men rummet är en glasveranda och bara tapet runt fönstrena så det blir precis mellanmjölks lagom

kl.
fyllde 20 år föra veckan och då fick jag en ursnygg kudde som passar perfekt till mitt sovrum. så den ligger på överkastet med de andra prydnadskuddarna i sängen. köpt i en butik som heter "tina och översten" en helmysig butik. iaf, det är hästar på den och jag slänger med en bild på den. sonen är med på bilden men det är kudden i bakgrunden.;) materialet är typ som en gammal "säckväv" och sen tryck på. riktigt snygg tycker jag.
julbild.jpg

kl.
fyllde 20 år föra veckan och då fick jag en ursnygg kudde som passar perfekt till mitt sovrum. så den ligger på överkastet med de andra prydnadskuddarna i sängen. köpt i en butik som heter "tina och översten" en helmysig butik. iaf, det är hästar på den och jag slänger med en bild på den. sonen är med på bilden men det är kudden i bakgrunden.;) materialet är typ som en gammal "säckväv" och sen tryck på. riktigt snygg tycker jag.
julbild.jpg

Läcker kudde (skulle vilja göra sådana!) - men bebben tar priset :love:

Har nog ingenting som visar intresset för hundar och hästar i inrednings väg, bara några fotografier och pristosetter. Skulle gärna ha fler foton på hästarna och hundarna:)

Inge speciellt alls längre ....har inte tänkt på det men jag har knappt ens nån porslinshäst ens..

Men 4 godingar i stallet har jag :love:

Jag har nog inga hästsaker alls här hemma.. Förr hade jag två tavlor som min farfar gjort med hästmotiv men jag tycker inte riktigt att de passar in längre..

Såg ett vitt hästhuvud för väggen på Mio i höstas, riktigt snyggt men jag vet inte riktigt vart jag skulle göra av det..

Här hemma har jag tavlor, två stycken i vardagsrummet, en som är en målad bild utav min gamla medryttarhäst, och ett canvasfotografi på mig och pållen (min avatarbild). I sovrummet finns det två bilder på hundarna, och en gipsavgjutning utav ena hundens tass. Det finns även en fotogram i köket där hundarna är med.

I gamla lägenheten stod Fjants gamla hästsko och en bit utav svansen i bokhyllan, men då vi flyttade slängde vi även ut bokhyllan, och de bor nu tillsammans med hans namnskyltar i klädkammaren, då vi flyttar igen ska det få bo i stallet, uppspikade på hedersplats.

Men några kuddar eller liknande har vi tyvär inte, fast just ja! Våran adventsljusstake är staffanstalledräng med fyrfota vänner, den är tokigt fin i mitt tycke :love:

KL
På tal om hästiga hem, tvådelade tränsbett fungerar optimalt för att spärra skåpluckor med så inte barnen drar upp dem :D

Lite bilder (som iofs finns i en annan tråd redan, men mitt hästigaste då'rå)
De tre hästarna är våra dåvarande som jag lät en konstnär måla av fotografier. Bara den i mitten har jag kvar, den vänstra är död och den högra finns på Uppsala Ponnyklubb numera

c3fc45986f9511e283e822000a1f8e5b_7.jpg

d8d24f5a5f0d11e2b52d22000a9f189b_7.jpg

Det är inte mina hästar tyvärr. Och så här års så ser man inte att den där hagen bara är lervälling egentligen....

(kl)
Mitt hem är inte alls hästigt, tyvärr. Bifogar bilder på det enda jag har; en statyett och två tavlor (varav den ena inte ens kommit upp på väggen än, för jag hittar ingen ram som duger :()

bild-e1360414592102.jpg

tavla2.jpg

tavla.jpg

Skulle önska att jag hade nåt lämpligt ställe att ha förstorade foton. Och så vill jag ha muggar/glas med hästmotiv. Och kuddar... Ja, jag kan tänka mig många saker med hästar :D

Vilka fina akvareller!!!!! Vem har målat dem?

Jag har inte kikat in på min tråd på ett tag, men hittade flera nya inlägg, tusen tack!! Jättebra att få veta!

kl

bor hos mina föräldrar och mitt rum är väll ganska hästigt, har en vacker grön tapet med bord av hästar :love: häst statyer, bilder på ponnyerna och hästen, gamla min häst planscher som döljer där tapeten blivit avskavd (från tiden då man hade självlysande stjärnor, när man tog ner stjärnorna sen följde lite tapet med :/)
har även påslakan med häst motiv ibland :o, vågar jag säga att jag säga att jag är 22år gammal?...
till mitt försvar så inreddes rummet när jag var i 10års åldern, men jag trivs i mitt gröna rum och ser inget behov av att göra om :p

har också en grungstol med hubertus jakt motiv :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka