...jag begriper inte varför folk litar blind och lägger sitt privatliv och personligt integritet i händerna på alla dessa "amerikan idiots".
Vad får dig att tro att vi gör det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...jag begriper inte varför folk litar blind och lägger sitt privatliv och personligt integritet i händerna på alla dessa "amerikan idiots".
Så varför skriver du inte med eget namn här om inget av detta spelar någon roll?Därför att det inte spelar någon roll.
Vill de använda informationen till något så varsågod.
Det bekymrar inte mig.
Bukefalos är ju också ett socialt media där diskussionerna går vilda och vissa blockar andra för att åsikterna inte passar.
Hur kan du då påstå att du inte är påverkad?
Och jag oerhört många.Jag känner till exempel extremt få här IRL.
Det finns kanske folk som har koll på alla licensavtalerna och vad man accepterar när man skapar konto, flesta har dock inte det.Vad får dig att tro att vi gör det?
Därför att här så är allt totalt öppet för alla sökmotorer.Så varför skriver du inte med eget namn här om inget av detta spelar någon roll?
Jo en annan sak som är en gigantisk skillnad mellan här och Facebook.Så varför skriver du inte med eget namn här om inget av detta spelar någon roll?
Värsta är att du vet inte vad du har delat. Sociala medier som t.ex. den här är enkla verktyg för analys- och annonsföretag för att skapa personliga profiler om oss alla. Mycket av detta sker på bakgrunden utan att vi vet inte ett dugg vad som pågår och en del av detta kan kopplas till dig som person. Jag ser inte så speciellt allvarligt på det som du antagligen relaterar till när vi pratar om nätintegritet, d.v.s saker och ting som vi väljer själv att lägga ut.Vad tror du egentligen att den genomsnittlige användaren väljer att dela på FB? Vad tror du JAG har delat för information?
Och för mig känns det helt obegripligt att man ens kan slippa det på sin FB! Jag menar, på min dyker det upp varenda dag när någon vän argumenterar emot någon som skrivit nåt rasistiskt. Oftast under artiklar som delas och som massa idioter kommenterar rasistiskt. Eller som när min väldigt politiskt aktiva vän skriver nån antirasistisk status och en massa nötter ramlar in och ska argumentera emot. Jag ser rasism och sexism och homofobi dagligen på FB i mitt flöde. Även om mina vänner inte skriver sånt betyder det ju inte att de inte har kollegor eller avlägsna bekanta eller nån dum släkting som vill vädra sina unkna åsikter på FB.
Det är väl klart? Internet drivs av reklam. Precis som reklamradio/tv det är priset vi betalar för att det ska vara "gratis". Jag har inte problem med det.Värsta är att du vet inte vad du har delat. Sociala medier som t.ex. den här är enkla verktyg för analys- och annonsföretag för att skapa personliga profiler om oss alla. Mycket av detta sker på bakgrunden utan att vi vet inte ett dugg vad som pågår och en del av detta kan kopplas till dig som person. Jag ser inte så speciellt allvarligt på det som du antagligen relaterar till när vi pratar om nätintegritet, d.v.s saker och ting som vi väljer själv att lägga ut.
"Internet" existerade långt innan Facebook, Twitter och Google bestämde sig att förgifta nätet med spioneri och reklam. Så jag köper inte resonemanget "internet med reklam och spioneri eller inget internet alls". Det måste finnas andra lösningar än släppa hela den delen av infrastruktur fritt till amerikanska storföretag. Ingen vettig människa skulle aldrig acceptera om man skulle få samma mängder reklam med posten eller om det skulle vara fritt fram för att läsa vad det står på varje kuvert vi får hem.Det är väl klart? Internet drivs av reklam. Precis som reklamradio/tv det är priset vi betalar för att det ska vara "gratis". Jag har inte problem med det.
My bad, jag glömde porren...Det är väl klart? Internet drivs av reklam. Precis som reklamradio/tv det är priset vi betalar för att det ska vara "gratis". Jag har inte problem med det.
Jag förstår det. Du verkar vara en av mest aktiva här, kanske t.o.m en av grundarna som i sin tur har ekonomiskt intresse på det hela?Jag har inte så stora problem med riktad reklam som utmålas här.
Jag förstår det. Du verkar vara en av mest aktiva här, kanske t.o.m en av grundarna som i sin tur har ekonomiskt intresse på det hela?
Jag förstår det. Du verkar vara en av mest aktiva här, kanske t.o.m en av grundarna som i sin tur har ekonomiskt intresse på det hela?
Tack detsamma.Jag tror du behöver fundera MYCKET och länge över hur det här med grundläggande undersökning innan uttalande fungerar.
Länge. Mycket.
Glöm inte foliehatten.
Du får gärna ha den åsikten, jag bryr mig inte om ditt försök till provokation, om det nu var det, annars får du mer än gärna ha den åsikten så länge du respekterar att jag inte håller med dig.Låt oss säga att jag på min facebook klargör att jag är medlem i BAS (Bevara Afrika Svart). Jag delar regelbundet artiklar och nyheter om hur de vita människorna borde rensas från den här planeten, de är ansvariga för allt ont och en skam för mänskligheten. Det är min åsikt att vi svarta afrikaner är de ursprungliga, artrena människorna och att världen tillhör oss. Övriga är missfoster och en belastning för samhället. Dessutom anser jag att vissa yrken, tex lastbilschaufförer, borde förbjudas för kvinnor, då det är uppenbart att de inte kan klara sådana uppgifter. De som har sådana yrken borde omgående få sänkt lön, eftersom de inte bidrar till samhället så som tex vi välutbildade läkare gör. Vita människor överhuvudtaget borde inte tjäna så mycket pengar, de har inte samma förstånd som vi.