Hur göra? *snabba svar tack*

Sv: Hur göra? *snabba svar tack*

Har satt in hyllan nu, igår kväll. "Bea" gillar hyllan jättemycket och Doris har kikat lite i hängmattan:d

Ey, nu kommer de fram när man öppnar "dörren"´. Bara att ropa lite lätt på dem så kommer de som skott. Och rädda för handen är de inte heller. Men däremot får man absolut inte lyfta dem då piper de och sprattlar.

Men det är ju ett terarium. Hur ska jag kunna fästa en vattenflaska i det?

Kul! :)

Tja, ett knep kan ju vara att fästa ett rör i ett hörn eller ngt och göra ett hål i röret, så sätter man i flaskan där med pipen genom hålet. Kan dock varna för att pringlesrör fäst med tejp inte funkar så bra :angel: :D

Sen finns ju flaskor med sugproppar, och såna med en ihålig grej på toppen där man kan fästa den där ståltrådgrejen eller vad det är och hänga upp i taket på något sätt, förutsatt att det finns nånstans att hänga den då - vilket förstås är smidigt värre iom att råttorna får lite gympa samtidigt som de dricker :)

Kommer nog att ställa upp vattenskålen på hyllan.

Ja en vattenflaska med sugkoppar vore super:idea:

Har du något förslag på mer "leksaker" man kan göra i trä åt dem?

Jepp :) Så länge de inte tuggar sönder den så :D

Tja... Ett riktigt söt grej jag såg var iaf en liten hammock, som en träbänk med kedjor som man hängde upp den med. Ska se om jag kan hitta hemsidan, skitsöt var den! Fanns massa annat gulligt också :love:

Annars typ... Agilityhinder kanske? Rör, fler hyllor... Kanske en hörntoa? :D Eller en liten säng typ, om inte annat så vore det ju gulligt :D Hus är ju alltid bra, går ju att variera och göra en massa olika också - vad sägs om ett höghus med trappor i tex :D

Ska nog satsa på att bygga en hylla till. Min mamma tycker att det tar för stor plats i buren:D

Men here gudsigen vad söt den var:love: Kanske skulle göra något liknande. Men frågan är om de verkligen skulle använda den:confused: :D

Hehe ok :D

Tja, använder de inte den så är det ju prima ändå, så slipper den ju bli nerpissad iaf :idea: :D

Kommer nog tyvärr inte få tag i några kedjor:crazy:

Men måste självklart göra något liknande:love:

Äh, kedjor är ju enkelt att fixa :) Beror bara på hur petig man är och hur mycket pengar man är villig att spendera :D

Ta inte tyg bara, jag vet inte vad det är men speciellt tjejer verkar älska att tugga på tyg :angel: :D

Ja det är klart. Kan man kosta på ett terrarium för 995:- så kan man väl köpa kedjor för en 100-200:-:D

Oj då:eek: Och jag som tänk göra fluffiga kuddar till:crazy: :D

Hehe ok :D Tja, det finns ju såna där blomkrukor med kedjor man kan använda förresten. De kan väl omöjligt vara dyra :)

Men det är ju bara 3 kedjor.Har ju en sådan hemma så det kan ju inte bli bättre:D

Man kan ju typ ha 1 på vardera sida och 1 på "ryggen"

Ja, Men vet inte om jag skulle våga visa resultatet:D Kommer säkert bli jättefult. Men vad bryr sig råttorna om det bara det går att klättra på så;)

Är inte färdig med den än. Kommer nog bli en soffa istället:p

Nu är inte råttorna rädda för handen längre. Men när jag tar upp dem så får de panik. :crazy:

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 721
Senast: Tualma
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat