hur hade ni gjort.....

Sv: hur hade ni gjort.....

Åh så skönt att ni har pratat!!
Fortsätt med det!!

Hopps verkligen ni kan få rätsida på det här och att ni tre, tillsammans, kan leva som den familj ni är.

Bort med alkoholen!!
Och prata, prata, prata!!
Vi hade liknande missuppfattningar här hemma i början, när jag ansåg att jag fick ta allt ansvar för sonen. När det bara visade sig att sambon var osäker, inte ville "ta honom ifrån mig" och dessutom tyckte att sonen blev ledsen hos honom (även om det inte alls var så...han var ju ledsen hos mig med). Vi pratade om det och förstod hur den andre tänkte och allt blev mycket lättare.

Jag vet att jag skrev "alkoholistvarning" tidigare, men är villig att ta tillbaka det om han nu kan ställa undan ölen när han har kommit fram till hur han egentligen vill ha det :)

Lycka till och var rädda om varandra!!
 
Sv: hur hade ni gjort.....

5 st öl i veckan är inte ens en om dagen. Det kallar jag verkligen inte alkoholist!!

Denna mannen har inte problem med alkohol, han har problem med sin attityd och respekt inför andra.
Det är inte så att han blir ett ignorerande svin för att han dricker, utan det är tvärtom.
Alkoholen han dricker är ett tecken på att han inte byr sej om varken sin sambo eller sitt barn.

fast mannen HAR problem med alkohol, hans far är alkoholist, det gör att han automatiskt faktiskt har ett problem (sedan har TS själv också en familjemedlem som är alkoholist). Vad står det desutom i tråden att han varit full i fyra dagar på raken, och med det som bakgrund och med en bebis i huset så HAR HAN PROBLEM!!!!!!!!!
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Hejsan Hejsan TS (trådstartare)
Förstår ditt dilemma det kan inte vara lätt. Varken för dig eller övriga inblandade.

Vill inte på något sätt försvara din man/kille/sambo men när alkoholen tar överhand och det går för långt är det faktikst en sjukdom. Försök få honom med hjälp av vad som krävs att förstå sitt problem. Inget blir bättre om inte ni och framför allt han får hjälp. OCH vill ha hjälp. Min pappa har haft alkohol problem sedan långt innan jag föddes och jag är nu 22 år.

De stunder han är nykter är han min pappa, annars är han en annan person i mina ögon.

Ta kontakt med någon som kan hjälpa er, iaf en bra början.

Mvh och styrke kramar*

Viktoria på ellans nick.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Får man lov att fråga hur det har gått för er?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur hade ni gjort.....

jag har varit i precis samma situation, skillnaden var väl att jag även fick utstå en del våld...Det började redan under graviditeten, o när sonen var 6 månader vågade/orkade jag lämna honom och anmäla honom. Tyvärr lades åtalet ner (det verkar vara vanligt tyvärr...) men för övrigt ångrar jag inte en sekund att jag lämnade honom. Om din sambo inte tänker söka hjälp för sina alkoholproblem (för det har han, vad han än säger), så är mitt bästa råd till dig att lämna honom.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Att dricka 5 starköl i veckan är alldeles för mkt. Dricker han mer nu är det åt pipsvängen! Tro inte att du kan rädda honom. Det enda som händer är att du sätter dig själv och ditt barn i en helvetes situation. Jag vet hur det är då jag är uppvuxen med en pappa som är alkoholist. Mitt råd är att tvinga honom att göra ett val. Antingen er eller spriten. Kom ihåg att ingenting av vad han säger eller gör är ditt fel. Du fixar det!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 731
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 541
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 795
Senast: alazzi
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 432
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp