Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns väl ytterst få försvunna som man efter en längre tid inte har någon aning alls om vad som hänt och ytterst få helt oidentifierade lik? Finns det hyfsat tidssamband skulle jag se det som en naturlig utredningsåtgärd att utesluta att liket är den saknade personen som söks.Matchar de dock DNA på lik som upptäcks på alla saknade personer i Sverige?
Jag tycker att den är helt underbar. Nomineras till Årets rubrik 2020.Raderat,, sist på bollen.
Det var lite det spåret (var inte meningen med ordvits där men ) jag var inne på, med att få det att se ut som ett självmord istället. Då får man ha sett till att ha begått mordet på något sätt så ens egna spår inte går att hitta på liket.Apropå tåget, beroende på hur de dött så kan man kanske föra över misstankarna till självmord istället.
Nej, om man är säker på att kunna hålla alla spår av sig själv utanför så behöver man i princip inte göra sig av med liket heller.Jag skulle inte se det som ett problem att man vet vem det är som man har mördat, det är ens egna identitet som man vill hålla hemlig. Där verkar det vara väldigt effektivt om man kan komma överens med någon annan som vill bli av med någon och mörda varandras offer så att det finns så lite koppling som möjligt till den döda. Så det perfekta mordet borde typ vara på en stora mässa, dödlig injektion som inte verkar på ett antal timmar, i trängseln sticka till och sen bara gå vidare. Då har man heller inget problem att bli av med kroppen. Sen kommer det till det där att få tag på något att döda med osv så nog kan man bli hittad ändå.
Criminal minds har ett avsnitt om en kanadensisk massmördare som matade grisarna med offrenDet var väl en kanadensisk massmördare som matade sina grisar med offren? Hållbarhetsmässigt inte helt fel sedan har jag sett alldeles för mycket på thrillers, Fargo körde dom väl någon genom en träflis? Sedan Crippen är en riktig klassiker.
Öh, jag är inte en seriemördare eller besatt av mord bör kanske tilläggas.
PS. Om någon skulle kolla mina senaste googlingar just nu skulle man få ett något skevt intryck av mig
Men alltså så har ju Criminal Minds nästan kopierat detta i sitt avsnitt.
Ja så fort man själv har någon vinning på att personen dör så finns nog risken att man blir ordentligt granskad. Men det blir man nog även om det inte går att hitta någon kropp också, "hej jag vill ha ut livförsäkring, men det finns inga bevis på att personen är död." Jäkligt krångligt det här med att döda folk, jag tror jag står över det.Nej, om man är säker på att kunna hålla alla spår av sig själv utanför så behöver man i princip inte göra sig av med liket heller.
Det verkar bara svårt att få det vattentätt. Speciellt om man får ut massor av pengar på en nytecknad livförsäkring eller så, man kan ju bli granskad bara pga. sin relation till offret för att det kan finnas potentiella motiv.
Ett annat bra sätt att lösa det är om ingen finner något mordoffer, bara en naturligt död människa. Finns väl sätt som det ska vara möjligt ifall man har medicinska kunskaper, tror jag? Eller om personen har en sjukdom som man kan trigga så att dödsorsaken tekniskt sett är "naturlig".
Jobbigt nu när alla stora evenemang är inställdaJag skulle inte se det som ett problem att man vet vem det är som man har mördat, det är ens egna identitet som man vill hålla hemlig. Där verkar det vara väldigt effektivt om man kan komma överens med någon annan som vill bli av med någon och mörda varandras offer så att det finns så lite koppling som möjligt till den döda. Så det perfekta mordet borde typ vara på en stora mässa, dödlig injektion som inte verkar på ett antal timmar, i trängseln sticka till och sen bara gå vidare. Då har man heller inget problem att bli av med kroppen. Sen kommer det till det där att få tag på något att döda med osv så nog kan man bli hittad ändå.
Glöm inte akvariet! Hajar är väl lite kända för att hitta kroppsdelar i när de fiskas upp då och då.
Vem skulle ge sig in i projektet att döda någon om man inte hade vinning av det?Ja så fort man själv har någon vinning på att personen dör så finns nog risken att man blir ordentligt granskad. Men det blir man nog även om det inte går att hitta någon kropp också, "hej jag vill ha ut livförsäkring, men det finns inga bevis på att personen är död." Jäkligt krångligt det här med att döda folk, jag tror jag står över det.
Tja det finns väl en hel del såna fall? Men som sagt, det som skulle fungera är om man lyckas byta offer med någon annan. Då kan man själv ha ett alibi när den man själv har vinning av dödas och så kan man döda någon som inte känner eller har några kopplingar till.Vem skulle ge sig in i projektet att döda någon om man inte hade vinning av det?
Samma här. Det tänkta offret hade hunnit dö av naturliga orsaker innan jag hade kommit till skott.Jag hade behövt planera så idiotsäkert med dubbelreservplan för alla detaljer som kan gå fel så jag hade aldrig kommit fram till punkten då det var dags att verkligen köra igång mördandet.
Främlingar på tåg en Hitchcock film från 1951Tja det finns väl en hel del såna fall? Men som sagt, det som skulle fungera är om man lyckas byta offer med någon annan. Då kan man själv ha ett alibi när den man själv har vinning av dödas och så kan man döda någon som inte känner eller har några kopplingar till.
Bra film! Används även i ett avsnitt i Bones, jag har för mig att det även finns i någon mer deckare!Främlingar på tåg en Hitchcock film från 1951
Bones! Hm, vilket avsnitt kan det vara nu då, jag kanske måste se om alltihop...Bra film! Används även i ett avsnitt i Bones, jag har för mig att det även finns i någon mer deckare!
Bra film! Används även i ett avsnitt i Bones, jag har för mig att det även finns i någon mer deckare!
Bones hittar ju alltid mördaren till och med Kennedys mördare tror jag eller de snuddade i alla fall vid det falletBones! Hm, vilket avsnitt kan det vara nu då, jag kanske måste se om alltihop...
Ska nog vara en gamblerpersonlighet som gör något oväntat som lyckas komma undan. Litet krux att det kan slå fel om man har otur.Samma här. Det tänkta offret hade hunnit dö av naturliga orsaker innan jag hade kommit till skott.
Jag tror inte kombinationen mördare och överanalytisk perfektionist är så lyckad faktiskt.