Hur "hästiga" är era hem?

Sv: Hur "hästiga" är era hem?

Efter 3-4 år ledsnade han dock på ridskolelivet och fick flytta hem till en fantastisk tjej som också heter Anna. Där fick han avnjuta de sista åren i sitt liv. Och när han tydligt visade att han inte ville vara med längre fick han flytta till Trapalanda. Sista natten hade denna fantastiska Anna gjort en hage runt sina äppelträd, där han fick gå och mumsa äpplen - det absolut bästa han visste! (Det var på hösten). Nästa morgon fanns det inte ett äpple kvar inom hans räckhåll...! Är så GLAD att han fick en så fin sista tid hos henne! (Men oj, vad tårarna rinner när jag skriver detta... trots att det är drygt två år sedan nu...)

Men så vackert!!!!!!!!!!!! Vilket serie-stoff.................:love:

Jag har jättemkt hästgrejer hemma, finns mkt brittiska butiker med hästinredning.
Har wallies i trappen (svarta konturer på hästar som springer upp) och hela trappan tapetserad med inramade hästfotografier.
I vardagsrummet har jag en jättestor hästtavla, o en mindre. Hänger nog målningar med hästar på i nästan varje rum (mitt andra nördiga intresse är historia, och dessa två är relativt lätta att hitta kombinerat på bild). Sen finns det allt möjligt småkrams med hästar på, muggar, pennställ, pennor, servetter, porslin, bokstöd etc

Köpte även för en massa år sedan ett skitfint westernträns (jag rider inte western själv) m massa silverdetaljer som jag hade upphängt på väggen. Tyvärr lånade en kompis det för o rida med ngn gång, lämnade kvar det i ett kallt stall. När jag fick tillbaka det var det inte bara stenhårt o mögligt, utan alla skruvar som höll ihop tränset var borta eller sönderrostade.

Köpte även för en massa år sedan ett skitfint westernträns (jag rider inte western själv) m massa silverdetaljer som jag hade upphängt på väggen. Tyvärr lånade en kompis det för o rida med ngn gång, lämnade kvar det i ett kallt stall. När jag fick tillbaka det var det inte bara stenhårt o mögligt, utan alla skruvar som höll ihop tränset var borta eller sönderrostade.

Fy vad surt! Men det går att köpa nya skruvar om du vill fixa till det igen :)

Förutom att det just nu ligger en westernsadel med tillbehör i vardagsrummet (till sambons stora förtjusning) så är det inte mycket hästtema alls här hemma. (Ännu kanske).
I kökskåpet står Hööks vita muggar med dina pållar på, som jag till min stora lycka samlat på mig på loppisar då jag missade dem när de såldes. Likaså har jag en bunt glas från samma ställe, också med Furbergare på. :love:
Tittar man i filmhyllan hittar man X-antal hästfilmer förstås och börjar man rota i bokhyllan så trillar det ut en massa (nyinköpta) ungdomshästböcker..

KL

Eftersom jag själv tycker att bilder förgyller trådar, så bjuder jag på bilder på mina hästprylar!

Mina tavlor, fyllda med grejer skapade av mig(förutom seriestripen, den fick jag av en kompis för att hon kom att tänka på mig när hon såg den + fotona på mig och bästa hestapållen), en hel del häst (och kosse)bilder:
pic_509eed9ce087c3778381c34a.jpg

pic_509eed959606ee05f38d6c20.jpg

Statyetterna i bokhyllan:
pic_509eee78e087c377455ebf23.jpg

pic_509ef0edddf2b33883002115.jpg

Tavlorna:
pic_509eec1fddf2b338d00023a4.jpg

pic_509ef1259606ee0601380273.jpg

Filt:
pic_509ef92be087c37742621921.jpg

Har matchande påslakanset (dubbla) med detta motiv, har även ett pussel med samma:
pic_509ef925e087c3777cc44029.jpg

Har också en guldig hästsko som kommer från ponnyn, har målat den med guldig spritpenna för massor av år sen :angel:

Jag bor i en etta så mycket mer hästigt får nog inte plats utan att det blir för mycket, men jag ska förhoppningsvis måla en fondvägg med hästmotiv i min sovalkov. Jag har ju liksom savanntema i vardagsrumsdelen, och måste ha plats för alla kosseprylar också :D

Tavlor, porslin och andra detaljer med häst är fint tycker jag. Hemma hos mor min har vi ett jättefint glasbord där benen är hästar - glaset hålls upp av hästhuvudet och varje fot är en hästhov!

Här är min bronshäst, tyvärr omärkt, men den har funnits i min farfars föräldrars hem, skulle tro att den är från tidigt 90-tal. Den väger hur mycket som helst iaf:)
F17F0FF7-5339-4171-98D7-16BDA8B7298D-30162-0000349FD5CD5B13.jpg

Och beduinhästen, som säkerligen är en massproducerad sak, men fin ändå.
6EE80CFB-E253-4ABD-B8CD-17DF4CC05375-30162-0000349FE66746AD.jpg

Glömde nästan min "hästhov"... Tror det var mamma som hittade den i skogen för många år sedan och tog med den hem till mig. Jag har satt en gammal hästsko under den, men ska försöka få tag i en som passar bättre. Den här skon är lite för liten.

hasthov.jpg

Kanske ser lite makabert ut, men det är en intressant prydnad... :)

Jag har påslakan,kuddar, små prydnads hästar i porslin,hästböcker och självklart en dalahäst:D
Har även av okänd anledning en hel drös med gamla hästskor och stenar under sängen:angel:

På landet har vi hästskor på väggarna och ett gammalt träns i växthuset och på julen kommer ridande tomtar och stall fram:)

Är inte så värst intresserad av att ha häst-inspirerad inredning hemma, ska möjligtvis vara någon snygg, tyngre pjäs men inte filtar eller kuddar och absolut inte ploj-motiv eller vad man ska säga.

Jag har några bilder av min häst på väggen i hallen, vilket mest är ett sätt att säga till alla vänner och bekanta som kommer på besök och som inte rider att Det Här Är Min Häst. :D

Annars tänker jag nog lite som du. Jag vill inte ha en massa hästpryttel bara för att, utan i så fall måste de stämma med min smak för övrigt. Plojhästar och skojsamt plotter gillar jag inget vidare vare sig det är hästar på eller inte, och typ historiska bilder med kungar till häst är inte min grej, och bett och liknande på väggen känns helfel (jag associerar snarare till udda sexliv när jag ser sådant :p).

Men jag skulle gärna vilja ha en eller ett par bilder eller typ statyetter med hästar, bara jag hittade sådana jag gillade och hade råd med. Jag vill absolut inte ha ett smörigt porträtt av min egen häst eller något sådant, utan jag ska gilla bilderna som bilder betraktade, inte bara falla för att det är hästar på.

Det enda hästiga i vårt hem är en reproduktion av Stubbs Whistlejacket i vykortsformat, som står inramat på hallbordet. Jag tycker om den målningen, det är inte bara en anonym häst vilken som, utan det är snarast en porträttmålning av just den individen, vilket är ovanligt för den tiden. Och dessutom är det lite nostalgi eftersom jag ofta gick till national gallery och tittade på bl a den när jag bodde i London som student.

nog syns det här hemma att jag är hästintresserad. Jag har ett lasso på väggen och ett par westernsporrar på väggen. Jag köpte dom grejerna när jag var i Texas. Sen har jag fotografier på mina gamla hästar och min nuvarande häst. Prisrosetter hänger uppe och pokaler i bokhyllan. Muggar med hästmotiv finns oxå.

KL

Igen - jättekul och intressant att höra alla olika "inredningsidéer"! Jag läser och lägger på minnet.

Själv får jag erkänna att jag knappt har nåt hästigt alls hemma - förutom några akvareller som jag målat själv :o Och en kopia av en kinesisk Tang-häst som jag fick av min pappa för mycket länge sedan. Och en otrolig massa böcker och tidningar med häst-tema.......!

Plus några mjukisMullar..............................:p

En fin staty skulle jag gärna vilja ha.

Och ett enhörningshorn vore fint (om jag hade garanti på att den självdött av ålderdom). :laugh:

Har ett träns på väggen, hästtavlor i soffan, en stor bonad med islandshästar på väggen och massa utrustning i garaget.
Står en hästmugg i skåpet och hästböcker i bokhyllan också :)

Filt vore perfekt, vill också ha lite tjockare.
Statyetter vore kul också.

Åh en mjukisMulle :love:

Just ja, vi har hästtavlor i trappen också.

:laugh:
Finns det nåt du skulle önska dig men som inte finns?

Jag har fina lakan...

Gillar dina pållar på H.ksmuggarna också.

Gardintyg, kanske, på metervara via vanliga tygaffärer? Kunde vara en höjdare i ett "flickrum".

Personligen önskar jag att jag hade hittat en vettig upphängning för prisrosetter. Årets hänger på gardinstängerna, sådär.
Vet att det finns tavlor för ändamålet men jag har så många rosetter så det funkar inte;)

Kan inte hitta på så mycket annat nytt att marknadsföra men det kan ju vara ren fantasibrist.

Inte speciellt, har några foton uppsatta på en magnettavla i köket, en rätt stor häststatyett i sovrumsfönstret samt ett par gamla ridstövlar i vardagsrummet :p
Hade ett tag tanke på att köpa några av Thomas Carlgrens foton och sätta upp på väggarna, men la det på is eftersom jag redan har rätt mycket tavlor/konst uppe. Men de är helt fantastiska, jag hoppas att det kommer en ny chans när jag köper större lägenhet :p

inredningsblogg+sideboard+o%CC%88verska%CC%8Ap.jpg

foto-studiokarin-1.gif

Likadan statyett som min, fast inte mitt vardagsrum (tyvärr :p)

Vi har den här tapeten som en fondvägg, vita väggar och svart golv, riktigt fint tycker jag själv :love:

P760-64_395_447.jpg

För övrigt tycker jag att vi har alldeles för lite häst hemma... men det är några inramade foton, några tavlor, ett par hästhuvuden i keramik, nån prydnadshäst, en kudde och några muggar. Jag skulle gärna ha nån lite större staty och fler kuddar. Och jag önskar mig ständigt fler inramade förstoringar på alla djuren till jul och födelsedagar (och det är ok om barnen eller mannen, eller till och med jag själv syns i bild, men djuren är viktigast).
Jag kollar gärna efter nya hästsaker när jag är ute och shoppar, men det får inte vara ploj-motiv eller för "barnsligt".

Jag skulle nog även gilla hästiga jul-dekorationer :p

Jag har en massa muggar och glas med motiv från dig:D:D Flera av dem påminner om mina egna hästar, och varje gång jag dricker ur dem så blir jag nostalgisk både för att hästen de liknar inte lever, och för att jag tänker på alla dina serier man läste som barn! :love:

På väggarna är det förstoringar på mina egna hästar och hundar. Några gamla favoritleksakshästar och modeller från Breyer finns bevarade, men de är nedpackade iom att jag blev sambo;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka