Hur gör man nu då???

ghost

Trådstartare
Oturspållan står med ett bakben som ser ut som en klubba så jag ringde och strök för lymfangit i går.

På förmiddagen i dag fick jag ett mail från en uppmärksam bekant som frågar om hon fått halsinfektion OCKSÅ. :eek: Jag upprepade Lymfangit flera ggr och pratade om hennes tjocka bakben så jag tycker det är märkligt.

Men samtidigt spelar det mig ingen större roll VAD det står för giltig orsak.

Hur skulle ni göra? Kontakta STC och kolla om det går att ändra eller låta det vara???

Sv: Hur gör man nu då???

låt det vara.. en proffstränare vi hade en häst hos förut brukade ringa in och stryka för feber vad det än var för fel på hästen eller vad det än var för annan anledning att de inte kunde komma till start..

Nu vet jag inte hur det är med lymfangit, men om man stryker för hälta så måste man väl ha ett friskintyg nästa gång man vill starta? Så därför stryker en del tränare för feber istället (även om hästen egentligen är halt).

Nu vet jag inte hur det är med lymfangit, men om man stryker för hälta så måste man väl ha ett friskintyg nästa gång man vill starta? Så därför stryker en del tränare för feber istället (även om hästen egentligen är halt).

Det gäller väl bara om hästen stryks efter defilering?
Inte tror jag du behöver ha friskintyg efter att ha strukit för hälta några dagar innan?

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 180
Senast: Madalitso
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 967
Senast: valpköpare
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 752
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 503
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar