hur hade ni gjort.....

Sv: hur hade ni gjort.....

Det är ingen ide att försöka lösa några problem med någon som är onykter. Prata med honom när han inte druckit istället.
Kräv av honom att vara en pappa och att vara en partner. Du förtjänar ingenting mindre än det!

Du måste må bra! Du måste känna att ditt liv är någonting att glädjas över. Du måste vakna på morgonen och vara avslappnad och tänka att du har personer i ditt liv som du kan få stöd och hjälp utav.
Om han inte lever upp till dina krav är han inte bra för dej!
 
Sv: hur hade ni gjort.....

5 st öl på en hel vecka tycker inte jag är så farligt faktiskt. Och jag ser definitivt ingen alkoholistvarning på det.
5 st öl är ju en helt normal utekväll!!
Dricker man en gång i veckan dricker man antagligen de mängderna. Och ännu mer på sommaren!

Men de har ju en nyfödd bebis hemma!!
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Fem öl på en vecka är väl inte så konstigt?

5 st öl på en hel vecka tycker inte jag är så farligt faktiskt. Och jag ser definitivt ingen alkoholistvarning på det.
5 st öl är ju en helt normal utekväll!!


Beror nog på vad man själv har för värderingar och livsstil tror jag...

Jag personligen dricker inget alls, vare sig öl eller vin (tycker det är äckligt helt enkelt) och maken dricker sällan och aldrig så han blir full (packad), vilket gör att jag tycker att 5 starköl/vecka är rätt mycket och speciellt när man har en liten bebis i huset..
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Jag brukar dricka några cider när jag ska på krogen. Min man kan dricka ett par öl tillsammans med sina kompisar. Men 5 starköl per vecka låter mycket i mina öron och om jag förstod TS rätt (nu kan jag ha missförstått också) så var det 5 starköl på veckodagarna förutom det han dricker på helgerna.
Men oavsett mängden han dricker så tar han ju inte sitt föräldraansvar eftersom han inte hjälper till med bebisen. Så jag tycker hon ska slänga ut honom så han förhoppningsvis får ett Wake-up-call och skärper sig.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Jag brukar dricka några cider när jag ska på krogen. Min man kan dricka ett par öl tillsammans med sina kompisar. Men 5 starköl per vecka låter mycket i mina öron och om jag förstod TS rätt (nu kan jag ha missförstått också) så var det 5 starköl på veckodagarna förutom det han dricker på helgerna.
Men oavsett mängden han dricker så tar han ju inte sitt föräldraansvar eftersom han inte hjälper till med bebisen. Så jag tycker hon ska slänga ut honom så han förhoppningsvis får ett Wake-up-call och skärper sig.

Men jag drack också INNAN jag fick barn! Kunde säkert dricka en flaska vin över helgen till god mat. Gick på krogen gjorde jag också INNAN jag fick barn. Efter förfestande blev det säkert X antal drickar i baren! Men alkohol och bebisar/små barn går inte ihop i min värld. Då har ändå varken jag eller sambon alkoholproblem i släkten dvs. vi är lågrisk att bli alkoholister själva.

Man byter trots allt livsstil efter barn.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Det är tydligt att han inte själv har insett sitt beroende av alkoholen. Han måste ha proffessionell hjälp. Du är själv i en medberoendesituation och du måste också ha hjälp för att komma ifrån medberoendet. Den hjälpen kan man få från beroendeenheten i din kommun. Enkelt sagt så skulle jag inte tolerera hans betende, men jag vet även hur där att sitta i en medberoendesits. Man tror sig älska killen, men han älskar flaskan och "mamman" som tar had om alkoholisten och tillåter han att dricka. Om jag skulle vara i din sits skulle jag lämna karln och ställa krav på att han ska vara nykter när ni träffas. Du och barnet mår bättre och har det bättre på alla sätt utan en alkoholist inneboende....
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Ta ansvar för erat liv (ditt och bebisens) detta betende kan faktiskt sluta med katastrof, även hur mycket du älskar honom så är detta INTE accceptabelt. Ni måste få hjälp (hela familjen). Har du ingen i din närhet du kan få stöd av? Kolla annars med familjeenheten där du bor. Lyckat till Kram.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

5 st öl på en hel vecka tycker inte jag är så farligt faktiskt. Och jag ser definitivt ingen alkoholistvarning på det.
5 st öl är ju en helt normal utekväll!!
Dricker man en gång i veckan dricker man antagligen de mängderna. Och ännu mer på sommaren!

Håller helt med. I så fall skulle varenda britt och irländare vara alkis med tanke på att man oftast jobbar fem dagar i veckan och då tar en öl med jobbarkompisarna efter jobbet. ;)

Däremot drar man ju ner rejält när man har fått barn men vi kommenterar nu bara inlägget om att fem öl i veckan är mycket.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Men de har ju en nyfödd bebis hemma!!
Problemet här är inte ölen han dricker, utan hans attityd till både sin partner och bebisen.
Alkoholen gör honom inte till ett svin, det är han redan innan. 5 st öl på en hel vecka ger inte personlighetsförändringar!!
Och killen har uppenbarligen inte problem med alkoholen heller, då hade han druckit 50 st öl i veckan.
Har du inte sett tråden på Senior om Rigolettos partner som dricker 8 st öl om dagen på semestern? Det är problem med attityden till alkohol. 5 st är rena barnleken.

Själv dricker jag väldigt lite alkohol. Jag dricker inte ens alkohol varje vecka. Men jag ser inte problemet med att dricka heller!
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Jag säger bara en sak: LÄMNA HONOM! (åtminstone tills han "vaknat" upp o tar sitt ansvar)
Om han beter sig så här illa efter så kort tid med eran lilla bebis, hur blir det då i framtiden!

Man har inte ork att hålla reda på en omogen odräglig karl, när man är småbarnsförälder, jag tror du klarar dig bättre själv!

Jag och min sambo var riktiga festprissar innan jag blev gravid, men min sambo drack inte varken under grav. eller under första året.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

5 st öl i veckan är inte ens en om dagen. Det kallar jag verkligen inte alkoholist!!

Denna mannen har inte problem med alkohol, han har problem med sin attityd och respekt inför andra.
Det är inte så att han blir ett ignorerande svin för att han dricker, utan det är tvärtom.
Alkoholen han dricker är ett tecken på att han inte byr sej om varken sin sambo eller sitt barn.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Det är ju desutom STARK-öl vi pratar om här!
Starköl = från 3,5 volymprocent och uppåt. I makens DraughtMaster stoppar man engångsfat med 5,1 volymprocent.

Det är mindre alkohol än vad det är i vin.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Man kan, men väljer väll ändå oftast att inte dricka starköl VARJE vecka OM MAN HAR bebisar/barn hemma?
Han kan avstå närsomhelst, och gör det också. Han dricker gärna en öl till maten/fotbollsmatchen/filmen, men han MÅSTE inte.

Och jag har inga problem med att han kan klämma fem starköl i veckan (och bara för att han kan göra det betyder det inte att han gör det varje vecka) och kommer säkert inte att ha problem med det när vi skaffar barn heller.

Så länge han inte blir dretfull, otrevlig, sätter ölen före mig och barnet, eller känner att han MÅSTE ha ölen.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Man behöver inte bälga i sig alkohol i jättemängder för att vara alkoholist...
...det är när man MÅSTE, när allt kretsar kring alkoholen (oavsett om det är en öl eller en 70 vodka) som det är alkoholism.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Jag vet det....

Det är ramonarunds & några till, som menar på att om man dricker 5 starköl i veckan + festande på helgen, så kan man inte vara alkoholist :crazy:
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Men du skrev ... så jag fortsatte meningen. ;)
 
Sv: hur hade ni gjort.....

jag bad han välja mej och sin son el alkoholen.vi pratade mkt om han vill att sin son ska växa upp som han.hans mamma ochpappa separerade när han var 6 månader och hans mamma levde ensam med han i ca 4år, såg verkligen på han hur han skämdes.jag vet själv hur det är att växa upp me en mamma el pappa som e alkolist(min mamma var det).jag fick ätstörningar och började skära mej på armar och så.vi ska ge det ett försök.....sen frågade jag han varför han knappt håller i sin son det var för att han tycker att han skriker så fort han kommer till sin pappa.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 731
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 541
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 795
Senast: alazzi
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 432
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp