"Skrev fel"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så hen vill alltså inte ändra på sig.
Nej, det är inte fel att stallet gemensamt genom stallägaren bestämt att FB ska vara kommunikationsforum för stallet. Vill man vara med i informationsflödet får man gå med i FB. Inget konstigt alls. Snarare kan det vara ett krav att man tar del av den information som lämnas på FB.
Däremot verkar ju inackorderingen i fråga har stora problem, och skapa det för alla andra också. Det enklaste är att konfrontera. Så fort man får reda på något om sig själv som sagts, tar man upp det med vederbörande. Varje gång. Om alla gör så, blir det till slut väldigt obehagligt.
En bra regel är att aldrig prata om någon som inte är med. Annat än för ren information "Stina har den tiden", "Anna tar in på tisdag". Men i övrigt diskuterar man inte de som inte är närvarande.
Och varje gång det drar igång skitsnack, dra en gräns "Du, jag är inte intresserad av det där, sluta snacka skit".
Fast en sådan sak kan också komma som en ändring utan att stallägaren gjort något fel i hanteringen. I det här fallet verkar det vara ett majoritetsbeslut.
Kan du inte ha ett FB-konto som bara heter typ Dunders Matte? Ingen info, bild eller så, utan du är endast med i den gruppen för att ta del av informationen.
Gruppen kanske fanns, men den har kanske inte alltid använts för information?Tycker fortfarande det borde sagts från början, eftersom gruppen redan fanns då. Hur som så tänker jag inte skaffa det. Jag finns på mail, sms, att ringa, skriva på tavlan.
Fast sen är det lite samma sak som att vägra telefon, för man ska minnsann ha allt i handskrivet brev. Det blir ju svårare för en själv, och andra kan inte alltid anpassa sig efter varje annan individ.
Så nu för tiden kan man jämföra en telefon med Facebook