Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det är bra eller dåligt att jag inte kan spy "på kommando". Bra för att jag inte kan bli bulimiker, men dåligt för jag har verkligen ångest för att all skit jag äter varje dag. Kommer bli fet som en gris om jag inte slutar

Du får tänka att om du hade kunnat bli bulimiker, så hade du nästa garanterat smällt i dig ännu mer skit varje dag. Även om du spytt upp det mesta hade det nog så att säga jämnat ut sig / gammal bulimiker.

@Lyan jag tycker det är jättestarkt av dig att du orkade få tag på provsvaren, och att du vill kolla upp med fler provar. Även starkt att skaffa hjälp med hundarna, det ska du absolut inte ha dåligt samvete över! :heart Nu måste du ta hand om dig själv och det kommer gynna djuren med.

Det låter som en bra idé att veckohandla, och kanske även få hjälp att lista ut vad du bör äta för att må bättre.

Jag tror dessutom att din familj och dina vänner skulle vilja ställa upp för dig ännu mer om de får möjlighet och du tar emot deras hjälp. Så var inte rädd för att prata med dom.

God natt, hoppast du får sova gott!

Mått sämre och sämre och sämre och för några timmar sedan bara pang så är jag så inihelvete stressad och rastlös. Hos läkaren nu, sitter och väntar för hon skulle gå in till vårdcentralen och kolla något med proverna eller skriva remiss eller något. Så jäkla deppig och ledsen men superstressad i hela kroppen, kan inte sitta still, huvudet känns som en bisvärm

Kaos! Fortfarande "pigg", vaknade halv fem i morse och varit vaken sedan dess. Jag har varit och hälsat på min älskade gamla sköthäst som jag inte har träffat på nästan 10år :love: Hundarna har kommit hem :love: jag har snubblat sönder marsvinsburen och tappat sönder telefonen så nu blir det att laga marsvinsbur. Stressad och rastlös, vet inte om det är järntabletterna ihop med sköldkörtelvärdena eller en mani/hypomani. Tänker alldeles för mycket och det kryper i kroppen så mycket stor risk för skador så därför tänker jag städa burar till jag är så trött att jag knappt kan stå så jag inte har ork att göra något dumt.
16427680_1339151876148051_9196215632349448697_n.jpg

Försök fokusera på något annat än dumma tankar (vet det är så mycket lättare att säga än göra det) men du måste rikta tankarna från dina mörka tankar! Kan du inte berätta om hästen du visade på bilden? :).

Mådde redan jättedåligt och kommer ned och upptäcker att Xíexie är sjuk och har jätteont :cry:

Vet inte om veterinären ringer idag eller imorgon. Vet inte vad jag ska göra heller. Försöka ännu en gång med antibiotika eller låta henne somna in

Ja. Hon har haft urinproblem länge men blev så gott som symptomfri tills hon troligen fick en sten för en månad sedan och efter det har hon haft infektion. Blev bra några dagar efter antibiotika och är nu dålig igen. Hon har aldrig haft ont innan men det har hon nu, både i blåsan och magen.

Naturligtvis mitt favoritmarsvin som jag totalt avgudar också :cry: Det är såklart alltid fruktansvärt när någon går bort, men även om jag älskar alla så är vissa speciella

Naturligtvis mitt favoritmarsvin som jag totalt avgudar också :cry: Det är såklart alltid fruktansvärt när någon går bort, men även om jag älskar alla så är vissa speciella

Åh vad tråkigt! :(. Ja vissa skapar man ju speciell relation till, visst är det så! När jag var yngre, var min gamla häst mitt allt, älskade honom så innerligt att jag sa till mamma/omgivningen att den dagen han går bort vill inte jag leva längre.(jag mådde inte dåligt men jag kunde inte tänka mig ett liv utan honom när jag var tonåring/lite 20+)...Ganska befängt kan tyckas, men det kändes ju så då..Nu är min älskade vän borta, men visst vill jag leva vidare! Han fick ett ovanligt långt liv, mitt (om inget oförutsätt inträffar) är ju inte på långa vägar klart än.

Det har dött så många älskade marsvin vid det här laget att jag är alldeles avtrubbad. Jag klarar inte av att hantera sorg så jag bara stänger av och "låtsas" som att de aldrig funnits för annars klarar jag inte det. Därför är det ännu värre innan de dör för jag vet att de kommer att "raderas" :cry: Xíexie är bara 4,5år dessutom :cry:

Man brukar räkna att de blir mellan 5-8år och 5,5-7 är vanligast om de dör av ålder. Dock dör många av sjukdomar innan de blir gamla. Xíexies närmsta släkt har tyvärr varit olycksdrabbad så jag får se hur jag ska göra med framtida avel.

Ska iväg och hämta magmedicin och värmedyna hos en vän och så får Xíexie sova hos mig i natt. Förhoppningsvis ringer veterinären imorgon bitti och kan skriva ut mer antibiotika för nu när jag har kollat runt så fick troligen inte Xíexie tillräckligt hög dos sist och då är det ju inte så konstigt att infektionen blossar upp igen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 778
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 120
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar