hur hade ni gjort.....

G

gwennie

om eran sambo som är far till ditt barn hade supat sej full 3dagar i rad,byter aldrig blöjer,håller knappt i sitt barn,(som för övrigt är ca 2 1/2 månad),det är nästan så jag får gå på toaletten med mitt barn i famnen. idag så sa jag till han att jag vill inte mer om han ska sätta alkohol framför mej och sitt barn och att jag sover nog hos min mamma inatt. då sa han "ja jag ringer dej sen så vi kan prata" ja sa jag det blir väl om 3 timmar då. ne sa han.nu har det gått 4timmar och han har inte hört av sig.känns som att han inte bryr sig så mkt om oss längre.........sen är jag sån att vi har ju ändå ett barn tillsammans och jag älskar verkligen honom......
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Verkar som att han faktiskt har problem med alkoholen... Prata med honom, försök ta reda på varför det blivit så, för det verkar vara en ny företeelse, eller pågick det redan innan barnet föddes?? Något motsvarande en förlossningsdepression finns kanske även för män?
Har han inget intresse i att ändra situationen och söka hjälp och satsa på dig och sitt barn, kan du nog inte göra annat än att lämna honom...
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Tre dagar på lyset och har en bebis?
Tror att den killen fått flytta på sig tills han nyktrat till...
 
Sv: hur hade ni gjort.....

1. Jag hade aldrg skaffat barn med en sådan man.

2. Om jag hade råkat göra det skulle jag sticka.

Är det alkoholistproblematik inblandat räcker inte din kärlek för att rädda situationen.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Jag hade sparkat ut fanskapet. Vad skulle jag med en sådan till. Du har redan ett barn, du nehöver inte trulig och trotsig tonåring.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Himmel.
Bara total nykterhet fungerar i ett sådant här fall.

Jag rekommenderar AA.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

problemet är att han inte drack lika mkt innan barnet kom utan han kunde dricka ca 5 stark öl i veckan.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Men alltså det är inte okej för honom att betee sig så! Det är ju NI som har ett barn inte DU! Försök att prata med honom och se vad som pågår! Slutar han inte så är det nog det bästa för både dig och barnet att gå tror jag
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Han hade fått flytta. Återkomst på villkoret att han tagit tag i sitt alkoholproblem och håller sig nykter.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

pratade via telefon med han nyss och sa som det va att hans drickande är ett problem, då sa han " ja då är det som vanligt allt är fel på mej osv" å han var ju inte lite packad......
 
Sv: hur hade ni gjort.....

pratade via telefon med han nyss och sa som det va att hans drickande är ett problem, då sa han " ja då är det som vanligt allt är fel på mej osv" å han var ju inte lite packad......

Och det är ett typiskt alkis-beteende, att säga så. Han är alkoholist. Ha honom inte nära ditt barn.

Fny
 
Sv: hur hade ni gjort.....

1. Jag hade aldrg skaffat barn med en sådan man.

2. Om jag hade råkat göra det skulle jag sticka.

Är det alkoholistproblematik inblandat räcker inte din kärlek för att rädda situationen.

Kunde inte skrivit det bättre själv.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Förstår du att det är fel på honom? Rättare sagt att han har problem?

Förstår du att det är lika naturligt och självklart att han tar han om bebin som du? När han är hemma alltså, ifall han jobbar?
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Offerspel o.s.v. Inte spela med. Inte dalta.
 
Sv: hur hade ni gjort.....

Lämna kräket:devil: , Du är för ung för dessa problem! Det är ju nu livet skall leka. Ddu får det inte sämre själv och ingen som stjäl energi. Sattsa ALLT på din bebbe. Ta hjälp och stöd av din familj(din mamma) och vänner. Lycka till
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 731
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 541
Senast: Lhas
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 795
Senast: alazzi
·
Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
8 432
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp