Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ang. tutthäng, håller sig tuttisarna bättre ovan jord om man inte ammar, eller beror ev häng/platthet på själva graviditeten?
(20 frågor )
Mina magmuskler delade på sig ganska ordentligt under första graviditeten, kanske för att jag tränade magen ganska mycket. De har fortfarande inte gått ihop riktigt men det är inget jag lider av, det är bara det att magen ser lite trekantig och lustig ut när jag sätter mig upp från liggande texJag vill veta hur lång tid det tog för era magmuskler att gå ihop?
*Kl*
Jag gick upp 3-4 kg på de 17 v jag var gravid. Alla kilona kom efter v 11 (den v fostret dog i) och veckorna efter missfallet. Jag har inte orkat ta tag i dem än. Surt.
Nja, jag tycker inte det där verkar vara särskilt väl belagt. Min kampsportstränare som även är barnmorska säger att man absolut kan träna magen under hela graviditeten och även efteråt oavsett om musklerna delat sig eller ej. Och det går bra att göra raka situps också (en del säger ju att man bara ska göra sneda). Men man ska vara jättenoga med att göra övningarna kontrollerat och att man orkar ha svanken pressad ner i golvet, vilket underlättas av att man har benen böjda/uppdragna när man gör situps. Exempel på en dålig övning är raka benlyft då man oftast inte orkar hålla kvar svanken i golvet och belastningen blir hög.Jag har läst någonstans att man inte bör träna magen innan magmusklerna gått ihop men tar det så lång tid för musklerna att gå ihop så verkar det vara konstigt. Själv har jag inte tränat magmusklerna något alls och det var fem månader sen jag fick barn.
Skulle verkligen behöva få bort "säcken" på magen. Finns ju inga kläder som passar. Passar dom över magen så sitter dom bagy över låren, och sitter dom bra i låren så fattas det flera centimeter över magen
Kan man hata sin kropp mer??