Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jätteroliga namn! :up:
Ja :D

Jag försöker också köra teman på mina. Sista kullen heter Bubbletrouble och Troublebubble. Pappa heter 4PUoY-14 MGK UGP Define Ubblebubble och eftersom Xíexie fick både en stroke och urinsten under dräktigheten så la jag till trouble. Xíexies förra kull heter Jacke och Jet, Xíexie betyder tack på kinesiska och jag hörde det första gången i en Jackie Chanfilm och pappa hette Jack. Jet är efter Jet Li. Har haft många kullar genom åren så det har blivit många namn.
I framtiden vill jag ha en Troll och Tangle efter Nathalie och Jet och Fifilur och Krumelur efter Trubbel :D

12670405_1042091365854105_8716604489930538660_n.jpg

Jättefina marsvin alla fyra, men min absoluta favorit är den lilla krabaten till höger. Den vita frisyren! :heart

Jättefina marsvin alla fyra, men min absoluta favorit är den lilla krabaten till höger. Den vita frisyren! :heart
Det är Dominik :love: Han blev till sådär lite hejsanhoppsan när hans uppfödare fick en pethane och satte honom med en omplaceringspethona. Hanen visade sig bära en av de nyaste teckningarna i Sverige dolt och vad jag vet så var det bara Dominik av syskonen som ärvde den och han är troligen den första långhåriga med den teckningen född i Sverige (nu finns det fler). Uppfödaren har framgångsrikt fött upp marsvin sedan 80-talet men är helt lyrisk över hur fin Dominik visade sig bli (han var en mycket pyttig liten ynklig sak när jag fick hem honom. Även han en presentgris faktiskt, som jag fick av uppfödaren trots att den teckningen normalt låg på 600kr och uppåt vid det tillfället) så idag när han vann så fick jag till och med en puss på kinden för att hon var så stolt :love:

i283445314547676196._msw565h424_szw565h424_.jpg

Såhär pytteliten var han när han kom. Jet, till vänster, är bara två månader äldre men ändå så mycket större. Nu väger Dominik mest av alla
i283445314541496648._msw565h424_szw565h424_.jpg

i283445314547676248._msw565h424_szw565h424_.jpg

Visar sin fina californianäsa

Senast ändrad:
@Lyan Så gulliga marsvin! De med lång päls; gör du något speciellt med pälsen eller är de sådär "välfriserade" av sig själv?

De behöver klippas med jämna mellanrum och badas vid behov. Vissa blir väldigt smutsiga fort (Xíexie är extrem :banghead:) medans andra är mycket renliga av sig. De jag ställer ut badar jag inför varje utställning, de andra några gånger om året. Ska man ställa ut dem i rasklass så krävs det dock mycket mer jobb.

Säger också Trubbel :love: Herregud vad söta allihopa!
Blir så himla glad av folk som lägger ned tid, engagemang och massor av kärlek på sina djur :)
Stort grattis från mig med!

Trubbel är min egen uppfödning i åttonde generationen på mammans sida, och pappan är ett underbart marsvin som jag har följt under lång tid då jag och hans ägare åkt på många utställningar ihop under flera år.
Tack :laugh:

Har börjat glömma bort att ta den ena medicinen på kvällen. Fattar inte hur jag lyckas för jag tar de andra, men trots att denna ligger vid tandborsten så glömmer jag den :banghead: Vilket gör att jag blir som en zombie dagen efter. Har varit orimligt trött även för att vara dagen efter en utställning och så kom jag på att jag glömt medicinen igen :(

@Lyan Åh vilka söta marsvin du har! Jag blir sugen på att ha såna själv :love:

Och vad bra av dig att ta dig dit! Superbra gjort av dig! Säg till dig själv att du var riktigt duktig den här helgen :banana:Du är så värd det istället för de där andra orden du brukar säga....!
Du skrev att det tog emot, vad var det som fick dig att åka dit trots att det tog emot?

Det är Dominik :love: Han blev till sådär lite hejsanhoppsan när hans uppfödare fick en pethane och satte honom med en omplaceringspethona. Hanen visade sig bära en av de nyaste teckningarna i Sverige dolt och vad jag vet så var det bara Dominik av syskonen som ärvde den och han är troligen den första långhåriga med den teckningen född i Sverige (nu finns det fler). Uppfödaren har framgångsrikt fött upp marsvin sedan 80-talet men är helt lyrisk över hur fin Dominik visade sig bli (han var en mycket pyttig liten ynklig sak när jag fick hem honom. Även han en presentgris faktiskt, som jag fick av uppfödaren trots att den teckningen normalt låg på 600kr och uppåt vid det tillfället) så idag när han vann så fick jag till och med en puss på kinden för att hon var så stolt :love:

i283445314547676196._msw565h424_szw565h424_.jpg

Såhär pytteliten var han när han kom. Jet, till vänster, är bara två månader äldre men ändå så mycket större. Nu väger Dominik mest av alla
i283445314541496648._msw565h424_szw565h424_.jpg

i283445314547676248._msw565h424_szw565h424_.jpg

Visar sin fina californianäsa
Bedårande! :love: Så ullegullig och så aristokratisk samtidigt. :heart

@Lyan Åh vilka söta marsvin du har! Jag blir sugen på att ha såna själv :love:

Och vad bra av dig att ta dig dit! Superbra gjort av dig! Säg till dig själv att du var riktigt duktig den här helgen :banana:Du är så värd det istället för de där andra orden du brukar säga....!
Du skrev att det tog emot, vad var det som fick dig att åka dit trots att det tog emot?

Tack :laugh:

Jag ville inte åka för att jag har varit så ledsen hela veckan och var rädd att jag skulle bryta ihop och börja gråta på utställningen plus att de sista utställningarna har inte varit roliga utan mest påfrestande.

Det tog emot rejält men jag tog mig iväg till dagens dubbelutställning och det var det värt! Dominik med blev Guldpet, BIS pet 1 och 4, Såfin blev BIS pet 2 och 2, Ai blev BIS pet 3 :bump: Mira som är van vid att bli Bästa ostandard fick se sig slagen i båda utställningarna men lyckades kamma hem ett hederspris för tjockast mage :meh::rofl:
12495251_1041981952531713_4588265755547874146_n.jpg

12670405_1042091365854105_8716604489930538660_n.jpg
SÅ UNDERBARA!!! Jag vill också ha marsvin...

@Lyan Jag hade marsvin för många år sedan och när jag ser dina söta :love: börjar jag fundera på att skaffa ett par igen. Men jag har inte plats att göra sådana stora, fina lådor som du har. Hur stora ska lådorna vara som minst för att marsvinen ska ha det bra, tycker du?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 087
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 821
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 052
Senast: manda
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 128
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila