Hur "hästiga" är era hem?

Sv: Hur "hästiga" är era hem?

Det jag har hemma som ska synas är kort på favorit hästen och rosetterna. Annars så ska det inte vara mera, men brukar oftast ligga både en grimma och träns och kläder framme. Beror lite på vad som är sälj listan.

Men som sagt, tavlor + rosetter bara annars =)

Inte ett dugg faktiskt..

Hästprylar skulle inte vara snyggt i den här lägenheten förutom några tavlor/foton kanske..men då är jag lite anti mot det i stället :angel:

Drömmen är dock att hitta en inredning senare kanske där ett stort hästhuvud eller annat, kanske hästskor gör sig till rätta så att lite hästkänsla kommer in

Mitt hem är rätt fullt av hästmodeller då jag gör själv... Har *alldeles* för många, men det är svårt att göra av med dom eftersom de är så fruktansvärt fina och realistiska. :) Några föreställer hästar jag har ägt men många är bara gjorda efter bilder på nätet eller från fantasin. Fler lär det bli eftersom jag har 100-talet till som vill ha färg mm. ;-) Tur att jag har en mycket förstående sambo som tycker dom är minst lika fina som jag.
För övrigt är jag väldigt emot hästmotiv på saker. Det skulle bara bli FÖR mycket! *haha*

kl

Jag har två stora bokstöd med hästhuvud. Samt några hästfigurer, thats about it. Inte mycket hundgrejer heller, har lite bilder på hundarna och innanför dörren finns en liten skylt som det står "all you need is love.. and a dog!" på. :p

Jag har en tavla i sovrummet(faktiskt sambon som hängt den där) och lite foton.
Sen är det så att min pappa är svetsare och han har gjort två jättefina ljushållare av hästskor till mig och jag har även sparat en häst som min farfar har gjort.
Den är i utbränd ur en tjock plåt (astung), föreställer en häst som stegrar sig, och fotplattan är formad som Skåne.

Din hatthängare låter ju helt fantastisk! Du har inte lust att visa bild på den?

Har några foton på min (fd) häst samt att jag ska lacka en av hennes skor och hänga upp.
Skulle gärna ha någon fin pläd/filt med "vuxet" hästmotiv. Och handdukar kanske!
Sambon och jag har ju hundar som gemensamt intresse, men har egentligen inga hundsaker heller, mer än några foton på vår hund och så hennes rosetter, pokaler och diplom i vardagsrummet ;-)

kl.
jag har lite tavlor med min häst inramad, bokstöd med hästmotiv, en hästkudde, en plasch i sovrummet(svart-vit och den ser tecknad ut, så den är helt ok.;)):o, några muggar med hästmotiv (samlar på udda, men fina, muggar med hästmotiv!) lite saker jag tecknat själv och bland annat hästar... annars är det inte så hästigt hemma hos mig och sonen. mina prisrosetter hänger uppe i sovrummet med.
fast just nu har jag massa saker i vardagsrummet, grimmor, träns, bett, stigbyglar.... har tagit hem massa saker från stallet som ska puttsas och ge bort/sälöas, så nu ser man tydligt att det är en hästtjej som bor här.;)

jag tycker att de flesta hästsaker är så pluttig-nuttiga, och det gillar jag inte. jag skulle vilja ha lite mera stilren och vacker hästinredning, inte för mycket färg.... det hade jag gillat. :)

Jag har en inramad hästaffisch av Yann Artus bertrand, några inramade hästfrimärken, ett inramat hästvykort som nån skickat till mig, en teckning som jag ritat själv och en grimma :D som hänger på väggen.

KL

Noll häst-hund-katt prylar. Har aldrig haft det förutom en fin litografi på en hästmule som jag vann på kommunens konstklubbs lotteri. Just nu sitter den inte på någon vägg.

Min enda inredning med djur är mitt 540 liters akvarium... :D

*kl* Denna har jag hemma, blev så nöjd när jag hittade den! Den är inte så fläckig i verkligheten.

427501_10150980667581641_1273440654_n.jpg

KL

Jag var tvungen att gå runt i huset och kolla....men nej, just nu finns ingenting hästrelaterat framme.
Två foton i köket - varav en canvasförstoring - på älskade voffsen som dog för några år sedan.
Dock har vi haft oljemålningar på väggen under ett antal år på mina första hästar, gammelpållan och hennes dotter.

Din hatthängare låter ju helt fantastisk! Du har inte lust att visa bild på den?

Självklart! Sambon undrade dock vad fan jag höll på med när jag började kasta jackor och skor till höger och vänster :rofl:

Här är hatthyllan/klädeshängaren, bilderna blev sådär, men ni ser hur det är gjort iallafall :)
t5inmf.jpg

Skohyllan;
2v9av12.jpg

Och sist nyckelhängaren uppifrån :)
2mo2jr7.jpg

Är man lite händig kan man nog göra något liknande!

Vårt hem är väldigt hästigt:) fast å andra sidan bor vi på hästgård så det liksom matchar in här.
Det första du ser när du kommer in är tapeten i hallen...fina hästar typ skissade.
Sedan ett stort hästhuvud i gips i fönstret. Går du längre in är här olika häststatyer i nästan varenda rum. Koppar med hästmotiv, tavlor och foton med pållar. En och annan filt med hästmotiv, sonen har påslakansetet med ditt hästmotiv;)
Nått som jag faktiskt saknar...har jättefina bordstabletter med olika hästmotiv, sådana där hårda med korkbotten. Inköpta från cervera för många år sedan skulle tro ca 14 år..Med andra ord nätt slitna:(. Har letat efter nya men det finns inte att hitta:cry:
Åh vad jag hade velat ha en uppsättning med några fina hästar som du tecknat:)

Som inbiten burksamlare skulle jag älska burkar med fina hästmotiv :love: och gärna annat också, bara det är tilltalande motiv i sig...det får inte vara för pluttenuttigt.
En snygg hästig väska vore inte så dumt :)

Här hemma finns (förutom hästtavlor, prisrosetter, gamla bett etc på väggar) flera hästskulpturer gjorda av min pappa, som var träskulptör.

004.jpg

smh.jpg

...jo, julsaker var det ju också! Har några stycken men skulle jättegärna ha fler hästiga dekorationer att hänga i granen.
Denna köpte jag på Globenmässan för ett par år sen, minns dock inte vilken monter:

gran3-1.jpg

Jag har flera jätteförstoringar på mig och hjärtehästen väl synliga +några mindre +ett par på förra hästen. Annars ingenting, om man då inte räknar med de där sakerna som måste tvättas och ses över (men det händer inte SÅ ofta).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka