Sv: Hur har ni era rutiner??
Nu har ju jag ingen egen hund, men är hundvakt rätt ofta, så jag räknar det som att jag får vara med, hoppas jag
Jag inte riktigt någon kontroll över vissa saker som gäller henne, men ändå…
Hon heter iallafall Schnappi (
) och är blandning mellan kanintax och papillon. Hon är 2,5 år gammal, fyller år 8/8. Hon är sällskapshund, men om hon var min skulle jag nog vilja gå någon enkel spårningskurs med henne så hon kunde aktiveras på ett bättre sätt, just nu är det bara lek vilket jag inte tycker är så bra. Skulle vilja att hon får utövs någon hundrelaterad sport, iallafall på skoj.
På vardagar går vi ut på en rätt snabb kiss-runda på morgonen innan jag går till skolan. Vi är ute i ca 20 min. Efter promenaden får hon bytt vatten och mat, Royal Canine torrfoder, tror hon får special för taxar. Hon får en full skål, har ingen aning om hur många dl det är, men det är instruktionerna från ägarna, så det blir så. Det är en ganska liten skål.
Mamma jobbar hemmifrån och tar ut henne igen kring lunch, jag har otroligt korta lunchraster i skolan. När jag kommer hem går jag ut med henne igen, beroende på vilken tid jag slutar, ofta kring tre eller fyra. Då tar vi en långpromenad, och har vi tur träffar vi på en hundkompis att leka med ett tag.
När vi kommer hem tar vi det lugnt ett tag, hon får mat igen, har det mysigt och leker lite. Jag gör läxor och annat, Schnappi sitter antingen i famnen och hjälper till eller snarkar i soffan.
Kring tio går vi ut sista gången för dagen på en halvlång promenad. Sen är det dags att gå och lägga sig.
På helgen går vi ut lite senare, kring halv nio, på en lite längre morgonpromenad än på vardagar. Annars är det ungefär likadant, men jag tar ut henne på lunchpromenaden också och senare kvällspromenad. Om det är bra väder tar vi lite längre promenader, om det är blött ute vägrar Schnappi att gå, så då tvingas jag ta korta promenader med henne. Hon hatar regn och väta.
Schnappi har den finaste själ jag någonsin träffat på, hon kommer först! Hon är verkligen min stora kärlek
Här är ett par bilder på den lilla sötnosen
Hon har väldigt mycket lek och energi i den lilla kroppen…
Oj, blev långt, det här
Hoppas någon orkar skumma igenom, iallafall…